beantwoord

Samenreisticket Dal optie uitzetten in de app ?

• 18 mei 2020
  • 12 reacties
  • 152 Bekeken

weet iemand hoe ik “samenreisticket dal” uit kan zetten in de ns app ? ik kan geen ticket afrekenen in de app omdat deze optie steeds aan blijft staan en hierna foutmeldingen geeft…

( in instellingen heb ik alle opties al op standaard staan en er staat niks aangevinkt mbt samenreistickets of andere kortingen . ook heb ik de app al opnieuw geinstalleerd. klantenservice weet van niks) … 

iemand ? 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 mei 2020, 13:16

De melding die je ziet is puur van toepassing op het kopje wat er net boven staat ‘Samenreisticket Dal’. Normaal gezien heb je een optie om dat te selecteren, waarbij je een korting op de ritprijs krijgt, wat geldig is als je met een abonnementhouder samen reist. Dit heeft niets te maken met een kortingsoptie die je aan of uit kunt zetten elders.

Dit ticket is tijdelijk echter niet beschikbaar, vandaar dat je deze melding krijgt.

De knop ‘Check out’ zou gewoon moeten werken, ongeacht die melding, en doet dat bij mij zelf ook. Waarom jij niet op die knop kan klikken is mij dan ook duister. Je zou eventueel contact op kunnen nemen met de ontwikkelaars van de app zelf, via de ‘App support’ optie als je op ‘More’ klikt.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Samenreistickets zijn momenteel niet te koop dus snap dit even niet. Het bedrag is ook het bedrag voor een normaal kaartje. Heb je het ook via de NS website geprobeerd?

hi, bedankt voor je antwoord . via NS.NL kan ik een kaartje afrekenen en downloaden, het probleem heb ik alleen met de NS App. 👍🏼

Goedemiddag Treingast en welkom bij de NS Community!

Ook ik snap even niet zo goed wat er mis gaat. Via de knop ‘Check out’ op de eerste afbeelding zou je nu verder moeten kunnen met de aanschaf van het ticket. Of krijg je dan pas een foutmelding? Zou je in dat geval een screenshot kunnen maken van de foutmelding die je krijgt?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Tot hoe ver kom je? Naam invullen, betaalmethode kiezen…

En helpt het om de app op Nederlands te zetten?

Ik reis al een jaar 4x in de week via deze app , nooit problemen gehad . nu opeens deze foutmelding. de foto in bovenstaand bericht is vlak voor het uiteindelijk afrekenen / naar je bank gestuurd worden 👍🏼

Hi Stijn . De foutmelding , hieronder : “for our and your safety...”. Dat is vlak voor de checkout 

Badge +3

Dus de knop Check out doet helemaal niets?

Je zou dan in het volgende scherm je naam moeten invullen (of staat al ingevuld als je eerder tickets besteld hebt) en daarna nog een scherm voor betaalwijze (iDeal of Creditcard).

Bij iDeal je bank kiezen en dan afrekenen via de app van je bank. Dat laatste werkt bij mij niet (app van bank opent niet).

Hi robert , bedankt voor het meedenken , de checkout knop werkt idd niet. de melding doet lijken alsof ik een kortingsoptie heb aangezet maar die staan allemaal uit 😅

Badge +3

Hi robert , bedankt voor het meedenken , de checkout knop werkt idd niet. de melding doet lijken alsof ik een kortingsoptie heb aangezet maar die staan allemaal uit 😅

De melding is slechts een mededeling (Samenreiskorting niet beschikbaar, wegens coronacrisis). Ik zie precies hetzelfde maar als ik doorklik krijg ik gewoon een ticket voltarief. App al op Nederlands gezet?

De melding die je ziet is puur van toepassing op het kopje wat er net boven staat ‘Samenreisticket Dal’. Normaal gezien heb je een optie om dat te selecteren, waarbij je een korting op de ritprijs krijgt, wat geldig is als je met een abonnementhouder samen reist. Dit heeft niets te maken met een kortingsoptie die je aan of uit kunt zetten elders.

Dit ticket is tijdelijk echter niet beschikbaar, vandaar dat je deze melding krijgt.

De knop ‘Check out’ zou gewoon moeten werken, ongeacht die melding, en doet dat bij mij zelf ook. Waarom jij niet op die knop kan klikken is mij dan ook duister. Je zou eventueel contact op kunnen nemen met de ontwikkelaars van de app zelf, via de ‘App support’ optie als je op ‘More’ klikt.

ik zal ze eens een bericht sturen , app staat nu in NL en nog steeds geen checkout .. bedankt voor jullie reacties 👍🏼👍🏼

Badge +3

Crap.. en crosspost naar https://community.ns.nl/mijn-ns-53/mijn-ns-in-de-app-niet-beschikbaar-50766?postid=451456#post451456 over (ik denk) iets soortgelijks.

Bij mij (Android) werkt tickets bestellen weer.. ik vergat een e-mail adres op te geven in het keuzescherm voor bank (iDeal of Creditcard).

Als je daar niets invult gebeurt er dus.. precies niets en ook geen foutmelding! Maar als je met (iOS/Apple) niet eens zo ver komt dan moet men dat maar oplossen.

Workaround: via https://login.ns.nl oftewel Mijn NS (web).

Reageer