Reisplanner via PC.

• 28 oktober 2016
  • 10 reacties
  • 429 Bekeken

Ik probeer al een tijdje een (soort van) proef rit uit te stippelen in zowel de oude- als de nieuwe dienstregeling via de NS Reisplanner (via de PC.) Maar zodra ik vertrek punt en aankomst punt (vandeurtotdeur zeg maar in simpel Nederlands) heb in gevuld en op de plannen knop drukt, krijg ik als reactie dat die link niet werkt en dat ik het later nog eens moet proberen> Alleen dat later proberen duurt al weken dan wel niet (misschien) maanden.

Vraag: Wordt dit probleem nog eens op gelost,: want als ik nu een reisplanner zou moeten maken doe ik dat via 9292.nl of via google?:@

Ik heb niet de mogelijkheid om een reisplanning via de GSM (app) te doen trouwens.

10 reacties

Er is geen storing waardoor dit komt Hendrik - Jan. Kan je geen 1 reis opzoeken of alleen bij een bepaald traject? Ook wil ik je vragen of je misschien de mogelijkheid hebt dit met een andere webbrowser te proberen.
Reputatie 6
Badge
Ik heb dat probleem ook gehad. Het probleem wordt veroorzaakt doordat er ook een reis van een andere vervoerder in je reis voor komt, waarvan NS dus de dienstregeling 2017 niet kent. Zo kan de reisplanner deze foutmelding geven als je bijvoorbeeld naar een station wilt met de bus/tram/metro, maar geeft hij deze melding niet wanneer je van het ene naar het andere NS station wilt. Hopelijk is dit je oplossing.
Dank voor het (proberen) te beantwoorden van de vraag, maar Erryt NS: het verhaal van de webbrowser is mij (persoonlijk) te moeilijk om dat zelf uit te gaan zoeken hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik ken wel iemand in m'n familie die mij (als ik het hen zou vragen) daarmee zou willen helpen alleen heeft hij door omstandigheden daar geen tijd even voor.
En landrsthrn: De meeste reisroutes die ik uit probeer zijn vaak een combinatie van trein en overig OV, aangezien ik zelf geen eigen (fiets uitgezonderd) vervoer verder heb.

Conclusie: Ik zal de komende tijd als ik een reisroute wil gaan plannen dat via de andere (9292.nl of google) uit gaan stippelen.

Nogmaals dank beide voor het beantwoorden van de vraag in ieder geval.
We denken graag met je mee Hendrik - Jan. Wat je zou kunnen proberen is het downloaden van Mozilla Firefox. Over het algemeen kan je met deze webbrowser altijd onze reisplanner raadplegen.
We denken graag met je mee Hendrik - Jan. Wat je zou kunnen proberen is het downloaden van Mozilla Firefox. Over het algemeen kan je met deze webbrowser altijd onze reisplanner raadplegen.

Ik zal zonder iemand die ik vertrouw (zoals familie bv.) nooit iets installeren aangezien (weet niet of het 1 "toen der tijd" met het ander te maken had) al eens met een andere PC mis ging.

En de reisplanner gebruik vaak alleen als ik een reis ga maken naar een locatie waar ik nog nooit of bijna nooit ben geweest. De eerste optie die daarvoor in aanmerking komt gaat pas over de maand juni 2017.

Nu kijk ik vooral (ook m.b.t. nieuwe dienstregeling) naar routes om te kijken of er qua overstap bv. veranderingen plaats zullen vinden. Deze routes zijn vaak routes die ik verder (spreekwoordelijk) kan dromen verder.

Dus nogmaals bedankt voor het beantwoorden of het mee willen denken voor het probleem Erryt NS.
Graag gedaan Hendrik - Jan.
Ik probeer al een tijdje een (soort van) proef rit uit te stippelen in zowel de oude- als de nieuwe dienstregeling via de NS Reisplanner (via de PC.) Maar zodra ik vertrek punt en aankomst punt (vandeurtotdeur zeg maar in simpel Nederlands) heb in gevuld en op de plannen knop drukt, krijg ik als reactie dat die link niet werkt en dat ik het later nog eens moet proberen> Alleen dat later proberen duurt al weken dan wel niet (misschien) maanden.

Vraag: Wordt dit probleem nog eens op gelost,: want als ik nu een reisplanner zou moeten maken doe ik dat via 9292.nl of via google?:@

Ik heb niet de mogelijkheid om een reisplanning via de GSM (app) te doen trouwens.

Laatste update over de hierboven genoemde probleem; Het blijkt dat ik bij het invullen van de vertrek plek en aankomst plek een belangrijk icoontje (te volgen OV mogelijkheden van "a naar b" of hoe die ook mag heten) over het hoofd had gezien. Want vul ik deze ook in dan krijg wel de info waar ik om vraag bij de NS reisplanner.:D

Ik ging er van uit dat die mogelijkheid automatisch ingevuld zou worden, maar goed de volgende keer bij routeplanning deze ook maar invullen dus.

Excuus voor de vraag en mogelijke ergernis die het bij sommige (misschien) heeft op geroepen, maar het probleem lag dus uiteindelijk bij mijzelf en niet bij de site.🆒:D
Badge
@Hendrik - Jan: dit kan natuurlijk gebeuren, hoef je geen excuses voor aan te bieden. Fijn om te lezen dat het nu wel werkt!
@Hendrik - Jan: dit kan natuurlijk gebeuren, hoef je geen excuses voor aan te bieden. Fijn om te lezen dat het nu wel werkt!

Het excuus aanbieden doe ik meer uit respect/problemen voorkomen, aangezien het in de privé omstandigheden door kleine misverstanden problemen daardoor el eens zijn ontstaan.

En ik zeg liever een keer te veel dan te weinig.
Badge
@Hendrik - Jan: dat snap ik. 🙂

Reageer