beantwoord

Reisadvies Rotterdam Alexander - Pernis

• 20 juni 2019
  • 8 reacties
  • 251 Bekeken

Ik reisde van Zwolle (vertrek 6.20u) naar Pernis.
De NS Reisplanner app geeft een fout perron A aan voor de metro van Rotterdam Alexander naar Pernis. Deze metro vertrekt van perron B. Of zie ik het verkeerd?
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 juni 2019, 08:24

Ik ben niet zo bekend met de metro in Rotterdam, maar als ik in de NS reisplanner kijk zie ik op Metrostation Alexander spoor 1 met lijn A. Hetzelfde krijg ik ook met de RET reisplanner

Bekijk origineel

8 reacties

Ik ben niet zo bekend met de metro in Rotterdam, maar als ik in de NS reisplanner kijk zie ik op Metrostation Alexander spoor 1 met lijn A. Hetzelfde krijg ik ook met de RET reisplanner

Ja. Ik zie mijn denkfout al. De NS Reisplanner geeft lijn A aan en niet perron A. Dan zou het mooi zijn dat de reisplanner ook het metroperron aangeeft. Rotterdam Alexander kent metroperron A en B. Deze zouden beter 1 en 2 kunnen heten, om deze verwarring te voorkomen. 🙂
Zowel NS als RET geven spoor 1 aan, ik vermoed dat de reisplanner van de NS de gegevens ook bij de RET vandaan haalt. Maar verwar je de perrons niet met de metrolijnen A en B die beide dit station aandoen?
Badge +3
Ik zou niet weten waarom de reisplanner van NS de perronsporen van de metro niet weergeeft. De reisplanner van 9292.nl doet dat wel.

Ik zou niet weten waarom de reisplanner van NS de perronsporen van de metro niet weergeeft. De reisplanner van 9292.nl doet dat wel.

Reisplanner van de NS geeft, net als 9292.nl, perron/spoor 1 aan. TS geeft aan dat dat A zou moeten zijn ipv 1
Badge +3
Eh, nee. In een later bericht van @Spingerfitz staat: "Ja. Ik zie mijn denkfout al. De NS Reisplanner geeft lijn A aan en niet perron A. Dan zou het mooi zijn dat de reisplanner ook het metroperron aangeeft. Rotterdam Alexander kent metroperron A en B. Deze zouden beter 1 en 2 kunnen heten, om deze verwarring te voorkomen."
Ik zie dat ik zelf ook niet goed gelezen had. De reisplanner van NS laat ook het spoornummer van de RET zien. Ik weet niet in hoeverre de spoornummers duidelijk gebruikt worden door de RET in Rotterdam Alexander. Over het algemeen kijk ik bij de metro op het routebord naar de eindbestemming.

Dat lijn A naar Pernis rijdt is een een tijdelijke situatie tot het moment dat lijn B naar Vlaardingen gaat rijden en lijn B naar Hoek van Holland.
Eh, nee. In een later bericht van @Spingerfitz staat: "Ja. Ik zie mijn denkfout al. De NS Reisplanner geeft lijn A aan en niet perron A. Dan zou het mooi zijn dat de reisplanner ook het metroperron aangeeft. Rotterdam Alexander kent metroperron A en B. Deze zouden beter 1 en 2 kunnen heten, om deze verwarring te voorkomen."

Dat is dan een bewerkt bericht, ik lees niet elke keer een hele thread door om te zien of iemand een bericht aanvult of wijzigt, plaats dan gewoon een nieuw bericht ...

Ik zie dat ik zelf ook niet goed gelezen had. De reisplanner van NS laat ook het spoornummer van de RET zien. Ik weet niet in hoeverre de spoornummers duidelijk gebruikt worden door de RET in Rotterdam Alexander. Over het algemeen kijk ik bij de metro op het routebord naar de eindbestemming.

Dat is ook wat volgens mij aangegeven staat bij het metrostation

https://www.google.nl/maps/@51.9515942,4.5515773,3a,15y,91.56h,97.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sI63k2MJ3zDCiEz_sow4HDQ!2e0!7i13312!8i6656
Reputatie 4
Volgens de website die gaat over de huidige verbouwing van station Alexander worden de metroperrons A en B genoemd:

Toegang van en naar metroperron B (richting Schiedam Centrum) vanaf 14 mei via tijdelijke opgang Prins Alexanderlaan

https://www.stationrotterdamalexander.nl/

Reageer