beantwoord

Reis niet getoond!

  • 16 juli 2019
  • 8 reacties
  • 312 Bekeken

Reis DH Centraal naar Groningen.
Vertrek 7.10
Aankomst 10.12
Via t Harde met bus. 16-7-2019

Dagen voorafgaande aan vandaag wordt de reis getoond. Deze ochtend niet meer! Zie screenshot.

Grote paniek. NS medewerker heeft de reis gelukkig nog wel in haar app.

Hoe kan dit?
Waarom gebeuren dit soort dingen zo vaak?
Wanneer komt er een betrouwbare versie van reisplanner?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 16 juli 2019, 14:53

Goedemiddag Leinad. Ik heb dit even uitgezocht en de situatie lijkt als volgt te zijn. Voor deze route horen er nu, tijdens de werkzaamheden, in principe twee routes weergegeven te worden:
  1. De route die normaal gezien rechtstreeks gaat, via Schiphol / Lelystad. Deze route heeft nu een stukje bus tussen Kampen en Zwolle.
  2. Een all-train route via Deventer welke wij weergeven om mensen ook een optie zonder bus te geven.
Vanochtend is de trein van 07:03 (die valt onder punt 1) uitgevallen door de stroomstoring tussen Den Haag en Lelystad. Ons vermoeden is dat de 07:10 - 10:12 is weergegeven als alternatief advies voor het vervallen van de 07:03.
Bekijk origineel

8 reacties

Miaschien komt dat door de stroomstoring tussen Leiden en Den Haag?
Nee. Is andere route.

En dat verklaard niet waarom de reis wel in de app van de ns medewerker staat. Zie foto.
Badge
Vreemde is dat de NS medewerker gewoon dezelfde app gebruikt. Misschien heeft u een oudere versie?
Reputatie 6
Badge
Reis staat er bij mij gewoon in. Echter door vertraging had u de overstap te Utrecht niet gehaald.......
Reputatie 5
Badge
Ik zie dat vandaag de rit niet mogelijk was door vertraging, maar dan zou dat zichtbaar moeten zijn en de rit voor morgen is ook verdwenen.

Voor reizen met overstap kun je beter de reisplanner van 9292 gebruiken. Reizen met overstap verdwijnen regelmatig bij NS, is een bekend probleem.

https://community.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/dienstregeling-ochtend-breda-bergen-op-zoom-in-ios-reisplanner-app-incorrect-58843

Voor morgen dus, niet zichtbaar in NS-app wel in 9292-app:

Goedemiddag Leinad. Ik heb dit even uitgezocht en de situatie lijkt als volgt te zijn. Voor deze route horen er nu, tijdens de werkzaamheden, in principe twee routes weergegeven te worden:
  1. De route die normaal gezien rechtstreeks gaat, via Schiphol / Lelystad. Deze route heeft nu een stukje bus tussen Kampen en Zwolle.
  2. Een all-train route via Deventer welke wij weergeven om mensen ook een optie zonder bus te geven.
Vanochtend is de trein van 07:03 (die valt onder punt 1) uitgevallen door de stroomstoring tussen Den Haag en Lelystad. Ons vermoeden is dat de 07:10 - 10:12 is weergegeven als alternatief advies voor het vervallen van de 07:03.
Nee. De 7.10 - 10:12 werd juist de hele week al getoond. De 7.10 - 10:33 via Deventer werd juist getoond nadat de 7.03 verviel (en dus wellicht als alternatief).
Reputatie 5
Badge
Nee. De 7.10 - 10:12 werd juist de hele week al getoond. De 7.10 - 10:33 via Deventer werd juist getoond nadat de 7.03 verviel (en dus wellicht als alternatief).

Inderdaad. De 7:10-10:12 werd de hele week al getoond en is ineens voor de hele week ook verdwenen. Dit heeft dan ook niets met de stroomstoring te maken.

De 7:10-10:12 is nog steeds de snelste reis met begintijd 7:10, maar nog steeds verdwenen.

Bij een deur-tot-deur advies komt het advies (want 9292), bijvoorbeeld morgen, uiteraard wel naar boven.

Reageer