beantwoord

Reisplanner Utrecht - Gouda v.v. bij storing

• 6 december 2019
  • 8 reacties
  • 327 Bekeken

Vandaag is er (wederom) een verstoring in de buurt van Gouda, waardoor er geen intercities rijden tussen Utrecht en Gouda. De sprinters lijken wel te rijden.

De reisplanner geeft echter alleen maar aan dat er geen reisadvies mogelijk is als ik een reis van Gouda naar Utrecht plan. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om een actueel reisadvies te geven? Jaren geleden tot een tijdje terug konden jullie dit wel...

icon

Beste antwoord door Jouke NS 6 december 2019, 17:43

Ik snap dat dit zeer hinderlijk is RensBloom. Ik ga hier melding van maken bij de beheerders van onze reisplanner zodat ze dit kunnen oplossen. Een bug, zoals masd suggereert, moet voor ons toch op te lossen zijn. 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

De ritten met de sprinter, al dan niet met overstap in Woerden, kan ik inderdaad ook niet zien. De reisplanner van 9292 werkt wel correct. Dus als je je de bestemming verandert in bijvoorbeeld Utrecht, CS Centrumzijde kun je wel gewoon een reis van Gouda naar Utrecht plannen.

Ik zou, zeker bij storingen, sowieso niet vertrouwen op station tot station advies van de NS Reisplanner, mede door dit soort onopgeloste bugs 

Ik snap dat dit zeer hinderlijk is RensBloom. Ik ga hier melding van maken bij de beheerders van onze reisplanner zodat ze dit kunnen oplossen. Een bug, zoals masd suggereert, moet voor ons toch op te lossen zijn. 

Ter aanvulling: het niet actualiseren van reisadviezen vrijdag lijkt niet uniek: ook gisteren bij een storing Utrecht - Hilversum gaf de reisplanner mij geen omreisadvies (terwijl dat met weinig extra reistijd kon via Amersfoort).

Ik heb een reactie ontvangen op dit issue. De onjuiste reisadviezen kwamen door een storing bij een externe leverancier van NS. Dit issue is in onderzoek en we hopen het op korte termijn op te lossen. 

Vandaag weer het exact zelfde probleem. Vorige keer kon het vrij snel tijdelijk opgelost worden. Kan NS er iemand aandacht aan laten schenken om dit soort problemen in de reisplanner te detecteren en actie te ondernemen?

Dan nog een tweede vraag: de storing is wederom de brug ten westen van Gouda. Met alleen sprinters (zoals nu) worden niet alle perronsporen te Gouda gebruikt. Kan er een perronspoor gebruikt worden voor een pendel-intercity Utrecht - Gouda v.v.? Dit zou voor een hoop reizigers de overlast gigantisch beperken.

In hoeverre dat ook werkelijk mogelijk is durf ik niet te zeggen, RensBloom, maar ik zal de suggestie doorsturen.

En vandaag herhaalt zich exact hetzelfde liedje weer. Hoe lang moet dit probleem regelmatig optreden voordat er een betere oplossing voor reizigers geboden wordt?

Reputatie 7
Badge +4

Vanaf kwart voor vijf rijdt alles weer normaal, het is al weer redelijk op gang. Gouda is een veel belangrijker knooppunt dan de plaatsgrootte doet vermoeden. Er zijn soms zelfs werkzaamheden waardoor in het weekend alle treinverkeer wordt stilgelegd en dat is met zestien intercitytreinen per uur alleen al van en naar Utrecht naast evenveel stoptreinen, zeer ingrijpend. Een verstoring rond de kaasstad heeft direct forse gevolgen, want er zijn verbindingen met het Noorden, het Oosten en twee grote steden verder in het westen. De brug heeft een paar centen gekost, loste veel problemen op, maar als er iets mis mee is, dan is er gegooi in de glazen. Het is voor de reisplanner ook veel ingewikkelder, zeker bij wisselende omstandigheden.

Als het goed werkt, is het natuurlijk een ideaal station, ik profiteer er regelmatig van. Voor de intercity naar Utrecht is het bijna een metrofrequentie. :innocent:

Reageer