beantwoord

Reisplanner

• 27 december 2015
  • 13 reacties
  • 7014 Bekeken

Vroeger kon ik met de reisplanner een adres invoeren waar ik naar toe moest. Nu moet ik naar Eindhoven Airport, maar ik zie nergens hoe ik dat kan opgeven
icon

Beste antwoord door Brian NS 28 december 2015, 08:51

Beste Leendert van dam,

Welkom op het NS Serviceforum. Het klopt dat het eerder wel mogelijk was om je reis van deur-tot-deur te plannen op onze site. Er wordt nu ook weer hard aan gewerkt om dat in te bouwen in de nieuwe site, maar nu is het dus nog even niet mogelijk. Je kunt tot die tijd in ieder geval OV9292 raadplegen.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
Hallo Leendert,
Zojuist heb ik geprobeerd om een reis op te vragen van Utrecht C naar Eindhoven Airport. De bestemming wordt niet herkend en ik word verwezen naar 9292.nl. Het lijkt erop alsof het ingeven van een willekeurige bestemming is geschrapt uit de nieuwe website.
Ik weet niet hoe laat u wil reizen, maar er gaat een aparte Airport Shuttle van station Eindhoven direct naar airport, buslijn 400. Deze gaat elk kwartier, ben alleen niet op de hoogte wanneer de eerste en laatste gaat.
05.38 de eerste en 00.09 de laatste
Hallo Leendert,
Zojuist heb ik geprobeerd om een reis op te vragen van Utrecht C naar Eindhoven Airport. De bestemming wordt niet herkend en ik word verwezen naar 9292.nl. Het lijkt erop alsof het ingeven van een willekeurige bestemming is geschrapt uit de nieuwe website.

Die indruk heb ik ook. Ik vind het wel jammer en kan niet herinneren dat dat ergens is aangekondigd.
05.38 de eerste en 00.09 de laatste
Bedankt voor de reactie.
Beste Leendert van dam,

Welkom op het NS Serviceforum. Het klopt dat het eerder wel mogelijk was om je reis van deur-tot-deur te plannen op onze site. Er wordt nu ook weer hard aan gewerkt om dat in te bouwen in de nieuwe site, maar nu is het dus nog even niet mogelijk. Je kunt tot die tijd in ieder geval OV9292 raadplegen.
Inhoudelijk maakt het gelukkig weinig uit, NS maakte gebruik van de 9292-services voor deur-naar-deur planningen. Er rijdt inderdaad een Hermes snelbus welke zelfs in de vertrekstaten in de App en op de site wordt getoond.

De bus vertrekt van station Eindhoven om .07, .22, .37 en .52.
@Henk_NL
Behalve dat een reisadvies dat uit de NS-reisplanner komt rollen automatisch een toegestane reisroute is voor gtbv en dat (voor bepaalde vervoerbewijzen) terugsteken alleen is toegestaan als de NS-reisplanner dat adviseert. Ga je direct naar 9292, dan weet je niet zeker of het trein-deel van de reis wel een toegestane Reisroute is.
Dan zou ik graag een kopie van een UvB ontvangen die is uitgeschreven nadat iemand een 9292-reisadvies heeft gevolgd. Kan die op zijn minst boven m'n bed ingelijst worden. Dat is echt het toppunt van humor, zo diep zijn we dus gezonken inmiddels.

"Als de planner van 9292 net zo goed werkt als onze eigen planner, stappen we over"
9292 houdt geen rekening met het terugsteekverbod dat impliciet uit de NS-reisplanner volgt of zelfs expliciet kan gelden. Ik denk dat 9292 niet eens over de informatie beschikt waar terugsteken wel of niet is toegestaan. Zie bijvoorbeeld

https://forum.ns.nl/de-trein-11/reis-plannen-via-9292nl-anders-beter-via-nsnl-7334
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/kortste-reis-versus-snelste-reis-15611

Hoe zich dat vervolgens verhoudt tot de geldigheid van verschillende vervoerbewijzen, is een heel andere kwestie, die regelmatig ter sprake komt, maar waar vanuit NS consequent niet op wordt gereageerd:

https://forum.ns.nl/de-trein-11/toegestane-reisroute-14777
https://forum.ns.nl/overige-producten-6/mag-e-ticket-omrijden-overstap-minder-hoeft-maken-12667/index1.html#post79515
9292 kan gewoon beschikken over de doorkomststations en op die manier terugsteken meepakken. Ik vind het enorm komisch verders, meer zal ik er maar niet openbaar over zeggen.
Badge +3
Ergens weet 9292 wel dat terugsteken in het algemeen niet is toegestaan. Als ik een reis Den Haag Centraal - Utrecht Terwijde plan, dan krijg ik zowel de directe sprinter als adviezen via Utrecht Centraal. Bij die laatste wordt echter een hogere prijs getoond, naar ik aanneem een prijs die overeenkomt met wat betaald wordt als in Utrecht Centraal wordt omgecheckt. Dat dit nodig is bij het volgen van dat reisadvies, wordt echter niet vermeld.
9292 kent in die zin wel de algemene 'regel', maar niet de 'in de jaardienstregeling vermelde' uitzonderingen. Bij een ritje van Veenendaal de Klomp naar Driebergen Zeist geeft 9292 ook een prijs die is gebaseerd op herchecken op het overstapstation, terwijl terugsteken op dat traject wel is toegestaan. Dus zelfs als je de moeite neemt om aan de hand van te prijs terug te redeneren dat je terugsteekt, geeft 9292 je geen informatie over het toegestaan zijn van de getoonde reisroute.

Reageer