Reisadvies Maliesingel Utrecht - Zeist klopt niet

• 5 juni 2020
  • 9 reacties
  • 226 Bekeken

Reisadviezen vanaf OV-halte Oosterstraat Utrecht niet correct. Vanaf die halte vertrekt sinds enige tijd een pendelbus drie keer per uur richting OV-HALTE Oorsprongpark waar men overstappen kan op bussen richting allerlei bestemmingen, onder meer naar Zeist.

Het lijkt erop dat men daar bij de organisatie achter de reisadviezen niet van op de hoogte is.

Gisteren gaf de Reisplanner daarom een verkeerd advies, nml. dat er een bus zou komen die naar het Wilhelminapark zou gaan alwaar reizigers in enige minuten tijd lopend de halte Oorsprongpark zouden moeten bereiken voor aansluitend vervoer. Ook de in het reisadvies gegeven vertrektijden klopten niet. Daardoor mijn aansluiting gemist en veel te laat aangekomen.

9 reacties

Reisadviezen vanaf OV-halte Oosterstraat Utrecht niet correct. Vanaf die halte vertrekt sinds enige tijd een pendelbus drie keer per uur richting OV-HALTE Oorsprongpark waar men overstappen kan op bussen richting allerlei bestemmingen, onder meer naar Zeist.

Het lijkt erop dat men daar bij de organisatie achter de reisadviezen niet van op de hoogte is.

Gisteren gaf de Reisplanner daarom een verkeerd advies, nml. dat er een bus zou komen die naar het Wilhelminapark zou gaan alwaar reizigers in enige minuten tijd lopend de halte Oorsprongpark zouden moeten bereiken voor aansluitend vervoer. Ook de in het reisadvies gegeven vertrektijden klopten niet. Daardoor mijn aansluiting gemist en veel te laat aangekomen.

Beste Gijsbertus,

Welkom op dit forum. Ik denk alleen op het verkeerde forum. Dit is uitsluitend een NS-forum (treinen)

Ik denk dat u bij OV9292 dient te zijn met uw verhaal.

Reputatie 7
Badge +3

't Verwarrende is dat de NS Reisplanner ook de data van 9292 gebruikt als je zoekt van deur-tot-deur i.p.v. treinstation-tot-treinstation.

Ik vermoed dat de betreffende vervoerder de gegevens juist moet aanleveren, dat zal in dit geval denk ik U-OV zijn.

Goedemorgen Gijsbertus en welkom bij de NS Community!

Nog even ter verduidelijking en als toevoeging op de reacties van Pingpong en mrfreeze. Een reis die je in onze Reisplanner plant, waarbij je als vertrekpunt of bestemming geen station invult, wordt gezien als een deur-tot-deur reis. Dat kan dus een bushalte zijn of een specifiek adres. Dit herken je aan het icoontje van een verkeersbord (adres) of een icoontje van een speld (bushalte). De getoonde informatie bij een deur-tot-deur reis wordt rechtstreeks gehaald uit de reisplanner van 9292. Deze informatie passen wij als NS dan ook niet aan. Indien er iets niet klopt aan zo’n advies, dan zal het aan 9292 zijn om dat aan te passen, vandaar de verwijzing daarnaartoe.

Enkel wanneer je een reis plant van station naar station (kun je herkennen aan het icoontje van een trein) wordt ook werkelijk informatie uit onze Reisplanner gehaald en dan zijn wij verantwoordelijk voor de gegeven adviezen.

Hieronder nog even de verschillende icoontje ter illustratie:

Bushalte
Adres
Treinstation

Dank voor deze antwoorden.

Stel, ik koop een auto. (Wat ik na deze, ongetwijfeld goedbedoelde en in ieder geval verhelderende,  antwoorden, misschien toch maar eens moet gaan overwegen.) Met garantie. Er gaat binnen de garantieperiode iets stuk. Het dashboard, bijvoorbeeld. Het rammelde al, eigenlijk al vanaf dag één, en nu is het aan de bestuurderszijde losgekomen van het frame. Zo te zien door een breuk ergens in het plastic van het hele element waarvan ook het dashboard deel uitmaakt.

Ik meld me bij de dealer en verzoek deze om dit te repareren, natuurlijk op kosten van de fabrikant. Want: garantie. Vriendelijk maar beslist moet de dealer mij mededelen dat dat helaas niet gaat. Ik moet me wenden tot de producent van het onderdeel dat stuk is, Jumbo Plastics. Voor de reparatie. Of ik bij die fabrikant garantie heb, dat weet de dealer niet. Gaat ‘ie niet over. Wel is hij, als het element gerepareerd is, bereid het weer aan het frame te monteren. Op mijn kosten natuurlijk en ik moet dat element dan wel zelf weer ophalen bij die fabrikant en bij hem, de dealer dus, brengen. Het is geen transportbedrijf natuurlijk, zo’n dealer.

Ik protesteer. Dit valt toch onder de garantie? Jullie dan wel de fabrikant zijn toch verantwoordelijk voor het totaalproduct dat je mij verkocht hebt? Inclusief wat daarin van toeleveranciers afkomstig is? Nog steeds even vriendelijk als beslist wijst de dealer mij op enkele kleine lettertjes in de garantiebepalingen. Daar staat dat alle onderdelen van de auto die door derden zijn geproduceerd, en die bovendien niet direct betrokken zijn bij het in technische zin laten rijden van de auto, niet vallen onder de garantiebepalingen. Had ik niet goed gelezen, natuurlijk, die kleine lettertjes. Het waren er ook wel erg veel, die kleine lettertjes. Toch besluit ik de volgende keer maar een auto te kopen bij een dealer die een fabrikant vertegenwoordigt die wel verantwoordelijkheid neemt voor het totaal van zijn product, die geen verantwoordelijkheden afschuift naar eventuele toeleveranciers en die de klant niet opscheept met de taak het met zo’n toeleverancier maar verder uit te zoeken.

Reputatie 7
Badge +2

Had ik niet goed gelezen, natuurlijk, die kleine lettertjes.

Kan ik wel aanraden als je een auto koopt.

Reputatie 7
Badge +3

@Gijsbertus als je met de trein gaat dan kijk je in de NS-planner, ga je met de bus dan kijk je in de busplanner. Alle OV kun je bij 9292 vinden..

Reputatie 7
Badge +3

Als je met de bus gaat kun je ook prima in de NS reisplanner kijken. Onderin staat bij een reisadvies van/naar een bushalte of adres “Reisadvies mogelijk gemaakt door 9292”.  Lijkt me dan duidelijk waar het reisadvies vandaan komt en bij wie je moet klagen als het niet klopt. 

Of ook die lettertjes soms niet gelezen?

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap wel dat je in de NS reisplanner gaat kijken voor een pendelbus dienst vlakbij het Spoorwegmuseum.

NS (Mlab) was ten tijde van de introductie van multimodaal plannen daar erg trots op en heeft daar uitgebreid ruchtbaarheid aan gegeven. Het is natuurlijk niet gek dat gebruikers dan ook komen klagen bij de aanbieder van dat platform. Lijkt mij dat NS daarover dan overleg kan voeren met RIG, beiden weten elkaar goed te vinden. 

Reageer