Splitsen/koppelen treinen, geen mededeling routeplanner

  • 10 November 2020
  • 3 reacties
  • 1261 Bekeken

Sommige treinstellen worden op een ststion gesplitst waardoor mensen naar het voorste of achterste treinstel moeten verkassen om hun reis te vervolgen.

Wat mij verbaasd is dat hier geen melding van wordt gemaakt in de reisplanner. Kunnen jullie dit implementeren?


3 reacties

Goedenavond Bandabi.

Door dit tevoren te vermelden kan er een onevenredige verspreiding van reizigers in de trein ontstaan, wat niet altijd wenselijk is. Deze informatie is overigens wel te vinden op treinposities. Ik zet je feedback door!

Juist door het niet in de routeplanner te vermelden krijg je situaties dat mensen met (oortjes bijv) achterblijven.

Het staat wel in onze reisplanner (zie bijvoorbeeld bovenstaande screen), maar de melding lijkt onderdrukt te worden als er ook werkzaamheden op het traject zijn. Dat is inderdaad niet handig.

Ook in het overzicht van de vertrektijden staat de melding al:

 

Bij een andere reis in de reisplanner op een traject zonder werkzaamheden zie ik de melding wel meteen in de reisplanner verschijnen zodra ik de reis aanklik.

Kortom: de informatie is er gewoon en wordt dus ook al getoond, echter in het geval van werkzaamheden blijkbaar helaas niet. Ik zou niet weten wat de logica daarachter is. Wellicht een beperking in het systeem waardoor slechts één melding bij een rit getoond kan worden.

Reageer