beantwoord

REISPLANNER Xtra voor WINDOWSPHONE; wanneer????

Ik heb een Microsoft Lumia Smartphone aangeschaft - en die zijn echt niet meer zeldzaam - maar de NS blijkt hiervoor nog geen App klaar te hebben. Erg jammer, is niet heel smart van de NS!
icon

Beste antwoord door Slidestops 19 juli 2016, 12:54

U bent niet de eerste die dit vraagt:

https://forum.ns.nl/search?q=windows

Voorlopig komt hij er dus niet.

Waaruit het belangrijkste komt:

Er gaat voorlopig nog geen Reisplanner Xtra-app ontwikkeld worden voor de Windows Phone. We volgen de bewegingen in de markt, Windows Phone heeft in Nederland slechts enkele procenten van de markt in handen. We hebben hierin de positie genomen dat een besturingssysteem minimaal 20 procent van de markt moet beslaan. Je kan wel gebruik maken van de mobiele website, m.ns.nl.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
U bent niet de eerste die dit vraagt:

https://forum.ns.nl/search?q=windows

Voorlopig komt hij er dus niet.

Waaruit het belangrijkste komt:

Er gaat voorlopig nog geen Reisplanner Xtra-app ontwikkeld worden voor de Windows Phone. We volgen de bewegingen in de markt, Windows Phone heeft in Nederland slechts enkele procenten van de markt in handen. We hebben hierin de positie genomen dat een besturingssysteem minimaal 20 procent van de markt moet beslaan. Je kan wel gebruik maken van de mobiele website, m.ns.nl.
Hallo schiedam, welkom op het Serviceforum.
Jammer om te lezen dat je hier geen gebruik van kunt maken. Dit is een topic wat al vaker ter sprake is gekomen. Daarom wil ik je graag doorverwijzen naar het volgende topic, klik hier. Je kunt natuurlijk altijd gebruik maken van onze website, daar staat ook de meest actuele informatie.
Reputatie 7
, klik hier.

Deze link doet het niet 😉
Reputatie 4
Het lijkt me een financiele afweging. Windows phones zijn zo zeldzaam dat je je als NS moet afvragen of je daar wel geld in moet steken.
Reputatie 7
En daarbij komen berichten zoals op deze site :

http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2016/04/het-einde-voor-windows-phone-nadert-snel

(In een jaar tijd meer als 50% minder telefoons verkocht en bezitten 1.1% van de totale markt.)

Ik denk ook niet dat er ooit nog een app gaat komen.
Deze markt wordt door ons in de gaten gehouden, maar zoals Slidestops ook aangeeft in zijn post zijn de cijfers niet zo dat er enorme groei in zit. Zoals het nu lijkt komt die NS-app er dus niet voor de Windows phone.
Reputatie 5
Toch bedankt voor de waarschuwing. Ik zat er over na te denken om een budget-Windowsphone te kopen. Het zijn mooie apparaten en ze worden bij de Aldi bijna gratis weggegeven (nu ja... EUR 69). Edoch, ik was al bang, dat er een hoop Apps zouden ontbreken.
Deze markt wordt door ons in de gaten gehouden, maar zoals Slidestops ook aangeeft in zijn post zijn de cijfers niet zo dat er enorme groei in zit. Zoals het nu lijkt komt die NS-app er dus niet voor de Windows phone. jammer hoor, juist veel overheid geeft een windowsphone, en jullie vertikken de ambtenaren tegemoet te komen
Reputatie 7
Ook voor de windowsphone zijn er apps, maar niet de officiele apps. U kunt altijd nog online uw reis plannen. En helaas gaat het bij de NS tegenwoordig anders als toen het van de overheid was, er wordt bespaard en meer naar de kosten gekeken. Er wordt dus geen windows app gemaakt.
Vertikken ambtenaren tegemoet te komen vind ik ver gezocht. Politie, Kmar en dergelijke werken allemaal met Android. Dus misschien was de keuze van de overheid niet handig om voor het minder geaccepteerde, minder brede Windows te gaan.
En ondertussen maakt NS wel een audiotour voor in de polder. Prioriteiten?
Reputatie 7
Badge +3
Dat een game-ontwikkelaar zich alleen richt op iOS en Android snap ik, maar een organisatie als NS heeft ook gewoon een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Van de miljoen reizigers per dag zijn er dus 11.000 die de app niet kunnen gebruiken.
Jullie zijn ook voor een handjevol mensen jarenlang doorgegaan met de papieren spoorbijbel, dat moet toch ook kostbaar zijn geweest.

Reageer