beantwoord

Reisplanner geeft aan dat je maar een keer per uur terug kan reizen van Tilburg naar Middelburg.

Reputatie 4
De reisplanner geeft in de app aan dat je van Tilburg naar Middelburg (met overstap in Roosendaal) alleen om 28' kan terugreizen en niet om 58'. Dit geeft hij zowel aan voor vandaag als morgen. Het wordt overigen pas aangegeven na 17.00.

Ik heb de reis in tweeën geknipt en ik zie dat de intercity's die om '06 vertrekt uit Roosendaal naar Vlissingen nog geen aankomstspoor heeft. Misschien dat het hier mee te maken heeft?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 21 december 2018, 17:23

De linkjes doen het bij mij prima, Sycorax, maar dat kan een andere reden hebben. Ik zie inderdaad mijn fout. Je kunt de 3661 (Tilburg-Roosendaal, vertrek om 17:58) nemen en vanaf Roosendaal de 2254 (Roosendaal-Middelburg, vertrek 18:36) nemen. Ik zie dat de situatie voor vandaag er wel goed in staat. Waarom dit voor eerder deze week niet het geval was is mij niet duidelijk. Ik heb er melding van gemaakt bij de collega's die de reisplanner beheren en verwacht dat ze dit aanpassen.

Bekijk origineel

12 reacties

Hi johnnyvtz1990 en welkom bij de NS Community.

Ik heb even voor je gekeken en ik zie waar het verschil door ontstaat. Ik zie dat de vertrektijd van de trein vanuit Roosendaal naar Middelburg afwijkt na 17:00. Hierdoor kun je de overstap in Roosendaal niet halen en staat deze reis dus niet in de planner. De trein vanuit Tilburg komt om 18:33 aan in Roosendaal, de aansluiting maar Middelburg vertrekt echter al om 18:01.
Reputatie 5
Dit betreft de spitsintercity's. Een paar minuten later vertrekt ieder half uur de normale "intercitystoptrein" uit Roosendaal. De reisplanner geeft incomplete informatie in de spitsperiode wat betreft overstappen.
Reputatie 3
Niet alleen in de spitsperiode. Voor vandaag worden de overstappen van 8:06, 10:36, 11:36, 13:06 en 18:36 (vertrek Tilburg 7:28, 9:58, 10:58, 12:28 en 17:58) niet getoond, terwijl aan de overstapnorm van 2 minuten wordt voldaan (cross-platform).
Reputatie 4
Jouke NS schreef:

Hi johnnyvtz1990 en welkom bij de NS Community.

Ik heb even voor je gekeken en ik zie waar het verschil door ontstaat. Ik zie dat de vertrektijd van de trein vanuit Roosendaal naar Middelburg afwijkt na 17:00. Hierdoor kun je de overstap in Roosendaal niet halen en staat deze reis dus niet in de planner. De trein vanuit Tilburg komt om 18:33 aan in Roosendaal, de aansluiting maar Middelburg vertrekt echter al om 18:01.

Er vertrekt helemaal geen trein om 18:01 uit Roosendaal naar Middelburg. Ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt.

Ik heb trouwens om 18:58 de trein uit Tilburg naar Middelburg gekomen en ben om 20.30 aangekomen. Er was dus wel een overstapmogelijkheid. Ik heb jaren lang dit traject gereisd, ook sinds de dienstregeling van december 2016 waarin alles ingrijpend is gewijzigd.

Pas de reisplanner alstublieft aan.
Reputatie 7
Badge +2
Het vreemde is dat de reisplanner van "rijden de treinen" de betrokken verbindingen wel aangeeft.
johnnyvtz1990 schreef:

Er vertrekt helemaal geen trein om 18:01 uit Roosendaal naar Middelburg. Ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt.

Ik heb trouwens om 18:58 de trein uit Tilburg naar Middelburg gekomen en ben om 20.30 aangekomen. Er was dus wel een overstapmogelijkheid. Ik heb jaren lang dit traject gereisd, ook sinds de dienstregeling van december 2016 waarin alles ingrijpend is gewijzigd.

Pas de reisplanner alstublieft aan.

Ik zag deze informatie in de reisplanner staan maar nu ik dit opnieuw check zie ik die niet naar voren komen.

Overigens als ik de reis in twee delen plan wordt duidelijk waarom je bij vertrekken vanuit Tilburg om 17:58 geen aansluiting hebt. Zoals je hier ziet kom je om 18:33 aan in Roosendaal. Vanuit Roosendaal vertrek je echter weer om 18:32 waardoor de treinen niet aansluiten. De aansluiting vertrekt 1 minuut voordat je aankomt in Roosendaal.

Een aanpassing in de reisplanner is dus geen optie, omdat de aansluiting er simpelweg niet is.

Edit: Zoals ik verderop in dit topic ook aangeef zit ik er hier naast, dank Sycorax voor de hulp.
Reputatie 3
@Jouke NS : zoals al aangegeven, gaat het om de aansluiting op de 'stoppende' IC, vertrek 18:36. De spits IC met vertrek 18:32 is inderdaad geen optie, maar daar vroeg TS ook niet naar.

Edit: de linkjes werken niet
De linkjes doen het bij mij prima, Sycorax, maar dat kan een andere reden hebben. Ik zie inderdaad mijn fout. Je kunt de 3661 (Tilburg-Roosendaal, vertrek om 17:58) nemen en vanaf Roosendaal de 2254 (Roosendaal-Middelburg, vertrek 18:36) nemen. Ik zie dat de situatie voor vandaag er wel goed in staat. Waarom dit voor eerder deze week niet het geval was is mij niet duidelijk. Ik heb er melding van gemaakt bij de collega's die de reisplanner beheren en verwacht dat ze dit aanpassen.
Reputatie 4
Het staat er nog steeds niet goed in. Vandaag staat dat je niet om 17.58 van Tilburg naar Middelburg kunt reizen.
Reputatie 4
Raar dat specifiek die trein ontbreekt inderdaad. In Leiden ontbreken soms ook op vreemde wijze overstappen.

Met name sinds de nieuwe dienstregeling lijken er fouten in de reisplanner geslopen.
Reputatie 7
Badge +4
Is er sprake van dat de aangegeven minimale overstaptijd voor het desbetreffende station niet wordt gehaald? Hierdoor staan aansluitingen soms niet vemeld. Dit merk je bijvoordeeld in Utrecht of Zwolle.
Reputatie 4
Thom schreef:

Is er sprake van dat de aangegeven minimale overstaptijd voor het desbetreffende station niet wordt gehaald? Hierdoor staan aansluitingen soms niet vemeld. Dit merk je bijvoordeeld in Utrecht of Zwolle.

Nee dat niet. Van 4b naar bijvoorbeeld 3a of andersom in Roosendaal zou normaal ook moeten kunnen.

Reageer