beantwoord

reisapp synchroniseert niet na elke update van outlook app

• 29 augustus 2019
  • 14 reacties
  • 313 Bekeken

"ns reisapp synchroniseert steeds niet na update outlook. oorzaak: outlook ziet google agenda niet meer. Oplossing: aanpassing reisapp zodat ook in outlook app kan worden opgeslagen? Andere oplossing?"

icon

Beste antwoord door pimvanherk 31 augustus 2019, 21:25

Hallo Robert en Ferdinand,

Bedankt voor het meedenken. Na lang zoeken heb ik een andere app gevonden: bluemail. Zo bij het eerste gebruik lijkt het een prettige app om mee te werken. En wat blijkt, de ns app herkent deze en ik kan gewoon de geselecteerde reis opslaan in de kalender van bluemail. Bey bey outlook app!

groet, Pim
Bekijk origineel

14 reacties

Goh goed dat je dat zegt, daar was het allemaal om begonnen, Ik heb even gekeken en inderdaad synchroniseert de app ook met mijn werk software.
Reputatie 5
Mooi dat het op zijn pootjes terecht is gekomen.
Badge +3
Als ik het goed begrijp komen geplande/gedeelde reisadviezen dus altijd in je Google agenda (of in ieder geval de lokale agenda op je telefoon of tablet) te staan, waarna Outlook die zou moeten synchroniseren met de (Exchange) server van je werk?

Dan zit het probleem dus in Outlook. Als ik op 'Delen' klik komt het bij mij ook gewoon in de standaard (Google?) Android kalender te staan, maar heb ik ook de nodige opties om te delen via Dropbox, Google Drive, SMS en diverse Mail apps.

Staat Outlook daar bij jou niet tussen (ikzelf heb geen Outlook dus kan het niet testen), maar wellicht kan je het dan alsnog handmatig (iCal, vCal of VCS bestandje) in je Outlook krijgen?
Hallo Robert,

Dank voor je bericht. Ik heb inderdaad de mogelijkheid om bij de keuze 'Delen' in de NS app om Outlook te kiezen, maar dan kan ik de reis alleen naar mezelf mailen, maar niet opnemen in mijn outlook agenda. Het probleem zit inderdaad in de outlook app. Mijn inschatting was dat het eenvoudiger is om de NS app aan te passen aan Outlook, dan Outlook aan de NS app, maar ik kan er natuurlijk naast zitten (ik ben geen deskundige).
Badge +3
Oké ik snap het, je krijgt het reisasvies dan als platte tekst per mail en niet als kalender-item, en dat ziet er dan zo uit.. (heb je niets aan inderdaad):

Reisadvies van Eindhoven naar Woerden.
vrijdag 30 augustus: vertrek 16:14 van spoor 5, aankomst 18:01 op spoor 5.

Plan deze reis: https://ns.nl/rpx?s=uSzRVNFq

Download de Reisplanner Xtra voor Android of iOS: https://www.ns.nl/reisinformatie/ns-op-uw-mobiel/reisplanner-xtra.html

Wat bij mij wél lukt is om dan vanuit de telefoon-agenda de 'afspraak' te delen, en dan kan je die (met een .vcs als bijlage) naar jezelf toe mailen. Klik daarvoor op (toevoegen aan) Agenda in de NS app en sla de afspraak op (lokaal op je apparaat).

Zo'n .vcs bestandje weet Outlook vast en zeker raad mee.

Die laatste zin over NS Reisplanner Xtra in de tekst-only mail is wel erg achterhaald overigens... De app heet al best lang gewoon NS. 😅

Edit: Ja, Outlook (op mijn laptop) slikt het als zoete koek...

Hallo Robert,

Helaas geeft de google agenda op mijn telefoon (die niet te verwijderen is) alleen de keuzes 'verwijderen', 'dupliceren' en 'kopiëren naar'. bij 'dupliceren' staat de reis twee keer in de agenda en bij de optie 'kopiëren naar' krijg ik de keuze 'default agenda' en mijn gmail agenda. Tot de laatste update van de outlook app werkte het nog via de 'default agenda' maar die is dus niet meer te selecteren....
Badge +3
Oei, dan klagen bij de app ontwikkelaars of telefoonfabrikant of Miscrosoft (Outlook/Exchange) die je telefoon-agenda niet meer kunnen uitlezen dus?

Het standaard proces is 'Delen/Agenda' (op je apparaat) maar de Outlook app zou dat vanzelf ook moeten oppikken/synchroniseren dus?
Reputatie 5
Ik begrijp hieruit, dat je de Outlook app gebruikt, omdat je met Exchange-servers van je werk werkt.
Welnu, het hele idee van zo'n circus is natuurlijk dat third parties er vooral vanaf moeten blijven

Dus al zou NS wederom een module ontwikkelen die de rit meteen in Outlook steekt, dan zal de volgende update van Outlook dat weer blokkeren.

Een software-ontwikkelaar die toch volhardend blijft is Synccal van Calengoo (http://synccal.calengoo.com/index.html), inmiddels ook voor Android. Deze software "synchroniseert" je Exchange-agenda met je Google Agenda en aldus belandt zo'n NS-rit alsnog via je Google Agenda in je Outlook.

Ik gebruik dit om mijn corporate afspraken in mijn eigen agenda en die van mijn vrouw te steken en het is een aardige work-around.

Bedankt voor het meedenken. Na lang zoeken heb ik een andere app gevonden: bluemail. Zo bij het eerste gebruik lijkt het een prettige app om mee te werken. En wat blijkt, de ns app herkent deze en ik kan gewoon de geselecteerde reis opslaan in de kalender van bluemail. Bey bey outlook app!

groet, Pim
Badge +3

groet, Pim

Dank voor de update. En die Blue Mail synchroniseert dus ook met Exchange/Unified Messaging (voor je collega's e.d.)?
Hallo pimvanherk en welkom bij de NS Community,

Begrijp ik goed dat je je reizen opslaat in jouw Outlook agenda en deze niet meer als agendapunt ziet?
niet helemaal. Als ik via de mobiele reisapp een reis selecteer en ik deze wil opslaan in de mobiele outlook agenda, gaat dit niet meer. Omdat daardoor deze reis ook niet meer met de werkagenda synchroniseert, zien collega's de reistijd niet meer in de agenda.
Ik durf niet te zeggen hoe je dit op kan lossen. Je kan via de app dit doorgeven aan onze ontwikkelaars. Je krijgt dan ook feedback en vaak ook een oplossing. Zou je dit willen doen en ons op de hoogte houden van de ontwikkelingen?
dat zal ik doen.

Reageer