beantwoord

reis plannen lukt niet

• 7 februari 2019
  • 15 reacties
  • 223 Bekeken

Ik wil mijn reis plannen, maar ik krijg heel vaak te zien dat er geen gebruik gemaakt kan worden van de reisplanner.
icon

Beste antwoord door klaagmeisje 7 februari 2019, 18:00

deze melding krijg ik te zien:

[h5]U kunt op dit moment geen reis plannen, probeer het later nog een keer.[/h5]
Onze excuses voor het ongemak.
[h4]Telefonische reisinformatie: 0900-9292 (€ 0,90 p.m.)[/h4]
Dagelijks bereikbaar van 07.00 tot 21.30 uur.
Bekijk origineel

15 reacties

Nu moet ik bellen voor informatie voor 90 eurocent per minuut. Wat is er aan de hand met de reisplanner?
Reputatie 7
Badge +3
Hmm, ik maak zelden mee dat de planner niet werkt.
Welke planner probeer je te gebruiken? De NS-app? De planner op ns.nl? Wat voor melding krijg je precies?
ik werk met een laptop en wil de 'normale' reisplanner gebruiken. Op ns.nl ja. Ik heb geen smartphone, dus ik ben genoodzaakt om 9292 te bellen. Waarom doet die planner het zo vaak niet de laatste tijd?
Reputatie 7
Badge +3
Wat gebeurt er dan precies? Welke melding krijg je precies? Bij mij werkt-ie namelijk altijd, ook de laatste tijd 🙂
deze melding krijg ik te zien:

[h5]U kunt op dit moment geen reis plannen, probeer het later nog een keer.[/h5]
Onze excuses voor het ongemak.
[h4]Telefonische reisinformatie: 0900-9292 (€ 0,90 p.m.)[/h4]
Dagelijks bereikbaar van 07.00 tot 21.30 uur.
Badge +3
Ik ga meestal rechtstreeks naar ns.nl/reisplanner en als die niet werkt gebruik ik www.rijdendetreinen.nl
Reputatie 7
Badge +3
Verwijst NS zelf naar 0900-9292? Da's vreemd, dat is helemaal niet van NS namelijk.
Het staat op de officiële site die ik al jaren gebruik, ns.nl/reisplanner
Ik ga nu maar gebruik maken van het advies van Robert B. www.rijdendetreinen.nl
Ik heb er nog niet eerder van gehoord, maar zeer bedankt, hopelijk lukt het zo wel.
Op www.rijdendetreinen.nl zie ik alleen of de treinen rijden, beantwoord met een reuzen ja. Maar ik zoek de treintijden. Dat wordt dus bellen met 0900- 9292. Of weet iemand nog een andere mogelijkheid?
Kunt u eens proberen of https://www.ns.nl/reisinformatie werkt?

Als ik naar www.ns.nl ga, kan ik hier mijn reis plannen. Bellen lijkt me niet echt de beste manier om goedkoop info te krijgen.
Ja, nu werkt die wel. De nieuwe, die een ander https-adres lijkt te hebben. De naam is precies hetzelfde dus, maar de letters en cijfers erachter verschillen.
Ik ben blij met de oplossing van mijn probleem. Iedereen die meegedacht heeft, hartelijk dank!
Badge +3
Ik zie wel dat aan de URL automatisch wat info geplakt wordt, zoiets als:

code:
https://www.ns.nl/reisplanner#/?tijd=2019-02-07T18:32&type=vertrek

Die link kan je dus beter niet bookmarken/bladwijzeren.
Ha Robert,

Dank je, ja, hier zal ik in het vervolg op letten.
Hoi klaagmeisje,

Welkom bij de Community!

Wat fijn dat het inmiddels gelukt is. Mocht je in de toekomst nog problemen ondervinden, dan weet je oNS te vinden.
Ja, zal ik zeker doen!

Reageer