Reisplanner storing 26/27 november | NS Community

Reisplanner storing 26/27 november

  • 26 November 2022
  • 16 reacties
  • 321 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Ik probeerde zojuist een reis te plannen in de NS-reisplanner, maar op de één of andere manier lukt het niet om Zwolle in de planner te krijgen en krijg ik steeds deze foutmeldingen:

De foutmeldingen zelf komen wel vaker onterecht voorbij (zie bijvoorbeeld dit topic), maar nu krijg ik de foutmeldingen helemaal niet meer weg en lukt het dus ook niet om een reis te plannen. Ook in een andere browser en zelfs op de mobiele website lukt het niet om een reis van/naar Zwolle te plannen. Wat ik ook probeer.

Als ik andere locaties invoer werkt het wel gewoon. Zodra ik Zwolle weer invul komen de fouten weer terug. In de app werkt het wel gewoon.

Zijn er meer bij wie dit mis gaat? Erg handig is het niet namelijk. 😅


16 reacties

Reputatie 6

Hey! Ik ben even rond gaan kijken en er lijkt inderdaad wat mis te zijn met de planner op dit moment, het is niet alleen Zwolle waar ik deze issue tegen kom. Ik heb het intern aangemeld en er gaat naar gekeken worden.

Reputatie 7
Badge

Hey! Ik ben even rond gaan kijken en er lijkt inderdaad wat mis te zijn met de planner op dit moment, het is niet alleen Zwolle waar ik deze issue mee tegen kom. Ik heb het intern aangemeld en er gaat naar gekeken worden.

Óf het is reeds gefixt, óf het is niet bij iedereen, want ik kan die reis op zowel mijn smartphone als mijn pc (in Firefox en Chrome) gewoon plannen.

Reputatie 7
Badge +1

Óf het is reeds gefixt, óf het is niet bij iedereen, want ik kan die reis op zowel mijn smartphone als mijn pc (in Firefox en Chrome) gewoon plannen.

Ik heb het nog eens geprobeerd in Firefox en Chrome, maar het werkt hier nog niet. Ik zie nu dat er inderdaad meer stations zijn die niet meer werken.

 

Reputatie 7
Badge

Bij mij ook, ongeldige locatie voor Zwolle.

Reputatie 7
Badge

Heb het in Edge ook maar eens getest (nooit eerder gebruikt).

Ook daar werkt het. Bijzondere bug dit…..

 

Reputatie 7
Badge +2

Bij mij werkt het ook in Edge niet. Wat opvalt: als je “Zwolle” begint te typen in de planner wordt er ook überhaupt geen suggestie gegeven.

Zelfde is overigens aan de hand voor Amsterdam Sloterdijk en bij sommige stations krijg ik pas een suggestie onder het invulveld te zien nadat ik het scherm ververst heb.

Edit: nu ik hetzelfde probeer als @Edwin : “Zl” intypen werkt inderdaad wel, dan krijg je Zwolle in de dropdown. Maar als je gewoon “Zwolle” intypt niet.

Reputatie 7
Badge +1

Heb het in Edge ook maar eens getest (nooit eerder gebruikt).

Ook daar werkt het. Bijzondere bug dit…..

 

Ik zie het verschil al: Jij gebruikt de afkorting van Zwolle (zl) en dan werkt het inderdaad wel:

Typ ik Zwolle echter weer voluit dan werkt het weer niet.

Reputatie 7
Badge

Ik heb 'm wel weten te reproduceren.

Als je je eerdere locatie verwijdert met het kruisje rechts en vervolgens je nieuwe start (of eind) bestemming intikt, doet ie niets.

Haal je vervolgens de locatie weg (wederom met het kruisje) en tikt 'm overnieuw, krijg je wél de suggesties te zien (althans, dat is hier het geval).

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie het verschil al: Jij gebruikt de afkorting van Zwolle (zl) en dan werkt het inderdaad wel:

 

Typ ik Zwolle echter weer voluit dan werkt het weer niet.

Als ik Zwolle voluit type dan krijg ik als ik begin met “Zw”wel suggesties, bovenaaan Zwijndrecht, daaronder Zwolle en andere stations met Zw en dan zou Zwijndrecht moet verdwijnen als je daarna de “o” typte, maar nee, Zwijndrecht blijft bovenaan staan en verdwijnt niet. Idem met De Vink, dan blijft Den Haag Centraal als eerste suggestie staan met als tweede De Vink.

 

Idem Amsterdam Sloterdijk, alleen met meer Amsterdamse stations dan er in het rijtje suggesties passen komt Soterdijk niet op en kun je die niet kiezen. 

Bij typen van alleen Sloterdijk blijven de eerste suggesties Sliedrecht en Sliedrecht Baanhoek met Amsterdam Sloterdijk als nr 3.

 

Bij Leiden Lammenschans verandert de bovenste suggestie wel van Leerdam naar Leiden Centraal naar Leiden Lammenschans naar mate je meer letters van de stationsnaam typt.

Overigens gedaan in Chrome. Vreemde dingen. 

Reputatie 7
Badge +1

Zou prettig zijn als NS het ooit eens voor elkaar krijgt om alle systemen een maand stabiel te laten functioneren. Ik ben bang dat dat wel bij wishfull thinking zal blijven.

Badge +3

Ah, ik had gisteren hetzelfde (Chrome) maar dank voor de workaround @Edwin 😀

Reputatie 7
Badge +1

Inmiddels werkt alles hier weer zoals het moet werken. 😊

Reputatie 7
Badge +1

En inmiddels is dan de website weer stuk. Veel meldingen op twitter.

 

 

Reputatie 6

Even een kleine update: De IT afdeling is hard aan het werk om dit op te lossen, maar er is nog geen prognose voor de oplossing. De app lijkt geen vooralsnog geen problemen te hebben dus ik raad op het moment aan om de app te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie dat het inderdaad nog niet lekker werkt. Zwolle is in ieder geval wel weer terug. 😅

@Daniël NS misschien de titel even veranderen voor de vindbaarheid? Het gaat niet specifiek over Zwolle meer namelijk. 

Reputatie 6

 

@Daniël NS misschien de titel even veranderen voor de vindbaarheid? Het gaat niet specifiek over Zwolle meer namelijk. 

Aangepast. 😊

Reageer