Storing DH/RDAM - UTRECHT

• 13 september 2017
  • 11 reacties
  • 199 Bekeken

Geen alternatief gegeven in de app voor reizigers DH - Utrecht

11 reacties

Reputatie 7
De status is ondertussen veranderd van er rijden geen treinen naar er rijden minder treinen. Dit betekent vaak dat er wel af en toe een trein door mag rijden.

Omreizen kan eventueel via Leiden Centraal.

Voor nu lijkt het erop, of er weer mondjesmaat wat treinen gaan rijden https://www.rijdendetreinen.nl/vertrektijden/station/gouda
Reputatie 4
Die situatie is nog niet veel veranderd. Jammer dat de Reisplanner je doodleuk met treinen probeert te laten reizen die niet rijden. Je moet zelf alle alternatieven laten doorrekenen door ze in te voeren.
Reputatie 7
Badge +4
De trein van 18.37 zou aanvankelijk ongeveer als enige direct naar Rotterdam rijden en weer terug. Die werd later opgeheven en lijkt nu toch weer te gaann. Ik blijf maar thuis vanavond, geloof ik. ;-)

De mensen die gestrand zijn, hebben daar niets of zeer weinig aan, er rijden bussen naar Alexander. Het gaat om deze tijd natuurlijk wel om een zeer grote vervoersstroom.
Reputatie 3
Ja inderdaad. Het is treurig dat ook dit jaar NS verrast lijkt door het feit dat het herfst is. De informatievoorziening aan de reizigers is droevig. Zowel vanochtend als einde middag. Onder de maat.
Reputatie 7
Badge +4
Het gaat om een seinstoring, als het verholpen is zijn er altijd naweeën, zeker op een zeer druk traject.
Reputatie 6
Badge
Het vervangend vervoer was vanmiddag verrassend goed geregeld met een Flix bus. Toch is er sinds vorige week net iets teveel gedoe tussen Rotterdam en Utrecht. Vorige week werd er matig gerangeerd waardoor er te lange treinen of trein van andere sporen te laat vertrokken vanaf Rotterdam C. Deze week 3 van de 6x >30 minuten vertraging.

En dat je nu GTbV pas na 24 uur kan indienen, dat beschouw ik als pesten. De reisgegevens zijn al verwerkt. Een reiziger wordt al gehinderd in vervoer. Maak dan in ieder geval de afwikkeling nog enigszins ok. Ik zou er 168 uur van maken NS...
Reputatie 7
Badge +4
Los van de vraag of het sneller zou kunnen, heb je enig idee hoe lang de wachttijd bij het GVB is? Het bedoelde effect moet haast wel zijn dan mensen het vergeten, of niet meer indienen, in Amsterdam.
Badge +3
Tja, en als er al treinen rijden/reden zijn ze propvol en kan je niet mee las ik al hier en daar.. :(

Overmacht natuurlijk, maar om bij een mogelijke code oranje al bij voorbaat minder te rijden vond ik vreemd. Een trein waait niet zomaar weg, toch?
Reputatie 7
Badge +4
Het lijkt me ook geen wonder, normaal gaan er van Gouda naar Rotterdam acht treinen. Als dat een of twee wordt, is het niet te verwerken. In Gouda had je er denk ik niet meer bij gekund.

Het toont wel de kwetsbaarheid aan aan de ene kant en eigenlijk ook hoe goed het normaal zonder stroringen functioneert.

Ik denk dat je het per definitie nooit goed doet met een preventieve maatregel. Reageren op een weersvoorspelling is in Nederland ook een hachelijke zaak.
Reputatie 6
Badge
Los van de vraag of het sneller zou kunnen, heb je enig idee hoe lang de wachttijd bij het GVB is? Het bedoelde effect moet haast wel zijn dan mensen het vergeten, of niet meer indienen, in Amsterdam.

Tot voor kort kon het sneller, namelijk direct na het verwerken van de uitcheck al. Nu lijkt het bewust vertraagd. Je kunt het overigens wel gelijk via de site indienen, maar dat ben je 10 minuten bezig met gegevens invullen....
Overigens heb ik het over GTVB bij NS, niet over het gvb! 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Wat ik aangeef, is dat het lijkt of het GVB bewust een lange wachttijd invoert, HTM deed dat ook al maar dan nog met drie dagen.

Reageer