beantwoord

rijden er geen intercities meer tussen leeuwarden en gouda of den haag?

• 22 april 2020
  • 5 reacties
  • 200 Bekeken

ik zoek via reisplanner naar de beste tijden om naar Leeuwarden te reiizen, maar er staan alleen sprinters vermeld en lange overstaptijden… Wat eerst in 2 uur duurde zou nu 3,5 uur kosten?

zijn der inderdaad geen intercities meer die rijden? 

groetjes Roos

icon

Beste antwoord door Tamzin 22 april 2020, 05:08

ik zoek via reisplanner naar de beste tijden om naar Leeuwarden te reiizen, maar er staan alleen sprinters vermeld en lange overstaptijden… Wat eerst in 2 uur duurde zou nu 3,5 uur kosten?

groetjes Roos

De treinen die op dit moment rijden zijn alleen bedoeld voor mensen in vitale beroepen die van en naar hun werk moeten. Dat gaat in het algemeen om kortere afstanden vandaar dat er bijna alleen sprinters rijden.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In de basisdienstregeling wegens de Corona crisis rijden er op dat traject inderdaad momenteel geen intercities. Vanaf 29 april gaan er weer beperkt meer intercities rijden.

https://nieuws.ns.nl/ns-versteviging-speciale-basisdienstregeling-met-extra-intercitys/

Reputatie 7
Badge +3

groetjes Roos

De treinen die op dit moment rijden zijn alleen bedoeld voor mensen in vitale beroepen die van en naar hun werk moeten. Dat gaat in het algemeen om kortere afstanden vandaar dat er bijna alleen sprinters rijden.

Hallo roos damen, welkom terug op de NS Community.

Ik zie dat je vraag reeds beantwoord is. De langere reistijd komt inderdaad door de basisdienstregeling nu. 

Ik wil nog even heel duidelijk zijn. Mijn reis was voor mij noodzakelijk! Mijn broer verzorgt mijn vader die moeite geeft met lopen en dus mantelzorger is. Zijn zoontje was jarig en ik wilde hem voor 1 dag ontlasten. Momenteel doet hij alles alleen. Voor corona nam ik het 1 of 2 dagen per week over. 

Graag geen waarde oordelen, zonder de juiste info!!

@roos damen 

U heeft gelijk dat er zonder juiste info er niemand is die kan oordelen of een reis noodzakelijk is. Als ik uw bericht lees, hoop ik dat het gelukt is om uw broer een dag te ontlasten en dat het een mooie dag is geworden.

Ik stel me de vraag al niet meer of een reis noodzakelijk is, want ik kan moeilijk iedereen om zijn of haar reisdoel vragen en ik hoop dat men, net als u nadenken wanneer wel te reizen.

Vanaf morgen gaan er meer Intercities rijden, dus mocht u nogmaals een reis maken, zal uw reistijd een stukje korter zijn.

Reageer