beantwoord

Reisplanner Sprinter

Ik wil mijn reizen plannen enkel en alleen met de sprinter ,bv Den Bosch -Harlingen , i.v.m. met het meenemen van een fiets , ja ik weet dat dat ook kan in de intercity maar die plaatsen zijn erg klein en dikwijls een vrij hoge instap , bij de huidige reisplanner krijg ik hoofdzakelijk de intercity en soms bij een overstap de sprinter. ik heb alles afgezocht, maar kan geen reisplanner vinden .misschien kunnen jullie mij helpen , Ik zal als voorbeeld nemen ik plan mijn reis van Den Bosch naar Utrecht welke tijd ik ook aanklik ik krijg altijd de intercity terwijl er ook een sprinter op dat traject rijd .
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 2 maart 2015, 15:44

Was u al bekend met http://vertrektijden.rijdendetreinen.nl/ ? Daar kunt u wel voor het komende uur zien welke soort trein ingezet zal worden. Er is ook een 'Rijden de Treinen' app voor de smartphone, dan kunt u misschien voor de terugreis ook bekijken wat de mogelijkheden zijn. U kunt met de website/app geen reis plannen met alleen sprinters, maar wel een rustig kijken wat de mogelijkheden zoal zijn.

Bekijk origineel

16 reacties

Badge
Helaas, de reisplanner zoekt altijd de snelste reismogelijkheid op... U zou kunnen proberen om een station waar alleen sprinters komen, in de reisplanner op te geven als via-station. Maar dan nog zal de reisplanner soms een overstap op een intercity adviseren.
U zult uw reis dus deels handmatig moeten plannen. Bedenk daarbij trouwens wel dat sommige Sprinters worden gereden met hetzelfde materieel als intercity's...
Reputatie 6
Badge +2
(vervallen)
En waaraan kan ik dat herkennen de stations waar alleen sprinters komen ??
Reputatie 7
Badge +4
U mag uw fiets ook met de intercity meenemen, het is niet noodzakelijk dat met een sprinter te doen. Het is maar de vraag of er in de sprinters meer ruimte is. Voor een deel van het traject worden ook intercitytreinstellen gebruikt, dus u schiet er op delen van het traject ook niks mee op. Stoptrein van Den Bosch naar Harlingen lijkt me ook niet aangenaam. Leeuwarden-Harlingen daar is geen Intercity maar verder wel. De intercity stopt weinig dus u hoeft ook maar op weinig plaatsen op te letten of uw fiets wordt 'geleend' door onbevoegden.

Op uw route Den Bosch-Utrecht-Amersfoort-Zwolle-Leeuwarden komen op de tussenliggende plaatsen sprinters dan wel stoptreinen.
Bij mijn eerste vraag heb ik al aangegeven dat ik dat wist Tom , Dit was niet het antwoord op mijn vraag , ik wilde weten hoe herken ik het station of plaats waar de sprinter komt ?? is daar dan misschien een kaart voor ???
Badge
Thom schreef:

U mag uw fiets ook met de intercity meenemen, het is niet noodzakelijk dat met een sprinter te doen. De fiets mag zich gedurende de spitsuren niet in de trein bevinden.

Dat zei de topicstarter zelf al. ;)

MARIAN53 schreef:

En waaraan kan ik dat herkennen de stations waar alleen sprinters komen ??

Tja, dat zult u óf uit uw hoofd moeten weten óf op moeten zoeken (op Wikipedia of OVinNL wiki bijv.). Als vuistregel kun je stellen dat de kleinere stations (of beter: stations in kleinere plaatsen) alleen worden aangedaan door Sprinters, maar dat gaat niet altijd op.
Jammer , want ik zal toch niet de enige zijn die het gemak van de lage instap van de sprinter , liever heeft de snelheid van de trein.Zeker als je al wat ouder bent , dan is het optillen best zwaar van een fiets .
Ik had eigenlijk wel verwacht in dit computer tijdperk dat er al wel iets zou zijn . Misschien iets voor iemand om dat uit te vinden ,of wie tijd over heeft , helaas ben ik daar niet intelligent;) genoeg voor
Badge
Natuurlijk kan zoiets gemaakt worden, maar ik vermoed dat er erg weinig mensen interesse voor hebben...
Bovendien zullen er niet zo veel mensen met een fiets van Den Bosch naar Harlingen (!) reizen. Daarnaast is er natuurlijk de OV-fiets (alleen niet in Harlingen...).
Badge +3
Wellicht biedt deze reisplanner uitkomst. U kunt daar kiezen voor Alleen stoptreinen.
Lief van je Hendrik dat je dat zegt , maar Den Bosch _Harlingen was maar een voorbeeld, de bedoeling was in ieders geval van de zomer meerdere reisjes te plannen , en mijn voorkeur gaat dan toch uit naar mijn eigen elec fiets.
Bedankt allemaal voor de hulp ik ga de verwijzing van Tochjo eens uitpluizen
Badge
Tochjo schreef:

Wellicht biedt deze reisplanner uitkomst. U kunt daar kiezen voor Alleen stoptreinen.

Goeie! Al werkt die iets minder gebruiksvriendelijk, maar dat moet Marian dan maar voor lief nemen... 😉
Reputatie 6
Badge +1
MARIAN53 schreef:

Jammer , want ik zal toch niet de enige zijn die het gemak van de lage instap van de sprinter , liever heeft de snelheid van de trein.Zeker als je al wat ouder bent , dan is het optillen best zwaar van een fiets .

Als het u gaat om het niet hoeven optillen van uw fiets, dan komt u ook met een planner met alleen sprinters bedrogen uit. Het is namelijk zo dat de sprinters met gelijkvloerse instap alleen rijden in de brede Randstad, op wisselende trajecten.
Als u bijvoorbeeld zou willen reizen van Den Bosch naar Harlingen Haven, dan kan ik u nu vast vertellen dat u met veel geluk met dit soort treinen tot Zwolle kunt komen (via Utrecht, Hilversum en Weesp), maar garanties zijn er allerminst. Tussen Utrecht en Zwolle en tussen Zwolle en Groningen/Leeuwarden heb ik nog nooit een dergelijke trein gezien, vaak zijn dat (als sprinters)deze of deze treinen, zoals u ziet allen zonder gelijkvloerse instap...
Tja dan zal het toch de intercity gaan worden .
Reputatie 6
Badge +1
Was u al bekend met http://vertrektijden.rijdendetreinen.nl/ ? Daar kunt u wel voor het komende uur zien welke soort trein ingezet zal worden. Er is ook een 'Rijden de Treinen' app voor de smartphone, dan kunt u misschien voor de terugreis ook bekijken wat de mogelijkheden zijn. U kunt met de website/app geen reis plannen met alleen sprinters, maar wel een rustig kijken wat de mogelijkheden zoal zijn.
Geweldig dit is al een stuk beter bedankt voor de moeite Keuzereiziger

Reageer