beantwoord

reisplanner op ns.nl gaat naar app

• 18 mei 2021
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Als ik op mijn tablet op ns.nl een reis probeer te plannen lijkt het erop dat er naar de ns app wordt doorgeschakeld. Ik gebruik de tablet meestal in landscape mode maar de app gaat dan naar portrait.

Ligt dit aan mijn instellingen of is dit de bedoeling, ik vind het ongevraagd omschakelen vervelend.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 mei 2021, 12:21

Goedemiddag john74. Ik ben bang dat ik er geen exact antwoord heb, maar voor zover ik weet is de NS App voornamelijk ontworpen voor het gebruik op mobiele telefoons, dus heb ik het vermoeden dat de app bedoeld enkel bruikbaar is in de portretmodus.

Wat je in dit geval kunt doen is de feedback optie in de App zelf gebruiken, dit vind je onder de knop ‘Meer’ en dan ‘App support’. Via deze weg kun je rechtstreeks in contact komen met de ontwikkelaars van de App. Mogelijk kunnen zij je een omweg of uitleg geven dat je de App toch in landschapsmodus kunt gebruiken en anderszijds kun je in ieder geval je suggestie bij hen kwijt!

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemiddag john74. Ik ben bang dat ik er geen exact antwoord heb, maar voor zover ik weet is de NS App voornamelijk ontworpen voor het gebruik op mobiele telefoons, dus heb ik het vermoeden dat de app bedoeld enkel bruikbaar is in de portretmodus.

Wat je in dit geval kunt doen is de feedback optie in de App zelf gebruiken, dit vind je onder de knop ‘Meer’ en dan ‘App support’. Via deze weg kun je rechtstreeks in contact komen met de ontwikkelaars van de App. Mogelijk kunnen zij je een omweg of uitleg geven dat je de App toch in landschapsmodus kunt gebruiken en anderszijds kun je in ieder geval je suggestie bij hen kwijt!

Reputatie 7
Badge +1

Ik ga er van uit dat het hier om een Android tablet gaat, omdat iPads meestal bij naam genoemd worden. 

Het kan zo zijn dat u ooit in het verleden heeft aangegeven dat u de reisplanner links standaard wilt openen in de NS app in plaats van de webbrowser.

U kunt dat wijzigen door in de app info te kijken. Op de meeste Android apparaten kan je dat doen door de app lang ingedrukt te houden en op 'app info' te drukken. Kan dat niet, dan moet u dit via uw instellingen doen. In het app info menu vindt u een kopje dat 'standaard openen' heet. Als u daar op drukt kunt u daarna aangeven of u de reisplanner links standaard in de app wilt openen, dat het elke keer opnieuw gevraagd wordt als u op de link drukt of dat u de links nooit in de app wilt openen.

Als het met deze instructies niet lukt of als u over een iPad beschikt kunt u het beste even online kijken hoe u 'standaard openen' voor een app uit kan zetten. 

Ik gebruik een Android tablet. Als ik nu op mijn tablet op ns.nl een reis probeer te plannen zie ik even een schim van het opbouwen van een advies, maar dan volgt de melding 'Geen advies gevonden'.

Ik heb de NS app niet geïnstalleerd.

Op mijn PC (Windows 10) werkt het gewoon zoals ik gewend ben.

Heeft dit toch met die app te maken?

O, laat maar.

Eenupdate van Edge versie 45 naar 46 heeft het probleem opgelost.

Fijn om te lezen dat het nu wel werkt, Henk!

Reageer