beantwoord

Reisplanner traject Zwolle-Hengelo Gezondheidspark

• 17 februari 2015
  • 9 reacties
  • 352 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Waarom toont de Reisplanner niet de rechtstreekse verbinding die twee keer per uur tussen Zwolle en Enschede rijdt, maar wèl de sprinter over Mariënberg respectievelijk Zutphen. Laatstgenoemde reizen zijn langer en kosten een half uur méér reistijd! Een half jaar geleden werd die verbinding altijd als eerste getoond en nu helemaal NIET meer.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 18 februari 2015, 12:32

Waarom toont de Reisplanner niet de rechtstreekse verbinding die twee keer per uur tussen Zwolle en Enschede rijdt, maar wèl de sprinter over Mariënberg respectievelijk Zutphen. Laatstgenoemde reizen zijn langer en kosten een half uur méér reistijd! Een half jaar geleden werd die verbinding altijd als eerste getoond en nu helemaal NIET meer.

Officieel is er in Hengelo geen overstap tussen de sprinter uit Zwolle en de stoptrein naar Zutphen. Mede daarom wordt de overstap niet getoond in de reisplanner. Natuurlijk is het top dat de treinen op elkaar wachten, ik hoop voor u dat dat zo zal blijven.
Bekijk origineel

9 reacties

De overstap in Hengelo zou dan maar 1 minuut zijn. Dat is te kort om de overstap in de reisplanner te tonen. Kennelijk is er in de huidige dienstregeling een beetje met de tijden geschoven, waardoor de kortste route niet meer haalbaar is.
Klopt, maar die treinen wachten doorgaans op elkaar. (TOP!) Dat neemt niet weg dat de sprinter Zwolle-Enschede uitsluitend wordt getoond als je een van de tussenliggende stations invult. Beetje vreemd
Dan wordt die route wel getoond, maar dan met 31 minuten overstaptijd in Hengelo.
Overigens is die route wél toegestaan, omdat de reisplanner hem ook toont als bij de uitgebreide opties "minimaal 20 minuten overstaptijd" wordt aangegeven.
Reputatie 1
Badge
het is de kortste route dus is altijd toegestaan, en is ook wat ieder normaal denkend mens zou verwachten. Maar alweer een geval van computers denken niet, die voeren enkel uit wat het programma aangeeft. Dus de eigenlijke vraag is nu eerder: waarom maar 1 min overstaptijd? Zal wel te maken hebben met 2 bedrijven......
Reputatie 6
Badge +1

Officieel is er in Hengelo geen overstap tussen de sprinter uit Zwolle en de stoptrein naar Zutphen. Mede daarom wordt de overstap niet getoond in de reisplanner. Natuurlijk is het top dat de treinen op elkaar wachten, ik hoop voor u dat dat zo zal blijven.
Reputatie 6
Badge +2
Opmerkelijk is dat bij een kaartje de keuze is tussen:

Route A Prijs € 10,97

van Zwolle naar Hengelo met NS
van Hengelo naar Hengelo Gezondheidspark met Syntus (alleen 2e klasse)

Route B Prijs € 16,44

van Zwolle naar Zutphen met NS
van Zutphen naar Hengelo Gezondheidspark met Syntus (alleen 2e klasse)

Vrije routekeuze Prijs € 16,44

De route via Mariënberg staat er dus niet bij.
Reputatie 6
Badge +2
het is de kortste route dus is altijd toegestaan
Logischerwijs wel, maar volgens de Algemene Voorwaarden niet, als er niet een optie in de reisplanner is (zoals 20 minuten overstaptijd) waardoor die route toevallig ook genoemd wordt:

"Reisroute Het NS-traject dat de NS Reisplanner u heeft geadviseerd voor een reis, (uitgezonderd reizen met een via station). Over het algemeen is dit de route waarlangs
de bestemming (naar uw keuze) 1) het eerst wordt bereikt of 2) met de kortste
reistijd wordt bereikt 3) met de minste overstappen wordt bereikt of 4) met de
minste tariefeenheden wordt bereikt dan wel (indien van toepassing) het traject
waarop conform uw Vervoerbewijs gereisd mag worden. De bovengenoemde
keuzemogelijkheid geldt uitsluitend voor de door NS geëxploiteerde trajecten en treinen. Met betrekking tot trajecten waar andere vervoerders rijden geldt deze
keuzemogelijkheid dus niet altijd."

"Over het algemeen is dit .. " lijkt alleen een uitleg, niet bepalend. Misschien zou dit toch anders geformuleerd moeten worden.
Dank voor jullie uitleg. Ik reis gewoon de kortste route met de minste overstappen. Als de Syntus-trein onverhoopt is vertrokken, kan ik ook nog de bus nemen 🙂
Ik zie dat je voorzien bent van een goed antwoord Joo. Het topic heb ik voor het overzicht verplaatst naar 'in de trein'.

Reageer