Reisadvies in de app delen doormiddel van nfc

• 7 juni 2020
  • 5 reacties
  • 178 Bekeken

Hey NS, het gebeurd mij weleens dat ik op het perron sta te wachten en dat een medereiziger aan mij reisadvies vraagt. Natuurlijk probeer ik die persoon dan te helpen en daarbij gebruik ik vaak de NS app om voor die persoon de meest geschikte reis te vinden. Soms zitten er echter veel stappen in die reis en dat is dan lastig te onthouden. Ik zou dan eigenlijk het reisadvies dat ik heb gevonden willen delen met die persoon, maar daarvoor moeten we dan privé gegevens voor uitwisselen. Ik dacht dus, als ik dat advies via NFC kan delen of met het scannen van een QR code zou dat mensen die niet zo vaak met de trein gaan op weg kunnen helpen. Ik denk dat NS personeel ook makkelijker reisadvies zou kunnen geven met zo'n functie. Is zoiets technisch haalbaar?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Haalbaar of niet, je krijgt op deze manier wel te maken met de privacywet.

In welk opzicht zou een generiek reisadvies ineens vallen onder ‘de privacywet’, helemaal in dit geval wanneer het om privegebruik gaat ? In feite hoef je alleen maar een link naar een specifiek reisadvies te delen, net als ik hier een link kan plakken.

Badge +3

Als je een reis plant in de NS app kan je die gewoon delen via Mail, SMS, WhatsApp, BlueTooth…  of een QR code :laughing:

Voor de ontvanger (mail, SMS, WhatsApp e.d.) ziet het er dan zo uit:

Met nog steeds die link naar Reisplanner Xtra terwijl de app al jaren gewoon NS heet.

Reputatie 6
Badge +1

Een reisadvies delen via NFC is al mogelijk op Android toestellen via Android Beam. Wat je precies te zien krijgt na het delen kan ik nu niet zo snel uitzoeken, omdat ik geen andere Android telefoon in de buurt heb met NFC. Maar ik vermoed ongeveer hetzelfde als wat Robert B laat zien. 

Reputatie 2

@loklok8  @Robert B 

Of is onderstaande mogelijkheid alleen nog toegestaan voor een Voodeelurenabonnementhouder met Keuzedagen? :joy:

Reageer