beantwoord

reisplanner wijzigt reisroute, maar e-ticket is al aangemaakt... hoe lost NS dat op?

• 1 september 2017
  • 10 reacties
  • 243 Bekeken

Reputatie 7
Badge
Voor een reis van Oirschot naar Brouwershaven heb ik een e-ticket geactiveerd. Op dat moment gaf de reisplanner aan dat ik via Goes moest reizen, dus ik heb als traject ingevoerd Oisterwijk-Goes. Nu wil ik dit weekend vertrekken, en geeft de NS reisplanner ineens aan dat ik via Rotterdam CS moet reizen. De trein naar Goes rijdt niet.

Hoe los ik dat op?

PS. Bovendien duurt de reis via Rotterdam ineens ruim 30 minuten langer, waardoor ik de aansluiting op de boot niet haal. Vroeger weg kan niet.. ik heb al de eerste bus en trein. Optie is een taxi naar het station, maar betaalt NS dat?
icon

Beste antwoord door klant_Jac 1 september 2017, 11:39

@_hb-ngn dank je. Jij begrijpt het. Klantenservice gebeld. Die zegt dat een aangemaakte ticket niet kan worden gewijzigd of gerestitueerd, maar dat ik het voor instappen met de conducteur moet bespreken. Eventueel kan ik hen na afloop reis verzoek om meerkosten voorleggen.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Er zijn inderdaad geplande werkzaamheden in Zeeland. Het e-ticket is tot Roosendaal/Breda geldig en vanaf Roosendaal
of Breda zul je in dit geval een ander vervoersbewijs moeten hebben omdat Rotterdam niet op de route ligt.

Een taxi wordt uiteraard niet door de NS vergoed.

Dit zijn geplande werkzaamheden, die je van te voren had kunnen vinden.
Zoals ik het lees zijn de werkzaamheden pas in de planner verwerkt, nadat klant_Jac zijn e-ticket had gekocht.
Dan had hij het natuurlijk niet van tevoren kunnen vinden. Het is een keuze van NS om werkzaamheden pas extreem laat in de reisplanner te verwerken, dat kun je de klant moeilijk kwalijk nemen.

@ klant_Jac, ik zou even contact opnemen met de klantenservice om het probleem voor te leggen.
Reputatie 7
Badge
@_hb-ngn dank je. Jij begrijpt het. Klantenservice gebeld. Die zegt dat een aangemaakte ticket niet kan worden gewijzigd of gerestitueerd, maar dat ik het voor instappen met de conducteur moet bespreken. Eventueel kan ik hen na afloop reis verzoek om meerkosten voorleggen.
Reputatie 7
Zoals ik het lees zijn de werkzaamheden pas in de planner verwerkt, nadat klant_Jac zijn e-ticket had gekocht.
Dan had hij het natuurlijk niet van tevoren kunnen vinden. Het is een keuze van NS om werkzaamheden pas extreem laat in de reisplanner te verwerken, dat kun je de klant moeilijk kwalijk nemen.

http://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor
Reist u in de komende 8 weken? Vul dan eenvoudig uw reisdatum in en klik op 'filter' om te zien of er werkzaamheden zijn. Bekijk de pdf voor een overzicht van de werkzaamheden t/m december 2017.

Voor het meest actuele reisadvies checkt u vanaf 10 dagen voor vertrek de Reisplanner of de Reisplanner Xtra app op uw telefoon.
Reputatie 7
maar dat ik het voor instappen met de conducteur moet bespreken. Ik kan me haast niet voorstellen dat die een dergelijke route gaat goedkeuren (geldt natuurlijk voor heen en terug), dus ik zou er niet teveel op hopen.... Vervelend is het wel, dus hoop dat het lukt:)
Voor het meest actuele reisadvies checkt u vanaf 10 dagen voor vertrek de Reisplanner of de Reisplanner Xtra app op uw telefoon.

10 dagen voor vertrek is bizar kort. Tot de wijziging in de reisplanner is het koffiedik kijken wat het effect van werkzaamheden is op jouw reis.
Reputatie 7
Badge
http://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor
Reist u in de komende 8 weken? Vul dan eenvoudig uw reisdatum in en klik op 'filter' om te zien of er werkzaamheden zijn. Bekijk de pdf voor een overzicht van de werkzaamheden t/m december 2017.

Ik begrijp dat u bedoelt dat ik niet op de gewone NS reisplanner kan vertrouwen maar eerst allerlei extra knopjes moet gaan indrukken om te zien of de reisplanner wel een bruikbare reisplanner is? Kom nou... Als ik een datum invoer, moet de reisplanner uit zich zelf ook de bijbehorende beperkende gegevens verwerken in het reisadvies!
Bovendien.... even nuchter... een link naar een PDF kan ik op mijn telefoon niet openen. Bovendien zegt dat niets over het moment dat de link wordt geplaatst en vervangen. NS doet (bewust?) niet aan transparant versiebeheer van webpagina's en downloadbare documenten. De webpagina of het document van nu kan in een fractie van seconde worden gewijzigd in een nieuw document van nu. Enige 'bewijs' voor mij is dat ik screenprints ga maken van wat ik op de reisplanner zie. Dat is dus wat ik al doe voor ik ga reizen. Makkelijk als je daarna geld terugt vraagt 😉
Reputatie 7
Badge +3
Er wordt al sinds jaar en dag geadviseerd om e-tickets niet ver van te voren aan te schaffen omdat plannen kunnen wijzigen. Helaas zijn er nog steeds mensen die dat toch doen.
Reputatie 7
Badge
Er wordt al sinds jaar en dag geadviseerd om e-tickets niet ver van te voren aan te schaffen omdat plannen kunnen wijzigen. Helaas zijn er nog steeds mensen die dat toch doen.

Jaja... maak mij maar weer dom 😉
En hoe moet ik dat dan doen als de mogelijkheid om een actie-coupon-code om te zetten in een plaatsbewijs verloopt?
Reputatie 7
Badge
Probleem werd vanzelf opgelost: op zowel heen als terugreis geen conducteur(s) gezien.

Reageer