beantwoord

Reisplanning vanavond Almere-Meppel 23:33 staat er niet in

• 2 juni 2019
  • 12 reacties
  • 376 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over een reis van vanavond. Het gaat over de reis van station Almere Centrum naar station Meppel. Vorige week kwam ik er achter dat de trein die ik altijd neem om 23:33 niet meer in de reisplanner stond. Daardoor nam ik dus een trein eerder. Toen ik op het station stond verscheen de reis van 23:33 wel op de borden. Toen ik op mijn reisplanner app keek stond deze reis er plotseling wel weer in. Even later was deze reis weer verdwenen uit de app. Mijn vraag is dus, rijd de trein van vanavond om 23:33 wel of niet ?

Groetjes ,
Stipt-op-tijd
icon

Beste antwoord door Jeroen 2 juni 2019, 22:48

Net even voor je gebeld, aangezien deze trein in de jaardienstregeling welke ik kon vinden wel zou moeten stoppen op alle tussen gelegen stations en dat nu volgens de reisplanner niet doet.

Degene die het kon nakijken heeft voor vanavond gekeken en de trein zou vanavond wel stoppen vanaf Zwolle richting Groningen op alle tussen gelegen stations dus ook op station Meppel.

Verder wordt er een actie uitgezet om uit te zoeken of er een wijziging is geweest of dat dit niet goed gaat in de reisplanner.

Mocht je vanavond deze trein nemen zoek dan wel even de hoofdconducteur op om deze er op attent te maken dat de trein dus wel op Meppel hoort te stoppen voor de zekerheid, ik kan niet zien of dit correct in het dienstkaartje staat bij de machinist al werd mij dit wel aangegeven.

Better safe than sorry.

@Moderators, wellicht ook via jullie kan even doorgeven dat er hier iets mis lijkt te gaan, gaat om IC785 welke nu dus niet lijkt te stoppen op alle tussengelegen stations vanaf Zwolle maar volgens jaardienstregeling dit wel zou moeten doen.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Als de trein in de NS reisplanner staat zal deze gewoon rijden. Check voor de zekerheid een paar uur voor vertrek nogmaals de reisplanner.
Als de trein in de NS reisplanner staat zal deze gewoon rijden. Check voor de zekerheid een paar uur voor vertrek nogmaals de reisplanner.
Dat snap ik dat heb ik vorige week ook gedaan, alleen toen stond hij er niet in en een half uur ervoor stond de reis er plotseling wel weer in.
Reputatie 7
Badge +3
Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity de gegevens over of treinen wel of niet rijden halen wij uit net als iedereen uit de NSreisplanner. Wij hebben geen toegang tot andere gegevens.
Als je voor zeker wilt gaan, kun je een trein eerder nemen.
Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity de gegevens over of treinen wel of niet rijden halen wij uit net als iedereen uit de NSreisplanner. Wij hebben geen toegang tot andere gegevens.
Als je voor zeker wilt gaan, kun je een trein eerder nemen.

Waar zou ik deze info wel vandaan kunnen halen ? Ik wil namelijk wel zekerheid over die reis. Ik nam deze reis elke week en nu moet ik ineens eerder van huis.
Reputatie 7
Badge +3
klantenservice bellen?
Reputatie 7
Badge +3
Als ik kijk op de vertrekstaat van Almere en zoek op "Met planning" dan staat die trein van 23.33 er wel bij maar klik je hem aan dan staat Meppel er niet bij als stop.
Vandaag komt de reis van 23.33 naar Meppel ook niet uit de planner.
https://treinposities.nl/ritinfo/20190602/785

Badge
Net even voor je gebeld, aangezien deze trein in de jaardienstregeling welke ik kon vinden wel zou moeten stoppen op alle tussen gelegen stations en dat nu volgens de reisplanner niet doet.

Degene die het kon nakijken heeft voor vanavond gekeken en de trein zou vanavond wel stoppen vanaf Zwolle richting Groningen op alle tussen gelegen stations dus ook op station Meppel.

Verder wordt er een actie uitgezet om uit te zoeken of er een wijziging is geweest of dat dit niet goed gaat in de reisplanner.

Mocht je vanavond deze trein nemen zoek dan wel even de hoofdconducteur op om deze er op attent te maken dat de trein dus wel op Meppel hoort te stoppen voor de zekerheid, ik kan niet zien of dit correct in het dienstkaartje staat bij de machinist al werd mij dit wel aangegeven.

Better safe than sorry.

@Moderators, wellicht ook via jullie kan even doorgeven dat er hier iets mis lijkt te gaan, gaat om IC785 welke nu dus niet lijkt te stoppen op alle tussengelegen stations vanaf Zwolle maar volgens jaardienstregeling dit wel zou moeten doen.

Better safe than sorry.

Super bedankt voor het uitzoeken ! Het gekke is dat de reis dus zojuist weer is verschenen in de app.

Reputatie 7
Badge +3
En https://treinposities.nl/ritinfo/20190602/785 geeft nu ook weer alle verdwenen stops aan.
Badge
Het telefoontje lijkt gewerkt te hebben want ook voor de komende zondagen staat deze reis er weer juist in met alle tussenstops tussen Zwolle en Groningen. Gisteravond stonden ook de komende zondagen er in zonder de extra stops.
Reputatie 7
Badge +3
Goed bezig Jeroen 💪
Top! Bedankt voor je hulp, Jeroen!

Reageer