beantwoord

Reisplanner IC Vlissingen niet correct?

• 5 maart 2020
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Hoi NS,

Ik heb pak vanaf mijn werk weleens de IC Vlissingen vanaf Den Haag Laan van NOI van 24 over het uur. Deze komt normaal aan op Rotterdam Centraal om 48 over het uur wat een mooie overstap biedt naar de ICD naar Breda die vertrekt aan de overkant om 51 over het uur. Als je deze overstap mist moet je echter best lang wachten wat mij in mijn totale reis een halfuur vertraging oplevert.

Nu kan de IC Vlissingen natuurlijk altijd vertraging hebben, dat kan gebeuren maar afgelopen week overkwam het mij dat de reisplanner deze reis voorstelde en dacht dat de IC Vlissingen inderdaad gepland stond voor aankomst op Rotterdam voor 48 over het uur. Toen ik echter instapte in de trein zag ik dat de dienstregeling was aangepast en dat de IC Vlissingen gepland stond voor aankomst om 50 over het uur (dit was de geplande aankomst tijd niet veroorzaakt door vertraging) wat de overstap haast onmogelijk maakt, ik denk dat de dienst regeling tijdelijk lichtelijk was aangepast vanwege werkzaamheden ergens op het traject van de IC Vlissingen. Als ik dat had geweten was ik wat eerder van mijn werk gegaan om op Den Haag Centraal een trein te pakken naar Breda.

Toen ik thuis kwam zag ik namelijk dat 9292 hier wel gewoon vanaf wist, terwijl de NS reisplanner dus niet op de hoogte was van de lichtelijke aanpassing in de dienstregeling. Mijn vraag is hoe het kan dat de reisplanner hier niet vanaf wist en of dit misschien mogelijk is om te voorkomen in de toekomst. Gezien dit vrij belangrijke info is voor een strak geplande overstap.

Ik heb screenshots gemaakt van de reisplanner info en de info vanuit de IC zelf die niet overeenkomen. Mochten die nodig zijn ter verduidelijking hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de respons

icon

Beste antwoord door Jeroen 5 maart 2020, 13:54

Ik begrijp dat je de info van xx.50 uur in de IC op de schermen zag, klopt dat ?

Op die schermen wordt namelijk de actuele verwachte aankomsttijd aangegeven, daar wordt dus rekening gehouden met eventuele vertraging die de trein heeft.  Dit zijn dus niet de tijden uit de reisplanner die je op de schermen in de trein ziet.

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen MooiWeer en welkom bij de NS Community!

Ik heb hier geen verklaring voor. Het gebeurt regelmatig dat dienstregelingen enigszins worden aangepast als gevolg van werkzaamheden, maar dit wordt dan ook verwerkt in de reisplanner. Juist onze reisplanner zou deze aangepast vertrektijd hebben moeten weergeven. Ik snap dan ook niet dat dit niet het geval was.

De enige twee verklaringen die ik me kan bedenken zijn dat je ofwel een opgeslagen advies hebt bekeken wat dus niet live was geüpdatet (zonder internet wellicht?), of dat er ergens toch een fout is gemaakt waardoor deze wijziging niet in de reisplanner is komen te staan.

Ik zou het waarderen als je de screenshots alsnog kunt plaatsen!

Badge

Ik begrijp dat je de info van xx.50 uur in de IC op de schermen zag, klopt dat ?

Op die schermen wordt namelijk de actuele verwachte aankomsttijd aangegeven, daar wordt dus rekening gehouden met eventuele vertraging die de trein heeft.  Dit zijn dus niet de tijden uit de reisplanner die je op de schermen in de trein ziet.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij is de latere aankomsttijd een gevolg van het defecte spoor op HS deze week. Deze trein, vertrok 2 minuten later van HS (.31 iv .29) en van een ander spoor dan normaal. Geldt overigens ook voor de IC naar Dordrecht.  Aankomsttijden op Delft, Schiedam en Rotterdam waren derhalve ook 2 minuten later. Maar waarom dat dan niet in de reisplanner zo te zien was is dan wel vreemd.

Vergelijk even de tijden van afgelopen dagen met die van vorige week.

https://treinposities.nl/ritinfo/20200304/2214   4 maart

https://treinposities.nl/ritinfo/20200228/2214   28 februari

Reageer