beantwoord

reisplanner

Beste mensen

Woon in Canada en probeer reis planner te gebruiken maar deze werkt niet en geeft geen info over vertrek tijden en kosten

Kom op 30 April van Toronto aan op Schiphol en vertrek op 7 Mei, 2015 weer naar Toronto.

Graag advise.

Vr. gr.

Jan Boers

reisplan is van Schiphol naar Assen op 30 april 2015 vertrek ik weer naar Toronto, Canada
icon

Beste antwoord door Jan Boers 4 april 2015, 21:07

Beste Jan Boers,

Waarom de reisplanner voor u niet werkt zou ik echt niet weten, maar uw reisadvies heb ik even geplakt als bijlage.
Het komt er op neer dat u ieder half uur van Schiphol naar Assen kunt reizen. Bij vertrek om .33 dient u in Zwolle cross-platform over te stappen (de trein waar u uit komt rijdt naar Heerenveen/Leeuwarden). Bij vertrek om .03 kunt u rechtstreeks naar Assen reizen. De reis kost u € 24,50 per persoon in de tweede klas, + 1 euro toeslag voor het eenmalige kaartje.
Handig om te weten:
- Reistijd is bijna 2 uren.
- 'Spoor 1-2' bij schiphol betekent dat de trein vertrekt van het perron tussen spoor 1 en 2, welk van beide kanten wordt pas kort van tevoren bekend gemaakt.
- U kunt bij de kaartautomaat op schiphol betalen met creditcard. Bij de balie een kaartje kopen is duurder.
- Met dit eenmalige kaartje uit de automaat moet u nog steeds in- en uitchecken, al krijgt u waarschijnlijk geen boete als daar iets misgaat.
- Een retour is alleen geldig op dezelfde dag, maar twee enkele reizen zijn niet duurder dan een retour
- De eerste trein op donderdag 30 april vertrekt om 06:14u (afwijkende vertrektijd, wel zelfde manier van reizen), de volgende trein daarna om 07:03u. De laatste trein vertrekt om 23:14u (samen met die van 22:14u afwijkende vertrektijd).

Voor de terugweg reist u met de trein van .02 uit Assen rechtstreeks terug naar Schiphol, de trein van .32 is weer met overstap in Zwolle.
De eerste trein uit Assen naar Schiphol vertrekt om 05:25u (zelfde als die van .32, maar dan 7 minuten eerder), de laatste om 23:02u.
Bekijk origineel

12 reacties

NS wil natuurlijk het gebruik van de nieuwe reisplanner stimuleren, ondanks de vele nadelen ten opzichte van de oude. Binnenkort halen ze die oude offline en desgevraagd laten ze weten dat dat is omdat de oude veel minder vaak wordt gebruikt dan de nieuwe. Een link naar de oude reisplanner zou die strategie tegenwerken.
@Pe_pe,

Ah, Dat is in ieder geval al goed nieuws! Het zou wel prettig zijn als de NS volgde, maar misschien ben ik voorbarig en is de URL ook te vinden op ns.nl. Ik kan hem echter in de bron (NS) niet vinden en dat vind ik toch wel beschamend voor de Nederlandse Spoorwegen. Wel via een zoekmachine is bepaalde informatie te vinden maar niet bij hen zelf.
Duckduckgo geeft de oude reisplanner als eerste zoekresultaat voor alleen het woord "reisplanner". 😉
Dit onderwerp is inmiddels alweer 9 maanden geleden actief geweest maar toch wil ik graag reageren.

Vorige week heb ik via de URL www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml een reis kunnen inplannen.
Deze URL stond bij mij al tijden bij mijn favorieten en - mijn complimenten - deze werkt subliem!

Vandaag moest ik opnieuw een reis plannen. Op mijn werk had ik de betreffende URL niet tot mijn beschikking en toen begon de, naar later bleek, zinloze zoektocht.

Op NS.nl werd ik doorverwezen naar: www.ns.nl/reisplanner; een volledig uitgeklede versie; een versie óók bovenaan de lijst met zoekresultaten op Google en daar blijft het bij...

De URL naar de perfecte reisplanner, zoals eerstgenoemd in mijn post en waarop je een reis kan plannen van postcode naar postcode is onvindbaar.

Waarom biedt de NS deze URL niet meer in het openbaar aan? Hij bestaat dus nog wel maar is om een mij duistere reden ergens diep verborgen op www.ns.nl

Of ik heb niet goed gezocht, dan mijn excuses, maar anders had ik graag een antwoord op mijn vraag.

Dank voor een reactie.
Beste Jan,

Vanaf €7 koop je voor 30 april in de Facebookgroep "NS Group-tickets Groningen" een
NS groepskaartje naar Assen / Groningen en op 7 mei van Groningen / Assen (na 9am geldig).

Voor vragen over dit kaartje kun je óók terecht in deze groep 😉
Heb het juiste web adres gevonden in blauw.. De gele menu werkte niet.

http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml?language=en

Bedankt, Jan Boers
De service- en verkoopbalie van NS op Schiphol is 24 uur per dag/ 7 dagen per week geopend. U kunt bij aankomst altijd nog bij hen terecht voor informatie.
heb het juiste web address gevonden.

http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml?language=en
Reputatie 6
Badge +1
De website van de Duitse spoorwegen, die srt aandraagt is deze: http://www.bahn.de/p_en/view/index.shtml. Mogelijk heeft u daar wel iets aan? De website kent alle Nederlandse stations, en is geschikt om een reis te plannen. U kunt er geen treinkaartjes kopen voor binnen Nederland.
Beste Jan Boers,

Waarom de reisplanner voor u niet werkt zou ik echt niet weten, maar uw reisadvies heb ik even geplakt als bijlage.
Het komt er op neer dat u ieder half uur van Schiphol naar Assen kunt reizen. Bij vertrek om .33 dient u in Zwolle cross-platform over te stappen (de trein waar u uit komt rijdt naar Heerenveen/Leeuwarden). Bij vertrek om .03 kunt u rechtstreeks naar Assen reizen. De reis kost u € 24,50 per persoon in de tweede klas, + 1 euro toeslag voor het eenmalige kaartje.
Handig om te weten:
- 'Spoor 1-2' bij schiphol betekent dat de trein vertrekt van het perron tussen spoor 1 en 2, welk van beide kanten wordt pas kort van tevoren bekend gemaakt.
- U kunt bij de kaartautomaat op schiphol betalen met creditcard. Bij de balie een kaartje kopen is duurder.
- Met dit eenmalige kaartje uit de automaat moet u nog steeds in- en uitchecken, al krijgt u waarschijnlijk geen boete als daar iets misgaat.
- Een retour is alleen geldig op dezelfde dag, maar twee enkele reizen zijn niet duurder dan een retour
- De eerste trein op donderdag 30 april vertrekt om 06:14u (afwijkende vertrektijd, wel zelfde manier van reizen), de volgende trein daarna om 07:03u. De laatste trein vertrekt om 23:14u (samen met die van 22:14u afwijkende vertrektijd).

Voor de terugweg reist u met de trein van .02 uit Assen rechtstreeks terug naar Schiphol, de trein van .32 is weer met overstap in Zwolle.
De eerste trein uit Assen naar Schiphol vertrekt om 05:25u (zelfde als die van .32, maar dan 7 minuten eerder), de laatste om 23:02u.
Reputatie 6
Badge +1
Beste Jan Boers,

Handig om te weten:

Reputatie 1
Badge
??
Beetje vreemd, want ik zie dat U als oude emigrant nog steeds prima Nederlands leest+schrijft.
gewoon op www.ns.nl-je kunt eventueel eerst cookies aanpassen, dan gewoon aankomst+vertrek station ingeven, plus vertrektijd (of aankomst voor wanneer je uiterlijk op airport wilt zijn).
MAAR soms werkt dat ding niet langer als 1 maand tevoren. Tijden op zich wisselen niet vaak, maar soms is er, vooral on weekends, works on the road en dan rijden sommige treinen niet of anders.
in principe heb je 2 treinen per uur- waarvan 1 rechtstreeks (no change), door naar Groningen, ritduur 1hr 55 mins Direct is steeds om .03 vanaf Schiphol, om .33 na overstappen in Zwolle-same platform-other side. Een gewoon enkeltje zal rond de 24/25 eur kosten- kan je zeker op Schiphol ook met credcard uit autmaat kopen (50 ct extra fee). NO senior citizen discount zonder speciaal abonnement. Also; NO need to buy chipcard etc-het kaartje heeft een chip in zich.
Have a nice flight and enjoy your stay in Holland/Drenthe and bring our greetings back to the Canucks.
Als het echt niet lukt: op de site van de DB=DUitse Spoorwegen, bahn.de (kan je ook in engels en nederlands zetten) kan je vrijwel elke trein in Europe vinden, ook langer vooruit en erg user-friendly.

Reageer