reistijdverschil per NS app

• 12 november 2019
  • 6 reacties
  • 118 Bekeken

Goeden avond,

Vandaag heb ik mbv de ns reis app gereisd  van Den Helder naar Hilversum. In de reisplanning stond vermeld dat ik een overstap zou hebben op Amsterdam centraal  van spoor 4 naar spoor 11b. Voor deze overstap staat (nog steeds) een overstaptijd van 39 minuten. Dat ik op amsterdam aankwam, gaf de speaker aan dat dit geen 39min duurde maar 9 minuten.

Bij aankomst op mijn bestemming sprak ik iemand anders en die bevestigde de overstaptijd van 9 min via zijn app.

Nu is mijn vraag, hoe is het mogelijk dat er zo'n verschil in reistijd aanduiding zit per app, of doe ik hier iets verkeerd? Dat zou kunnen, want ik reis nooit met openbaarvervoer.

Mijn reistijden waren 16:04u vertrek Den Helder centraal - aankomst Adam centraal 17:21u en vertrek 18:00u. Aankomst eindbestemming Hilversum zou zijn (volgens mijn ns app) 18:21u

Ik hoop spoedig iets van u  te mogen horen.

Alvast bedankt.

Mvg,

Rody

Julianadorp

6 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een overstap van 9 minuten is prima haalbaar, maar als de reisplanner of app denkt dat er vertraging is houdt het op Amsterdam Centraal bij 5 minuten wel op, en is die zogenaamd niet haalbaar.

Zowel in de app als in de reisplanner kan je extra overstaptijd aangeven. In de app staat dat er dan bij. Ook zijn er opties voor ‘alleen sprinters’ e.d. (voor mindervaliden die liefst zelfstandig gelijkvloers willen kunnen instappen). Als die optie toevallig aan staat in de app dan zie je dat niet direct.

Hallo RodyS, welkom op de NS Community.

Klinkt alsof je, zoals Robert B ook uitlegt, extra overstaptijd hebt aanstaan. Kan dat kloppen? 

Denk dat jullie nog wel eens gelijk kunnen hebben. Tis voor mij nieuw dus erg onwennig als je er niet in thuis bent

Bedankt voor jullie tips 💪

Klinkt alsof je nu wel de 9 minuut overstap krijgt? Fijn! :)

Reageer