beantwoord

Reis van sittard naar Ommen

• 28 juli 2017
  • 6 reacties
  • 198 Bekeken

Hallo. Ik moet 2 oudere mensen van sittard naar Ommen laten reizen in het weekend van 5 en 6 augustus. Nu zijn er op dit traject 2 keer werkzaamheden waardoor ze veel moeten over stappen. Dit kunnen ze niet. Wie heeft er een tip voor een alternatieve treinreis?
icon

Beste antwoord door Slidestops 28 juli 2017, 16:31

Je kunt de bus eruit halen door via bv Venlo te reizen. Maar de overstappen krijg je helaas niet omlaag, door meerdere vervoerders en werkzaamheden.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Je kunt de bus eruit halen door via bv Venlo te reizen. Maar de overstappen krijg je helaas niet omlaag, door meerdere vervoerders en werkzaamheden.
Reputatie 1
Indien u puur de bus wilt vermijden en geen bezwaar heeft betreft overstappen met de trein, dan ziet de route er zo uit: Sittard => Roermond => Nijmegen => Arnhem => Ede-Wageningen => Amersfoort => Zwolle => Ommen.
Dank jullie voor de antwoorden ?
Reputatie 1
Nog even een opmerking: het rechtstreekse traject van Roermond naar Nijmegen is van Arriva. Dus aangekomen in Roermond checkt u uit bij NS en checkt u in bij Arriva.
Hetzelfde geldt voor het traject Zwolle - Ommen.

Als u inderdaad van plan bent om deze reis met de trein te maken via het zojuist genoemde traject door mij, dan raad ik u aan om een NS E-Ticket te kopen van Kruidvat. Indien u in bezit bent van een printer.
Je kunt het aantal overstappen nog beperken door via Utrecht te reizen i.p.v. Ede - Amersfoort.
Maar minder dan vier (Roermond, Nijmgen, Utrecht en Zwolle) gaat niet lukken.
Reputatie 1
FYI... Het rechtstreekse traject van Ede-Wageningen naar Amersfoort is van Connexion. Dus hier geldt uitchecken bij NS en inchecken bij Connexion. (tenzij op uw vervoersbewijs expliciet staat dat u uw NS Vervoersbewijs gewoon kan tonen aan de Connexion medewerker)

Als je via Utrecht Centraal gaat i.p.v. Ede-Wageningen, dan heb je inderdaad één overstap minder. Ik raad aan om via Utrecht Centraal te reizen.

Reageer