beantwoord

Reisplanner klopt niet

• 17 december 2017
  • 5 reacties
  • 262 Bekeken

Beste NS,

Ik kwam vandaag laat aan op Schiphol met het vliegtuig. Met angst en beven hield ik de reisplanner in de gaten. Volgens jullie app zou de laatste trein naar Groningen namelijk om 22.34 uur vertrekken. Ik rennen en helaas: net gemist! Hoe kom ik nu in Groningen, dacht ik nog. Blijkt er om 23.05 nog een trein naar Groningen te gaan. Gelukkig zit ik nu in die trein. Momenteel is de reisplanner op de NS app ook aangepast. Op ns.nl staat 22.34 echter nog altijd als laatste trein naar Groningen. Hoe kan dit?

Het had mij veel stress en zweetdruppels gescheeld. Niet erg, maar voor de volgende keer...

Gr, Willem
icon

Beste antwoord door Erryt NS 18 december 2017, 08:47

Hallo willem84 en welkom op het NS Forum,

Ik zal je signaal doorzetten, maar weet je ook toevallig of deze reis wel correct in de reisplanner via onze site werd vermeld?
Bekijk origineel

5 reacties

Ik zie op de NS Reisplanner gewoon het gegeven reisadvies van 23.05 met een vertraging richting Groningen, voor de komende week staat die telkens op 23.04
Hallo willem84 en welkom op het NS Forum,

Ik zal je signaal doorzetten, maar weet je ook toevallig of deze reis wel correct in de reisplanner via onze site werd vermeld?
Ik had een vergelijkbaar probleem toen ik zondag terug keerde uit Engeland. Ook mijn vliegtuig was vertraagd en volgens de reisplanner zou ik te laat komen maar ik kon mij niet voorstellen dat de laatste trein van Schiphol naar Amersfoort al voor 23:00 vertrekt. dus voor de zekerheid een sprintje getrokken om uiteindelijk de trein van 23:06 te halen (er vertrekt zelfs nog een trein later) deze treinen stonden niet in de reisplanner app. (wel in 9292) ik vermoed dat het komt omdat ik de app al in engeland met een uur tijdverschil heb gebruikt.
Bloed irritant als gegevens niet kloppen, niet duidelijk is dat die met een uur tijdverschil rekent.
Reputatie 7
Badge +4
Het is altijd lokale tijd.
Hallo Marktrein1 en welkom bij de NS Community,

Zoals Thom al aangaf komt dit door de lokale tijd. Het klopt in ieder geval niet dat de laatste trein voor 23:00 vertrekt. Ik wil je het advies geven om voortaan de Reisplanner via onze website te raadplegen. Deze is actueler dan onze App.

Reageer