beantwoord

reisinformatie tweede paasdag

• 17 april 2019
  • 9 reacties
  • 392 Bekeken

Ik wil maandag met de eerste trein van Heerlen naar hoogeveen. Ik heb de ns app. op mijn I Pad en mijn mobile telefoon. De eerste vertrektijd op beide apps is 7.52. Op mijn IPad doet de trein er 4.30 uur op en op mijn mobile telefoon 5.30. Kijk ik na as na international is er geen vertrektijd op 7.52 wel op 7.22 daarna op 8.22 met een reistijd van 4 uur. Wat moet ik nu geloven, wat moet ik doen.
.b.v.d
icon

Beste antwoord door Emma NS 18 april 2019, 10:32

Beste nicokim, welkom bij onze Community!

Het klopt inderdaad dat de eerste verbinding vertrekt om 07:52 vanaf station Heerlen. Je vertrekt dan vanaf spoor 2 en komt om 08:13 aan op station Sittard (spoor 2a). Zorg ervoor dat je op dit station naar spoor 2b wandelt, want daar vertrekt de trein om 08:17 naar station 's-Hertogenbosch. Hier stap je uit en wandel je verder naar spoor 3b want daar vertrekt de trein naar station Zwolle om 09:54 vanaf spoor 3b. Tot slot stap je over op station Zwolle en vertrekt de trein naar station Hoogeveen vanaf spoor 14 om 11:54.

Heel veel reisplezier toegewenst! :)

Dit bericht is aangepast.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Als je niet teveel bagage hebt en aan de goede kant van de trein zit, kun je misschien nog wel een half uur sneller zijn door de trein op 's-Hertogenbosch te halen.
Reputatie 7
Badge +2
En ook even aan denken dat je van Heerlen tot Sittard met Arriva reist, dus (zoals ook aangegeven in screenshot) in Sittard uitchechen bij het Arriva paaltje en inchecken bij die van NS om te voorkomen dat je bij NS zwartreist.
Reputatie 7
Badge +3
Normaal gaat het wat sneller maar er zijn weer werkzaamheden tussen Den Bosch en Utrecht.
Ik zal in het vervolg even antwoorden met een screenshot! Bedankt forumtoppers. 😃
Reputatie 7
Badge +2
met enige verbeteringen wordt het dus:

Het klopt inderdaad dat de eerste verbinding vertrekt om 07:52 vanaf station Heerlen. Je vertrekt dan vanaf spoor 2 en komt om 08:13 aan op station Sittard (spoor 2a). Zorg ervoor dat je op dit station naar spoor 6a 2b wandelt, want daar vertrekt de trein om 09:22 8.17 naar station 's-Hertogenbosch. Hier stap je uit (om 9.22) en wandel je verder naar spoor 10 3b want daar vertrekt de trein naar station Zwolle om 11:41 9.54 vanaf spoor 14 3b. Tot slot stap je over op station Zwolle en vertrekt de trein naar station Hoogeveen vanaf spoor 14 om 11:54.
Dit lijkt mij een makkelijker overzicht, let ook op het uitchecken bij Arriva en vervolgens weer inchecken bij NS

Reputatie 5
Badge

Het klopt inderdaad dat de eerste verbinding vertrekt om 07:52 vanaf station Heerlen. Je vertrekt dan vanaf spoor 2 en komt om 08:13 aan op station Sittard (spoor 2a). Zorg ervoor dat je op dit station naar spoor 6a wandelt, want daar vertrekt de trein om 09:22 naar station 's-Hertogenbosch. Hier stap je uit en wandel je verder naar spoor 10 want daar vertrekt de trein naar station Zwolle om 11:41 vanaf spoor 14.

Den Bosch heeft geen spoor 10, en ook geen 14 (of in ieder geval geen perron aan die sporen als ze er wel zijn). Dus klopt dit advies wel @Emma NS ?

Het klopt inderdaad dat de eerste verbinding vertrekt om 07:52 vanaf station Heerlen. Je vertrekt dan vanaf spoor 2 en komt om 08:13 aan op station Sittard (spoor 2a). Zorg ervoor dat je op dit station naar spoor 2b wandelt, want daar vertrekt de trein om 08:17 naar station 's-Hertogenbosch. Hier stap je uit en wandel je verder naar spoor 3b want daar vertrekt de trein naar station Zwolle om 09:54 vanaf spoor 3b. Tot slot stap je over op station Zwolle en vertrekt de trein naar station Hoogeveen vanaf spoor 14 om 11:54.

Heel veel reisplezier toegewenst! :)

Dit bericht is aangepast.
Reputatie 1
Eerste verbinding Heerlen - Hoogeveen 2e paasdag 2019

Heerlen v 7.52
a. 08:13 Sittard v 8:17
a. 09:22 Den Bosch v 9:54
a. 11:41 Zwolle v 11:54
a. 12:22 Hoogeveen

Reageer