beantwoord

Staking 4 januari 2018

• 3 januari 2018
  • 12 reacties
  • 1069 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ivm verwachte staking wordt verwezen naar de reisplanner. Echter in de reisplanner zie ik niets mbt de staking. Betekent dit dan dat ik er geen last van zal hebben? Is niet duidelijk.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 3 januari 2018, 22:29

Het is erg onzeker wat de impact van de staking van morgen zal zijn. Dat allereerst. Maar er wordt niet gestaakt bij NS, alleen bij de busvervoerders. Ook de Arriva-treinen in Limburg rijden niet. Of de overige treinen van Arriva, Connexxion/Breng en Keolis rijden is niet zeker.

Waar reist u morgen?
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Het is erg onzeker wat de impact van de staking van morgen zal zijn. Dat allereerst. Maar er wordt niet gestaakt bij NS, alleen bij de busvervoerders. Ook de Arriva-treinen in Limburg rijden niet. Of de overige treinen van Arriva, Connexxion/Breng en Keolis rijden is niet zeker.

Waar reist u morgen?
Met de bus van Leusden naar Amersfoort, daarover gaat mijn vraag. Ik zie in de planner geen bijzonderheden staan bij de tijden van de bushaltes.
Van Amersfoort verder met de trein, die reis zal wel lukken omdat NS wel rijdt
Reputatie 6
Badge +1
Reken er maar op dat de bus morgen niet rijdt. Bij u rijdt Syntus / Keolis, en die staken ook. Wellicht is de auto, fiets, of (zone)taxi een alternatief?
Badge +3
Arriva heeft dit aangegeven.

Treinen dus alleen in Limboland last van. Keolis/Syntus en de rest rijdt gewoon. Bussen dus ook daar (Blauwnet).

Kijk in ieder geval even op de website van je vervoerder voor de laatste updates.
Keolis heeft aangegeven dat busvervoer mogelijk lastig wordt, treinverkeer lijkt de kans op hinder veel kleiner. Hoorde een aantal Keolis mcn/senv die overwogen te gaan staken, maar het gros is net nieuw/uitzend (andere cao)/et cetera en laat het wel uit het hoofd.

https://www.keolis.nl/over-keolis-nederland/nieuws/landelijke-ov-staking-4-januari-2018
Rijdt NS wel in Limburg?
Zuid-Limburg*
NS rijdt gewoon, NS-personeel valt onder een andere CAO 🙂
Op OV9292-site staat dat bussen Syntus wel staken, op NS site staat Syntus niet genoemd als waar gestaakt wordt/ Wat is het nou. Is niet duidelijk.
Reputatie 7
Badge
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/over-keolis-nederland/nieuws/landelijke-ov-staking-4-januari-2018

Volgens de eigen pagina van Syntus Utrecht tot 12:00 in ieder geval géén bussen.
Reputatie 6
Badge +1
In de regio's Utrecht en Gelderland rijden in elk geval geen Syntus (Keolis) bussen op dit moment.
Ik snap de vele vragen over de stakingen in het busvervoer, wij kunnen hier als NS lastig uitspraken over doen. Onze treinen rijden, maar in een groot deel van het land rijden de bussen niet. Dit staat ook op verschillende nieuwssites aangegeven.

Mocht je specifieke vragen hebben over een buslijn, moet ik je echt aanraden even contact op te nemen met de betreffende busmaatschappij. Die kunnen vast meer vertellen. Ik hoop dat iedereen een alternatief heeft gevonden voor vandaag!

Reageer