reisplanner foutmelding geen server gevonden

• 4 oktober 2014
  • 8 reacties
  • 718 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Na installatie op mij iphone 5 met IOS8 krijg ik als ik de reis wil plannen een Foutmeldeing: Er is geen server gevonden met de opgegeven hostnaam.
Opnieuw installeren geeft geen oplossing.
Is dit door de upgrade naar IOS8?

8 reacties

Beste fvh, Welkom op het NS Serviceforum. Bedankt voor je bericht. Als ik het goed begrijp lukt het je dus niet meer om een reis te plannen via de app. Ik durf niet te zeggen waar dit precies aan ligt. Heb je al geprobeerd de app opnieuw up te daten? Of is er nu geen nieuwe update meer beschikbaar? Zou je anders een printscreen kunnen maken en deze hier kunnen posten?

Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige Producten' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Beste fvh, Welkom op het NS Serviceforum. Bedankt voor je bericht. Als ik het goed begrijp lukt het je dus niet meer om een reis te plannen via de app. Ik durf niet te zeggen waar dit precies aan ligt. Heb je al geprobeerd de app opnieuw up te daten? Of is er nu geen nieuwe update meer beschikbaar? Zou je anders een printscreen kunnen maken en deze hier kunnen posten?

Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige Producten' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Hier de printscreen nadat ik op plannen op gedrukt.
Ik heb de laatste versie gedownload.
Dank voor de snelle respons
Bedankt voor de prinstscreen. Ik ga je melding hierover doorzetten. Wanneer ik hier meer nieuws over heb zal ik je hier nog een terugkoppeling op geven. Stond er nog een nieuwe update klaar?
Deze melding kreeg ik afgelopen zaterdag ook op mijn scherm en gistereren werkte de app weer en ik heb de laatste versie van de app op mijn iPhone. Ik maakte overigens gebruik van 3G wat ik overigens altijd doe in de trein
Ik krijg die melding ook, als ik via de telefoon opvraag. Als ik via Wifi verbonden ben , werkt het wel. Gebruik een recent bijgewerkte versie. Versienummer in niet te vinden.
Hallo emeijers, dat is vervelend om te lezen.
Je krijgt dezelfde melding zoals weergegeven in de printscreen van fvh? En wat voor toestel gebruik je?
Ik zie dat de meest recente versie van de app 4.6.1. is.
Ik krijg een overlay met daarop de melding : (al meen ik dat het vroeger een andere melding was)
Server probleem

Kan de benodigde informatie niet van de server ophalen

OK

Ik krijg deze melding meestal op de stations, waardoor vermoed dat het heeft te maken met de WIFI.
Ik ben dan niet ingelogd op het netwerk (ook geen tijd voor) Maar misschien dat de telefoon toch probeert via de WIFI verbinding gegevens op te halen.
Zou je de volgende keer op het station je WiFi uit willen zetten en het dan nogmaals willen proberen. Ik ben benieuwd naar je ondervindingen.

Reageer