beantwoord

Reisplanner datum en e-ticket

• 28 december 2019
  • 6 reacties
  • 160 Bekeken

Reputatie 5

Waarom, als je vanuit de reisplanner een e-ticket wil kopen kan je de datum niet veranderen?

Aantal reizigers, 1ste of 2de klas en enkele reis of retour kan je wel aanpassen. Je kan zelfs meereizen kiezen.

De datum is NIET te veranderen!

Is dat een foutje?

Ik vind het vreemd, heel vreemd.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 29 december 2019, 11:44

Lijkt me meer een keuze. Je kiest al een datum door een reis op een bepaalde dag op te vragen in de reisplanner en daarvoor koop je een ticket (of meerdere). Zelfde als met begin- en eindstation, heb je ook al een keuze gemaakt dmv invullen in de reisplanner. 

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo vreemd.

Dit. Op het moment dat je vanuit de Reisplanner een kaartje koopt, nadat je een specifieke reis hebt geselecteerd, gaan wij ervan uit dat je ook werkelijk een ticket wilt aanschaffen voor die specifieke reis. De datum en het traject liggen daarmee dus als vast. Zoals Robert B al aangeeft is het altijd verstandig om de reis te plannen op de datum waarop je hem zou willen maken, in verband met mogelijke werkzaamheden. Een datum aanpassen via het ticketproces kan ervoor zorgen dat je belangrijke informatie over die reis, zoals gepland vervangend busvervoer, mist.

Indien je zelf de datum en het traject nog wilt aanpassen, dan kun je via het menu afzonderlijk navigeren naar de pagina om een Enkele Reis of Dagretour aan te schaffen. Je bent dan in staat om alle informatie vrij aan te passen.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Lijkt me meer een keuze. Je kiest al een datum door een reis op een bepaalde dag op te vragen in de reisplanner en daarvoor koop je een ticket (of meerdere). Zelfde als met begin- en eindstation, heb je ook al een keuze gemaakt dmv invullen in de reisplanner. 

Reputatie 7
Badge +4

Op NS-International en op buitenlandse sites werkt het ook zo. Ik zou het onhandig vinden als het anders was. De datum verander je door desnoods een andere te kiezen.

Reputatie 5

Ik heb de reisplanner bijna altijd open staan. Krijg nogal eens vragen over routes en tijden. Omdat de treinen op werkdagen eigenlijk altijd op de zelfde tijd rijden kijk ik niet eerst naar dag of datum. Die kon je vroeger volgens mij altijd veranderen.

Volgens mij niet zo logisch als je verderop de gegevens moet controleren maar niets kan veranderen.

Reputatie 7
Badge +4

Die dagen kunt u nog steeds veranderen in de reisplanner. In verband met eventuele werkzaamheden is het toch wel verstandig de goede dag eerst te selecteren.

Badge +3

En toch is er wel wat voor te zeggen. Voordat je gaat betalen word je namelijk gevraagd of je reis op bijv. ZONdag 29 dec 2019 wel klopt, want daarna is het al gauw einde verhaal, met name in de app als je het ticket er zomaar in zet.

Een optie om dan eerst alsnog de dag/datum aan te passen (en voor internationale adviezen met treinbinding dus tijdstip) zou dus handiger zijn dan heel je reis opnieuw te gaan plannen voor een andere dag.

Dit. Op het moment dat je vanuit de Reisplanner een kaartje koopt, nadat je een specifieke reis hebt geselecteerd, gaan wij ervan uit dat je ook werkelijk een ticket wilt aanschaffen voor die specifieke reis. De datum en het traject liggen daarmee dus als vast. Zoals Robert B al aangeeft is het altijd verstandig om de reis te plannen op de datum waarop je hem zou willen maken, in verband met mogelijke werkzaamheden. Een datum aanpassen via het ticketproces kan ervoor zorgen dat je belangrijke informatie over die reis, zoals gepland vervangend busvervoer, mist.

Indien je zelf de datum en het traject nog wilt aanpassen, dan kun je via het menu afzonderlijk navigeren naar de pagina om een Enkele Reis of Dagretour aan te schaffen. Je bent dan in staat om alle informatie vrij aan te passen.

Reageer