beantwoord

spits IC opgeheven

  • 5 maart 2019
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Gisteren waren er wisselstoringen op het traject Beverwijk-Haarlem, derhalve heb ik vanmorgen op mijn PC gekeken of de spits intercity van 07.24 wel reed. Deze stond keurig in de planning aangegeven.
Vervolgens 5 minuten naar het station gereden en daar aangekomen stond er cancelled, trein rijdt niet.
Deze trein komt uit Alkmaar en doet er naar Beverwijk 20 minuten over. Ik vraag mij derhalve af hoe het kan dat deze trein nog in de planning stond.

Uiteindelijk maar de Bus naar Zaandam gepakt en daar de trein naar Sloterdijk genomen.
icon

Beste antwoord door Jeroen 5 maart 2019, 12:06

Vanmorgen vroeg waren er uitgelopen werkzaamheden bij Haarlem waardoor er veel treinen zijn opgeheven welke via, vanaf of naar Haarlem reden. Maar dit was al voordat jouw trein moest vertrekken verholpen dus ik verwacht niet dat het een nasleep hiervan is geweest

Wat ik meer voor de hand vind liggen is dat de trein een probleem heeft gehad welke niet tijdig op te lossen was, dan wordt de trein in eerste instantie gewoon aangegeven en bij melding van de problemen verschijnt er pas later een standaard vertraging in de reisplanner en daarna wordt de trein als gecanceld weergegeven. Ik snap dat dit heel vervelend is voor de reizigers zeker omdat er geen reden vermeldt wordt in de reisplanner en ook niet bij de stationsomroep.

Dit late vermelden is absoluut geen onwil maar er wordt geprobeerd zo'n trein alsnog te laten vertrekken, in dat hele circuit en tijdens het contact met de technische ondersteuning wordt er een signaal doorgezet van de problemen met deze trein in de hoop dit nog op te lossen. Als eenmaal blijkt dat dit niet opgelost kan worden moet de annulering van de treinrit doorgegeven gaan worden en verwerkt worden en hier zit altijd wat tijd tussen. En dit kan dus zomaar oplopen naar een 15 minuten omdat een trein ook niet meteen wordt opgeheven natuurlijk, als machinist doe je altijd nog je uiterste best om het probleem met de telefonische ondersteuning te repareren of het defecte deel buiten dienst te zetten als dat kan en geen veiligheidsproblemen geeft.

Het is alleen altijd teleurstellend als je tegen zoiets aanloopt, als machinist baal ik er ook van als ik zelf in zo'n situatie terecht kom waarbij ik de problemen in de trein niet kan verhelpen en dat de treinrit gecanceld moet worden.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge
Vanmorgen vroeg waren er uitgelopen werkzaamheden bij Haarlem waardoor er veel treinen zijn opgeheven welke via, vanaf of naar Haarlem reden. Maar dit was al voordat jouw trein moest vertrekken verholpen dus ik verwacht niet dat het een nasleep hiervan is geweest

Wat ik meer voor de hand vind liggen is dat de trein een probleem heeft gehad welke niet tijdig op te lossen was, dan wordt de trein in eerste instantie gewoon aangegeven en bij melding van de problemen verschijnt er pas later een standaard vertraging in de reisplanner en daarna wordt de trein als gecanceld weergegeven. Ik snap dat dit heel vervelend is voor de reizigers zeker omdat er geen reden vermeldt wordt in de reisplanner en ook niet bij de stationsomroep.

Dit late vermelden is absoluut geen onwil maar er wordt geprobeerd zo'n trein alsnog te laten vertrekken, in dat hele circuit en tijdens het contact met de technische ondersteuning wordt er een signaal doorgezet van de problemen met deze trein in de hoop dit nog op te lossen. Als eenmaal blijkt dat dit niet opgelost kan worden moet de annulering van de treinrit doorgegeven gaan worden en verwerkt worden en hier zit altijd wat tijd tussen. En dit kan dus zomaar oplopen naar een 15 minuten omdat een trein ook niet meteen wordt opgeheven natuurlijk, als machinist doe je altijd nog je uiterste best om het probleem met de telefonische ondersteuning te repareren of het defecte deel buiten dienst te zetten als dat kan en geen veiligheidsproblemen geeft.

Het is alleen altijd teleurstellend als je tegen zoiets aanloopt, als machinist baal ik er ook van als ik zelf in zo'n situatie terecht kom waarbij ik de problemen in de trein niet kan verhelpen en dat de treinrit gecanceld moet worden.
Hi Jeroen,

Bedankt voor je uitleg. Ik zie inderdaad op rijdendetreinen.nl dat dit vanochtend de enige was die niet gereden heeft. Ik ging er denk ik begrijpelijk vanuit dat dit nog met de wisselstoringen van gisteren te maken had.

Reageer