beantwoord

Reisplanner toont onhandige overstap

• 26 oktober 2017
  • 31 reacties
  • 917 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Badge +3
@Arnold NS
Bedankt voor de update.

Helaas is er sprake van een denkfout bij NS. De door mij beschreven overstappen in Amsterdam Zuid zijn op hetzelfde perron. Er worden in het geheel geen poortjes gepasseerd en de argumentatie deugt dan ook niet.

Een reis van Hilversum naar Den Haag Centraal is per definitie het makkelijkst te maken door in Amsterdam Zuid over te stappen en niet in Schiphol (of Utrecht Centraal). Er zal dus een verdiepingsslag gemaakt moeten worden in het door Henk_NL aangegeven lijstje. Een goed geprogrammeerde reisplanner laat altijd de meest comfortabele overstap zien. Werk aan de winkel voor NS.
Dat zal inderdaad werken worden voor de planner-jongens, momenteel is er geen mogelijkheid om die lijst te overriden 🙂
Aangezien er inmiddels op andere online plekken over geschreven is, zie ik geen probleem in melden dat NS test met overstappen naar de planner-engine van Hafas, in plaats van het huidige DXC-product. De iOS-versie van de RPX-app maakt daar inmiddels gebruik van.
Badge +3
Hoe zit het met het (voormalige intercity station) Duivendrecht?

Daar valt ook niets te halen (horeca) maar wel een gunstige overstap lijkt me..
Dat ligt er nog steeds, en er stopt wel eens een treintje, soms. Maar wat bedoel je precies? Wat wil je weten?
Badge +3
@Henk_NL
Bedankt voor de informatie. Benieuwd of het overstappen op een andere 'engine' het door mij aangekaarte probleem oplost. Dat zou mooi zijn.

Reageer