Reisplanner veroorzaakt spookicoon van alarm

• 11 september 2017
  • 2 reacties
  • 199 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hallo NS,

De Reisplanner app (versie 5.0.12) heeft me net een uur zoet gehouden: het alarm icoon stond bovenin het scherm van mijn (Android) telefoon terwijl ik geen alarm gezet had. Op het slaap-scherm van mijn telefoon stond dat het alarm om 06:08 af zou gaan. Na mijn klok en alarm meerdere keren gerest te hebben, en mijn telefoon een paar keer uit en aan gezet te hebben ben ik maar gaan Googlen, want dit spook-alarm was niet weg te krijgen.
De teneur op internet was: er is een andere app die dingen gepland heeft. Dit leidde me uiteindelijk tot de Reisplanner, deze had ik een uur voordat dit begon te spelen geopend en gesloten.
In de app had ik eerder al alle meldingen van mijn opgeslagen reizen uitgezet omdat die deze week niet nodig zijn. Toch verdween het alarm icoon van mijn scherm nadat ik mijn opgeslagen reizen zelf verwijderd had. Ik denk dat er ergens in de app iets gepland was om te starten om 06:08, 25 minuten voor één van mijn opgeslagen reizen.
Meteen geprobeerd dit te reproduceren, dat is helaas nog niet gelukt.
Ik ben blij dat ik de oorzaak van dit spookalarm heb weten te vinden, ik was even bang dat vanaf vandaag iedere dag om 06:08 mijn alarm af zou gaan. Ik weet dat het een vrij vage melding is maar ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

2 reacties

Welkom op het NS Serviceforum, Yakov! 🙂

Ik heb helaas geen idee waarom dit icoontje in beeld is gekomen. Ik heb in ieder geval jouw melding doorgezet naar de ontwikkelaars van onze App. Ik wil jou hartelijk bedanken voor het doorgeven 🙂
Ik zat vorige week inderdaad ook al te zoeken waarom het alarm-icoontje in mijn Android-telefoon er stond, terwijl ik geen wekkers had staan. Ik had ook alle inactieve wekkers verwijderd, zonder resultaat. De oplossing kwam toen ik zag staan "do 12:21", de tijd dat mijn telefoon altijd de melding geeft of mijn trein op tijd rijdt. Of eigenlijk: doordat ik er op tikte, want toen kwam de melding uit de NS App ook zichtbaar in mn scherm.

Reageer