Reisplanner onbetrouwbaar | NS Community
beantwoord

Reisplanner onbetrouwbaar


Mij lijkt het dat minder dan 24 uur van te voren bij een bekende storing die meerdere dagen gaat duren, de planning toch enigszins betrouwbaar zou mogen zijn. Maar een planning die aangeeft dat je tegelijk op station Tilburg en station Den Bosch bent is in mijn ogen niet betrouwbaar.
Helaas krijg ik dat de klantenservice niet duidelijk gemaakt. Volgens hun moet ik de reisplanner aanhouden.

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 24 March 2023, 17:30

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2

De vermelding van een "onbekende uitsrapzijde" op het station waar je juist in die trein stapt is ook wel apart.

Hallo mbch331 en welkom bij de NS community,

 

De tijden kloppen inderdaad niet. Gister stond er nog bij dat de reis 0 minuten zou duren van Utrecht naar Eindhoven. Ik zal dit signaal wederom doorzetten zodat dit kan worden aangepast. Het advies blijft om kort voor tijd onze Reisplanner te checken zodat je kan zien of je gebruik kan maken van vervangende bussen of van een omreisadvies. 

Mag je eigenlijk de IC direct toeslagvrij gebruiken ivm de dassen?

 

 

Ook best vervelend dat ik nog niet kan kijken hoe ik morgen kan reizen vanuit Helmond naar Amsterdam.

Volgens mij heb ik drie opties.

*omrijden via Tilburg.

 

*omrijden via Tilburg icm IC direct,en is deze dan toeslagvrij? Vanuit Rotterdam gaat ie wel via Schiphol en op dat traject geldt een toeslag dacht ik?

 

*gebruik maken van de vervangende bussen tussen Boxtel en Den Bosch.

 

Moet alleen wel om 0930 in Amsterdam zijn😕.

Badge +3

IC direct is niet toeslagvrij want men weet meestal niet waar je heen reist. Dan zouden ze die dus voor iedereen toeslagvrij moeten verklaren.

Reputatie 7
Badge +3

De IC Direct is tegenwoordig niet eens meer toeslagvrij als er werkzaamheden zijn aan de Oude Lijn en de IC Direct de geadviseerde omreisroute is. 

Hartelijk dank voor de info.

Het lijkt erop dat ik alleen met de IC direct op tijd zal arriveren icm eerste trein.

In de planning van vandaag zag ik wel dat deze route een advies is maar toen keek ik verder en nu zie ik inderdaad een toeslag bij staan.

Aangezien ik toch een weekendvrij abbo heb maakt mij de eventuele extra reistijd niet veel uit.

Maar wel als ik mag bijbetalen.

Dan schuif ik het wel door naar een weekend als het weer 🦡 vrij is.

 

 

Badge +3

Hartelijk dank voor de info.

Het lijkt erop dat ik alleen met de IC direct op tijd zal arriveren icm eerste trein.

In de planning van vandaag zag ik wel dat deze route een advies is maar toen keek ik verder en nu zie ik inderdaad een toeslag bij staan.

Aangezien ik toch een weekendvrij abbo heb maakt mij de eventuele extra reistijd niet veel uit.

Maar wel als ik mag bijbetalen.

Dan schuif ik het wel door naar een weekend als het weer 🦡 vrij is.

Voor het geval je het nog niet wist, de ICd toeslag kan je laden bij de rode toeslagzuil op het perron en dan kost het buiten de spits € 1,74 i.p.v. € 2,90

Aha. Maar geldt er in het weekend ook dal en spitsuren?
Het gaat er mij eigenlijk om dat ik niet extra ga betalen als ik weekendvrij mag reizen.

Pathe tickets zijn gelukkig kosteloos te annuleren.

Daarentegen.

Ik las dat er morgen directe verbindingen mogelijk zou kunnen zijn van Tilburg naar Utrecht. Benieuwd wat de reisplanner dan aan gaat geven. Vooralsnog een storing melding maar dan met een reistijd van 28 tot 33 minuten.

Badge +3

De reisplanner geeft de via Tilburg omgeleide treinen tussen Eindhoven en Den Bosch weer, maar de tijden kloppen niet dus je doet er wat langer over (Tilburg - Den Bosch in 0 minuten lukt niet).

Ik zal na middernacht wel even checken wat mijn opties zouden kunnen zijn.

Eerste trein is altijd tricky bij ons.

Reageer