beantwoord

reisplanner geeft niet altijd de snelste reizen

• 2 januari 2020
  • 4 reacties
  • 191 Bekeken

Ik wil morgen om 14:03 van Deventer naar Steendijkpolder. Het viel me op dat deze een kwartier langer duurt dan reizen op andere tijdstippen, vanwege een lange overstaptijd in Amersfoort. Als ik Deventer → Alexander en Alexander → Steendijkpolder apart plan, krijg ik wel een snelle optie. Hoe krijg ik de reisplanner zo ver dat hij in 1x de snelste optie geeft? Ik heb geprobeerd screenshots mee te sturen, maar dat werkt kennelijk niet. (iets met te veel tekens)

icon

Beste antwoord door Jouke NS 4 januari 2020, 15:38

Opvallend dat deze reis niet direct wordt aangegeven maar volgens je eigen onderzoek wel mogelijk is. Ik denk toch dat de daadwerkelijke oplossing in de overstappen zit, maar weet het niet zeker. Ik ga hier melding van maken, gerardwiers. Wellicht kan het in de toekomst opgelost worden. 

Bekijk origineel

4 reacties

Ik zie nu dat je wel plaatjes kunt invoegen. Bij dezen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat in de meeste van dit soort gevallen de issue is, is dat een overstap te kort is volgens de vastgestelde normen aan te worden gegeven in de reisplanner. Is bv de norm dat in een situatie pas bij 5 minuten overstap de overstap wordt aangegeven en zou de betreffende overstap maar 4 minuten zijn, dan wordt deze niet gegeven in de planner en dit is ook niet aan te passen. 

Bij apart plannen zie je dan de losse reizen en iemand die snel loopt en gunstig instapt kan het dan nog wel halen, maar het wordt dan niet als reisdvies aangeven.

Dat zal in de meeste gevalen zo zijn, maar niet in dit geval. De korte overstap op Amersfoort is een officiële overstap (2 minuten zelfde perron, zoals ook de zien is op het screenshot Deventer → Alexander). De overstap op Alexander is ook haalbaar, deze is 4 minuten terwijl je er volgens de planner drie nodig hebt om te lopen (zie screenshot Deventer -- Steendijkpolder)

Opvallend dat deze reis niet direct wordt aangegeven maar volgens je eigen onderzoek wel mogelijk is. Ik denk toch dat de daadwerkelijke oplossing in de overstappen zit, maar weet het niet zeker. Ik ga hier melding van maken, gerardwiers. Wellicht kan het in de toekomst opgelost worden. 

Reageer