beantwoord

Reisplanner met een foutje

• 9 december 2015
  • 19 reacties
  • 345 Bekeken

Reisplanner: 4.1.5

Hallo als ik de app gebruik en ik reis van Nijverdal naar Gilze Rijen dan geeft de NS app steeds aan dat ik in Utrecht niet hoef over te stappen maar de trein van Zwolle naar Utrecht gaat niet verder dan Utrecht. Dan zegt hij dat ik op perron 21 moet zijn. Dit klopt niet. Naar mijn ervaring is dat ik daar de trein van spoor 15 moet nemen richting den Bosch.

Dit is een erg irriterende fout.

Kunt u dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 22 december 2015, 21:05

Bij de volgende update zou dit 'foutje' opgelost moeten zijn
Bekijk origineel

19 reacties

Badge +3
Als ik een reis plan, dan zie ik inderdaad adviezen waarin u in nul minuten geacht wordt over te stappen van spoor 8 naar spoor 21. De fout is hier dat u natuurlijk meer tijd nodig hebt om deze overstap te maken. Overstappen van 0 minuten zouden niet getoond moeten worden. Deze fout moet inderdaad verholpen worden.

Dat de trein van spoor 21 wordt geadviseerd, is op zich niet fout. Dat is namelijk een sprinter die van Utrecht naar Breda rijdt en daarbij ook op station Gilze-Rijen stopt. Zou u die kunnen halen, dan scheelt u dat een overstap - u kunt dan immers blijven zitten in Den Bosch - en daarom toont de reisplanner die.
Dat zou leuk zijn, maar de trein komt op zelfde tijd aan van Zwolle op perron 0 als de trein op 21 vertrekt. Al weet ik ook niet waar perron 0 is.
En kies ik voor de alternatieve route en sla ik die op onder mijn reizen. dan veranderd de app het toch weer in de route die dus niet werkt om in 0 minuten over te stappen.
Ik heb nu de app 9292 geïnstalleerd, deze geeft wel de juiste trein aan, overstappen naar perron 15
Fijn dat je dit hier meldt Pietje. Ik ben momenteel aan het onderzoeken waar ik dit het beste kan melden.
Voor de nieuwe reiswijzer ging het wel goed. Fijn dat er naar wordt gekeken.
Is er iemand die hier een screenshot van zou kunnen maken? Ik krijg deze resultaten namelijk niet. Zou het graag naast de overstap-tabellen willen leggen. Heb wat vermoedens.

// Edit: ah, het is echt heel specifiek, heb het nu ook gezien idd.
Ik sta nu op perron in Utrecht en de app geeft nu idd het juiste perron aan. Helaas zie ik dat de trein niet meer aansluit in den Bosch pfff.
Misschien geeft hij de fout alleen smorgens en smiddags. Heb dit al weken dat het fout wordt weergegeven
Een screenshot zou inderdaad fijn zijn.

Edit: deze lijkt door te mogen als bug in de reisplanner zelf, trein staat niet als overstap in de database.
Ik heb een paar weken gezien dat de trein in Utrecht op spoor 0 aan zou komen en verder ging op spoor 21 . in Zwolle gaf hij aan dat ik zonder overstappen in Gilze Rijen aan zou komen. Dus trein zou rechtstreeks van Zwolle naar Gilze Rijen gaan. In werkelijkheid moest ik wel overstappen in Utrecht en den Bosch. Al bleef de app aangeven dat dit niet moest
hoe gaat dit probleem door naar de reisplanner bug?
Ik hoop eigenlijks dat Klaas-Jan 'm een schop wil geven.
Ik vermoed dat perron 21 nog niet is opgenomen in de overstaptijdtabel. Anders kan ik deze 0 minutenoverstap niet verklaren. Maar ik wacht nog altijd op nadere informatie; mijn vermoeden heb ik ondertussen al doorgespeeld.
Van wie verwacht je nog nadere informatie?
We hebben uiteraard een afdeling 'reisinformatie'. Zij analyseren het momenteel nader.
Layovertijden zijn bij mij nog altijd per station en apart per service op te geven?
Bij de volgende update zou dit 'foutje' opgelost moeten zijn
Dank voor de goede service. Dan ga ik weer mijn NS app gebruiken.

Reageer