reisplanner in de trein: vanaf waar ik nu ben...!

• 17 juni 2015
  • 2 reacties
  • 4049 Bekeken

Ik zou graag willen dat als ik de reisplanner in de trein gebruik, dat ik als 'van locatie' kan opgeven 'waar ik nu ben'. Dus, stel ik zit in de trein van Heerlen naar Den Haag, tussen Weert en Eindhoven. Er is vertraging en ik vraag me af of ik in Eindhoven zal kiezen voor Rotterdam of voor Utrecht. Dan zou ik als 'van locatie' graag opgeven 'in de trein, waar ik nu ben...' (geen idee waar ik precies ben...). Ik hoop dat het duidelijk is.

Met de informatie op de beeldschermen in de trein is het redelijk op te lossen, maar het kan handiger.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De app geeft je wel de mogelijkheid te kiezen uit stations in de buurt in het eerste veld. Dat is waar je in de buurt bent. Het is wel prettig dat je weet welke stations je gaat passeren op je reis 😉 Ten dele is het er al, het is alleen niet vanuit je trein geredeneerd.
Reputatie 1
mee eens, de reisplanner (met huidige locatie) werkt goed vanaf de straat, op station wordt het al lastiger, 3 minuten lopen terwijl ik al op het juiste perron sta, maar vanuit de trein kansloos.

herkenning in welke trein men zit is niet heel moeilijk op basis van locatie, snelheid en richting is redelijk te bepalen hoe of wat, echter is gps ontvangst in de trein wat beperkt dus wordt de uitdaging iets groter. Gelukkig hebben veel treinen WiFi, dus op basis van de mac adressen van de acces points is zeer nauwkeurig te bepalen in welke trein men zich bevind.

en bij twijfel...geef de meest voor de hand liggende opties en laat de gebruiker hieruit kiezen

Reageer