beantwoord

Reisplanner app schaalt al een tijdje niet goed meer op Samsung tablets met 4:3 scherm

• 30 maart 2016
  • 4 reacties
  • 214 Bekeken

Op de (nieuwere) Samsung tablets met 4:3 schermen kun je je reis niet opslaan of aan je agenda toevoegen. In het programma is geen rekening gehouden met een 4:3 verhouding en alles geschaald op 16:9 waarbij een deel is afgesneden (in zowel portrait als landscape). Eigenlijk heb je zo niets aan de app (zie screenshot).

1) Was dit probleem eigenlijk al wel opgemerkt? Het is nu al een paar maanden zo.
2) Gaat dat opgelost worden en zo ja wanneer?
icon

Beste antwoord door Brian NS 31 maart 2016, 11:52

Beste WilliamSiemons,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik heb dit probleem zelf nog niet voorbij zien komen, maar heb het direct intern doorgezet. Wanneer het is opgelost durf ik niet te zeggen, maar ik houd jullie op de hoogte.

Edit: Ik heb inmiddels terugkoppeling ontvangen: Dit probleem is in versie 4.3 opgelost, de agenda functie zit onder de drie stipjes bovenin. Daarnaast nog de opmerking dat de reisplanner bedoeld is om horizontaal/landscape modus te gebruiken, de ondersteuning voor portrait is minder.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Ik heb hetzelfde probleem op mijn HTC Nexus 9 tablet (die is ook 4:3).
Beste WilliamSiemons,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik heb dit probleem zelf nog niet voorbij zien komen, maar heb het direct intern doorgezet. Wanneer het is opgelost durf ik niet te zeggen, maar ik houd jullie op de hoogte.

Edit: Ik heb inmiddels terugkoppeling ontvangen: Dit probleem is in versie 4.3 opgelost, de agenda functie zit onder de drie stipjes bovenin. Daarnaast nog de opmerking dat de reisplanner bedoeld is om horizontaal/landscape modus te gebruiken, de ondersteuning voor portrait is minder.
Dank Brian en je collega's
Reputatie 4
Dat de app bedoelt is om in landscape modus te gebruiken is heel vreemd, daar dezelfde app wel goed te gebruiken is op een telefoon die je gewoon in portrait modus gebruikt.
In portrait modus op tablets zou dus dan eigenlijk die portrait modus van telefoons gebruikt moeten worden.

Reageer