beantwoord

ritprijs app

• 7 januari 2020
  • 14 reacties
  • 225 Bekeken

sinds kort staat de ritprijs niet meer vermeld in de reisplanner. Mag dat wettelijk wel?

icon

Beste antwoord door Jouke NS 7 januari 2020, 13:51

Hallo Caravelair en welkom bij de NS Community. 

Kun je wellicht aangeven welke reis je wilt plannen? Dan kunnen we met je meekijken! 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Om welke rit gaat het precies? 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom zou de ritprijs verplicht in de reisplanner moeten staan?

Reputatie 2

Heb net even op zowel de pc als in de app naar de reisplanner gekeken. In beide gevallen is de ritprijs keurig vermeld... 

Kun je wellicht aangeven welke reis je wilt plannen? Dan kunnen we met je meekijken! 

Dank jullie wel, kunnen jullie mij vertellen waar ik de prijs dan tevoorschijn kan toveren? Ligt het aan mijn instellingen?

Om welke rit gaat het precies? 

Van Coevorden naar Haarlem op 15 januari 2020.

Coevorden -Haarlem

Zodra ik de reis invoer in de reisplanner krijg ik een hele lijst met opties. Na het selecteren van de optie die je wilt nemen zie je onderaan het reisplan de ritprijs naar voren komen. 

Waarom zou de ritprijs verplicht in de reisplanner moeten staan?

Je wilt toch weten wat je reis gaat kosten? Soms is het goedkoper om een andere kaartsoort te kiezen bijv meereisretour. Ik reis niet voor mijn werk maar alleen voor bezoek aan familie of musea.

Reputatie 6
Badge +2

Kun je misschien een screenshot van de reis die je probeert te plannen laten zien?

Ik krijg bij het plannen van een reis van station Coevorden tot station Haarlem gewoon een ritprijs.

Zolang je niet tijdens de spits hoeft te reizen zijn er meerdere goedkopere opties en zelfs tijdens de middagspits kun je met een retour of twee enkele reizen van de Spoordeelwinkel goedkoper reizen.

Reputatie 6
Badge +2

De prijsberekening in de reisplanner werkt niet bij het ingeven van een via-station. Je kunt voor deze reis ook geen ticket kopen, want een reis van Den Haag naar Leiden gaat niet via Utrecht.

Je kunt twee aparte reizen plannen (DH-Utrecht en Utrecht-Leiden) en dan zie je de prijzen wel. Als je reist met een OV-chipkaart en je stapt binnen 35 minuten over dan ben je iets goedkoper uit dan de prijs van twee losse tickets. 

Heel hartelijk bedankt voor je antwoord dat een VIA reis geen prijs vermeldt. Ik had "via Utrecht CS" "aan" staan. 

Nogmaals bedankt. Ik ben erg blij dat ik nu weet waar ik op moet letten. Gr Caravelair.

Reputatie 6
Badge +2

Ik had "via Utrecht CS" "aan" staan. 

Als je een reis plant met een via-station en daarna de app verlaat, dan staat dit nog aan als je de app opnieuw opent en een nieuwe reis plant. Je kunt dit vrij makkelijk over het hoofd zien.

Ik heb dit een keer gehad met de optie 'alleen sprinters' en het duurde echt een tijd voor ik door had waarom ik zulke vreemde reisadviezen kreeg.

Reageer