beantwoord

Reisplanner Extra App voor Windows Phone

• 28 augustus 2014
  • 22 reacties
  • 6439 Bekeken

Hallo. Is er al meer informatie bekend wanneer de Reisplanner Xtra app ook voor windows Phone beschikbaar is? Ik was de android app gewend en die werkte echt perfect. De webversie is echt veel minder vind ik.
icon

Beste antwoord door Brian NS 28 augustus 2014, 14:27

Beste Bert,

Welkom op het NS serviceforum. Er zijn op dit moment nog geen plannen om de Reisplanner Xtra-app te ontwikkelen voor de Windows Phone. We volgen de bewegingen in de markt, Windows Phone heeft in Nederland slechts enkele procenten van de markt in handen. We hebben hierin de positie genomen dat een besturingssysteem minimaal 20 procent van de markt moet beslaan. Je kan wel gebruik maken van de mobiele website, m.ns.nl. Deze proberen we constant te verbeteren. Zodra er een app gemaakt wordt voor de Windows Phone zullen we dat communiceren.
Bekijk origineel

22 reacties

He Bert, Misschien dat de GoAbout webversie (goabout.com) wat voor je is? Wij maken o.a. gebruik van actuele NS gegevens. Ook van actuele gegevens van de bus, tram en metro trouwens.
Beste Bert,

Welkom op het NS serviceforum. Er zijn op dit moment nog geen plannen om de Reisplanner Xtra-app te ontwikkelen voor de Windows Phone. We volgen de bewegingen in de markt, Windows Phone heeft in Nederland slechts enkele procenten van de markt in handen. We hebben hierin de positie genomen dat een besturingssysteem minimaal 20 procent van de markt moet beslaan. Je kan wel gebruik maken van de mobiele website, m.ns.nl. Deze proberen we constant te verbeteren. Zodra er een app gemaakt wordt voor de Windows Phone zullen we dat communiceren.
Hoi,

dat is jammer, want 20 procent zal natuurlijk geen enkel ander systeem halen dus feitelijk ontwikkelen jullie geen nieuwe app meer. In de zakelijke markt is de verdeling wel wat anders overigens dan in de particuliere markt.

Beste Bert,

Duidelijk een reactief bedrijf dat NS waar klantbelang en service met sterke vertraging binnenrollen........
Windows Phone groeit gestaag, zou wel eens goed zijn voor imago van NS op tijd te reageren.
Komt er echt nog geen reisplanner Xtra voor Windows Phone zoals die voor Android en iPhone? Er wordt wel gesproken over een klein marktaandeel van WinPhone, maar straks draaien we Win10 op telefoons, tablets, Laptops en alle Windows PC's. Over marktaandeel gesproken, dat is wel even andere koek zou ik zeggen.

Graag een reactie.
Reputatie 5
Bij gebrek aan initiatief op dit front bij de NS kan ik je 'Treintijden' (van M.Post) aanbevelen, gewoon in de store te downloaden.
Werkt met de officiële NS api, dus actuele en correcte info.
Bij gebrek aan initiatief op dit front bij de NS kan ik je 'Treintijden' (van M.Post) aanbevelen, gewoon in de store te downloaden.
Werkt met de officiële NS api, dus actuele en correcte info.

Bedankt Goner, dat ga ik zeker proberen. Een andere app beviel me niet. Maar ik blijf hopen op een positieve reactie van de NS.
Ik heb nu ook al enkele maanden een Windows phone, maar helaas nog geen NS app:
Lieve NS, ik reis vaak met de trein en mis jullie app. Zometeen komt Windows 10 er aan en wordt het marktaandeel vast groter. 🙂
't schijnt relatief eenvoudig te zijn om Android en iOS apps te converteren naar Windows 10 apps. Wellicht dat een dergelijke optie overwogen kan worden. Tevens is het misschien handiger om te kijken welke besturingssystemen door treinreizigers worden gebruikt in plaats van alle Nederlanders. Via de accesspoints in de treinen valt dat wellicht te achterhalen.
Beste Bert,

Vreemd argument, dat minstens zie http://www.gsmacties.nl/nieuws/2015/05/marktaandeel-windows-phone-in-europa-gegroeid/ voor percentages marktaandelen Android / Apple / Windows.
Snelst groeiende is WIndows. En Apple kan net pas de grens aantikken (van 20 %, tot 2015 onder de 20 😵. Toch was daarvoor ook al een app.
Als eerder gezegd. Het zou NS sieren als ze de sneltrein een keer nemen in ontwikkelingen en niet op de kolentrein blijven wachten.
"We hebben hierin de positie genomen dat een besturingssysteem minimaal 20 procent van de markt moet beslaan".

Je kunt dit ook lezen als: het interesseert ons helemaal niets dat we mogelijk 20% van onze klanten benadelen door ze geen goede informatie aan te bieden. Het zoveelste bewijs dat marktwerking op het spoor volkomen mislukt is. De reiziger krijgt wel alle nadelen van de marktwerking, zoals het extra moeten in- en uitchecken bij overstap naar een andere vervoerder, maar niets van de mogelijke voordelen. Als marktwerking echt zou werken op het spoor, zou de NS het wel uit zijn hoofd laten om de instelling te hebben dat het voldoende is om maar 80% van de klanten tevreden te houden. Als zoiets zou gebeuren bij een bedrijf met echte concurrentie zou het al lang failliet zijn.

En serieus: waar hebben we het over? Zo'n app maken voor Windows Phone kost echt geen tonnen! Ik ben zelf Windows ontwikkelaar en ik maak hem voor 25,000 Euro. Wie biedt minder?
Reputatie 5
:?
Ik snap het probleem niet ... er is al een aantal gratis trein-apps te krijgen in de store die me alles laten zien wat ik zoek.
:?
Ik snap het probleem niet ... er is al een aantal gratis trein-apps te krijgen in de store die me alles laten zien wat ik zoek.

Behalve dan de prijzen, want die geeft de NS niet vrij. En als die app er al is, waarom kan de NS dan geen contact opnemen met de ontwikkelaar en er een officiële app van maken?
Naast dit bericht heb ik de NS ook een bericht gestuurd, maar mijn bericht was te lang voor het systeem. Dus daarom ook nog hier hetzelfde bericht:

Een tijd geleden heb ik ook al geïnformeerd naar een eventuele NS Reisplanner Xtra app voor (toen) Windows Phone 8.1. Toen heeft u aan mij kenbaar gemaakt dat het marktaandeel van Windows Phone in Nederland te klein was voor de ontwikkeling van een app.

Inmiddels zijn we een tijd verder en doen er zich ontwikkelingen voor die mij aanzetten tot het opnieuw sturen van een e-mail.

Microsoft heeft Windows 10 uitgebracht voor de PC en het Universele App-platform (UWP) aangekondigd. Het marktaandeel van Windows 10 in Nederland is volgens StatCounter al 14,37%. En het marktaandeel van Windows Phone is in Europa 10,1%. (Kantar, april)

De NS heeft al een iOS en Android app. Onderzoekt de NS de mogelijkheid om via Project Islandwood of Project Astoria één van de apps beschikbaar te maken voor Windows Phone en in het geval van Project Islandwood direct een universele Windows app te maken waardoor de NS ook direct een app voor de PC heeft? Hierdoor kan de NS meer mensen voorzien van een app en zijn de ontwikkelkosten lager dan wanneer de NS een geheel nieuwe app voor Windows zou laten ontwikkelen.
Naast dit bericht heb ik de NS ook een bericht gestuurd, maar mijn bericht was te lang voor het systeem. Dus daarom ook nog hier hetzelfde bericht:

Een tijd geleden heb ik ook al geïnformeerd naar een eventuele NS Reisplanner Xtra app voor (toen) Windows Phone 8.1. Toen heeft u aan mij kenbaar gemaakt dat het marktaandeel van Windows Phone in Nederland te klein was voor de ontwikkeling van een app.

Inmiddels zijn we een tijd verder en doen er zich ontwikkelingen voor die mij aanzetten tot het opnieuw sturen van een e-mail.

Microsoft heeft Windows 10 uitgebracht voor de PC en het Universele App-platform (UWP) aangekondigd. Het marktaandeel van Windows 10 in Nederland is volgens StatCounter al 14,37%. En het marktaandeel van Windows Phone is in Europa 10,1%. (Kantar, april)

De NS heeft al een iOS en Android app. Onderzoekt de NS de mogelijkheid om via Project Islandwood of Project Astoria één van de apps beschikbaar te maken voor Windows Phone en in het geval van Project Islandwood direct een universele Windows app te maken waardoor de NS ook direct een app voor de PC heeft? Hierdoor kan de NS meer mensen voorzien van een app en zijn de ontwikkelkosten lager dan wanneer de NS een geheel nieuwe app voor Windows zou laten ontwikkelen.

Beste NXCV,

Hoe kom jij aan 14,37%? Ik zie op statcounter nu (helaas) 1,68% marktaandeel voor WP in Nederland.

Zie: http://gs.statcounter.com/#mobile_os-NL-monthly-201508-201510-bar

Groet Jelle
Dag Bert,

Ik heb zelf een app ontwikkeld: Fuuut. Deze is gericht op reizigers die vaak op hetzelfde traject reizen. Ik weet daarom niet zeker of hij interessant voor je is.

Via www.fuuut.nl kun je 'm downloaden (ook voor Windows Phone) of meer info lezen.
Reputatie 5
Dat ziet er leuk uit !!
Heb 'm geïnstalleerd (uit de store) en ga 'm zeker uitproberen.
Dat ziet er leuk uit !!
Heb 'm geïnstalleerd (uit de store) en ga 'm zeker uitproberen.

Goed om te horen Goner! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.
Reputatie 5
Dit is ook een mooie uitvinding voor mensen met Window phones die drukte willen melden (wat normaal alleen met de officiële NS Android/iOS app kan) :

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4208925/2015/12/16/Makkelijker-klagen-over-volle-treinen-dankzij-nieuw-tooltje.dhtml

werkt via een website.
Voor de Windows 10 gebruikers is er een prima alternatief namelijk de Treinplanner. Deze app is te downloaden op https://www.microsoft.com/store/apps/9wzdncrdmbbm en werkt op alle Windows 10 devices (desktop, mobile, tablet, xbox, etc...)

De app gebruikt de officiële NS API en vult de informatie aan uit andere bronnen en heeft een zeer krachtig route bewaking systeem wat de reiziger d.m.v. notificaties op de hoogte houd van veranderingen binnen de route.

App is geheel gratis !
De Reisplanner Xtra app is wel iets meer dan alleen maar een reisplanner. Daarvoor zijn genoeg alternatieven. Maar de extra's die Reisplanner Xtra app heeft, dat maakt het voor mij interessant. Zoals o.a. klassewissel. Daarvoor heb je toch echt de NS zelf nodig. Tenzij ze een API maken zodat andere ontwikkelaars ook deze functionaliteiten kunnen bieden.
Reputatie 5
Zoals o.a. klassewissel.
Dat kon een aantal maanden geleden blijkbaar (nog) niet :
https://forum.ns.nl/overige-producten-6/windows-phone-app-2237/index1.html#post105281

Reageer