beantwoord

Reis wordt niet getoond in app planner

• 31 oktober 2018
  • 18 reacties
  • 449 Bekeken

Rit Schiphol naar Den Haag Centraal wordt niet getoond in planner
Vertrek 18.11 + 1
Aankomst Leiden 18.28
Overstap Leiden 18.30
Aankomst Den Haag 18.42
Zie screenshots

Er zitten erg veel van zulke bugs in de reisplanner. Wanneer wordt hier iets aan gedaan?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 5 november 2018, 21:56

Excuses voor de late reactie, Leinad. Ik durf niet te zeggen waarom de specifieke reisoptie niet getoond wordt. Ik heb er bij deze ook een melding van gemaakt, maar uiteraard kun je dit ook doen via de feedback functie in de App zelf. Ik begrijp echter dat je hier zelf ook al veel gebruik van maakt.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 5
Ja dit viel mij ook al op.
In het specifiek bij vertrek of overstap op Schiphol blijkt de app nog wel eens te haperen in het tonen van alle reisadviezen. En dat is toch onhandig, want Schiphol is uit zichzelf ook al ongeveer het onoverzichtelijkste station van Nederland.
Reputatie 5
Corrigeer me als ik het verkeerd zie, maar heeft dit niet te maken met de minuut vertraging die de Intercity richting Dordrecht heeft, waardoor de overstaptijd 1 minuut wordt?
Reputatie 5
Badge
Corrigeer me als ik het verkeerd zie, maar heeft dit niet te maken met de minuut vertraging die de Intercity richting Dordrecht heeft, waardoor de overstaptijd 1 minuut wordt?
Volgens de screenshots zou de trein ondanks +1 op Schiphol, gewoon optijd aankomen in Leiden.

Als je de zelfde reis plant voor morgen zie je dat er in Leiden ook gewoon een overstap is van 2 minuten. Dan zou de reis vandaag ook mogelijk moeten zijn. Of is die trein vandaag op een ander perron dan gebruikelijk in Leiden binnengekomen?
Trein kwam op hetzelfde perron binnen.
Gemiddeld 1 keer per maand kom ik zo een fout tegen. Dit is echt onacceptabel.

Heb al meerdere keren hier en in de app gemeld. Lijkt weinig mee te gebeuren.
Reputatie 5
Maar zelfs als de app denkt dat de overstap niet gehaald kan worden, hoort deze dat toch gewoon aan te geven? Kan de reiziger zelf beoordelen of hij de gok toch neemt. Zeker op deze route hoort dat te gebeuren, want treinen wachten vaak bij kleine vertragingen.
Klopt. Zelfs bij 5 minuten vertraging staat de overstap er nog in met een rode waarschuwing. Zelfs als je hem never nooit meer haalt.
Reputatie 7
Badge +3
Dat hoort volgens mij ook. Ik zie dat tenminste wel in reisplanner op de website (ik heb zelf geen smartfoon dus geen app).
In onderstaand voorbeeld wordt bv aangegeven dat een overstap niet mogelijk is, maar de reis wordt wel gewoon getoond.

Het frappante van het voorbeeld van TS is dat er wel een +1 is bij Schiphol maar niet meer bij aankomst in Leiden. Wanneer er geen aankomstvertraging is en de trein gewoon op het geplande spoor binnen komt dan zou de reis en overstap gewoon getoond moeten worden.
Ik ben dan wel benieuwd hoe zo'n reis die niet getoond wordt in de app in de website reisplanner staat, of daar verschil in is.

In 1 van mijn eerdere topics werd inderdaad door iemand vermeld dat de planner op de website soms andere info geeft dan in de app.
Reputatie 7
Badge +3
Maar zelfs als de app denkt dat de overstap niet gehaald kan worden, hoort deze dat toch gewoon aan te geven? Kan de reiziger zelf beoordelen of hij de gok toch neemt. Zeker op deze route hoort dat te gebeuren, want treinen wachten vaak bij kleine vertragingen.
1) Treinen wachten helemaal niet bij kleine vertragingen.

2) Als de aansluiting wordt getoond in reisplanner en hij wordt niet gehaald kunt U geld terugeisen. En dat is niet de bedoeling in dit soort gevallen.
Reputatie 7
Badge +3
Wat Leinad denk ik bedoelt is dat de reis wel getoond wordt maar dan erbij aangegeven dat de overstap niet mogelijk is, zoals ook in mijn voorbeeld te zien is. Is de aangegeven vertraging meer dan de overstaptijd dan kun je het inderdaad vergeten. Is door de vertraging de overstaptijd van 5 minuten naar bv 3 minuten gegaan dan kun de gok nemen, zeker wanneer je op een gunstig punt in de trein qua trappen bent ingestapt. Zo heb ik zelf al vaker een volgens de reisplanner niet mogelijke overstap gewoon gehaald.
Beste Momo

Dat is niet wat ik bedoel.

Zoals je in de screenshots kunt zien wordt de reis helemaal niet getoond.
Reputatie 7
Badge +3
Sorry Leinad, misschien heb ik niet helemaal juist verwoord. Ik bedoelde te zeggen dat de reis wel getoond zou moeten worden, maar dan met de melding dat de overstap niet mogelijk,bv door een vertraging of uitgevallen trein. Dus zoals in mijn screenshot.
Sorry, maar dat klopt ook niet. De trein was helemaal niet vertraagd op Leiden (hij was zelfs te vroeg). Hij had 1 minuut vertraging op Schiphol maar dit haalt hij altijd in op dit traject. Zoals in de app ook werd getoond (zie screenshot).
Excuses voor de late reactie, Leinad. Ik durf niet te zeggen waarom de specifieke reisoptie niet getoond wordt. Ik heb er bij deze ook een melding van gemaakt, maar uiteraard kun je dit ook doen via de feedback functie in de App zelf. Ik begrijp echter dat je hier zelf ook al veel gebruik van maakt.
Badge +3
Dat hoort volgens mij ook. Ik zie dat tenminste wel in reisplanner op de website (ik heb zelf geen smartfoon dus geen app).
In onderstaand voorbeeld wordt bv aangegeven dat een overstap niet mogelijk is, maar de reis wordt wel gewoon getoond.

Het frappante van het voorbeeld van TS is dat er wel een +1 is bij Schiphol maar niet meer bij aankomst in Leiden. Wanneer er geen aankomstvertraging is en de trein gewoon op het geplande spoor binnen komt dan zou de reis en overstap gewoon getoond moeten worden.
Ik ben dan wel benieuwd hoe zo'n reis die niet getoond wordt in de app in de website reisplanner staat, of daar verschil in is.

Die haalt iedereen die goed ter been is natuurlijk met gemak! Vooral als er vaker/soms/meestal even gewacht wordt op de overstappers!
Badge

Maar zelfs als de app denkt dat de overstap niet gehaald kan worden, hoort deze dat toch gewoon aan te geven? Kan de reiziger zelf beoordelen of hij de gok toch neemt. Zeker op deze route hoort dat te gebeuren, want treinen wachten vaak bij kleine vertragingen.1) Treinen wachten helemaal niet bij kleine vertragingen.

..........

Dit is dus gewoon onzin Tamzin, zeker op Leiden wordt er geregeld iets langer gewacht vanwege overstappers en zeker als de PLP'er van Leiden dit ziet gebeuren want deze geeft treinen geregeld opdracht te wachten op een trein die net het station binnenrolt.

Maar ik maak daar echt meermalen per week mee dat we toch niet op tijd vertrekken vanwege rennende reizigers die overstappen uit een andere trein en dat is zowel IC -> Sprinter als IC ->IC

Hoe vaak kom je zelf op Leiden ?? Dit is een specifiek station waarbij er heel veel cross perron overstappers zijn en dat is ook goed bekend bij het treinpersoneel.
Reputatie 6
@Jeroen: uit de rpaktijk weet ik ook dat de corssplatform overstap in Leiden een tombola kan zijn. De ene keer wordt er wel gewacht op overstappers, de andere keer ook niet. 🙂

Reageer