Suggestie voor NS App | NS Community

Suggestie voor NS App

  • 13 December 2021
  • 7 reacties
  • 188 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb een suggestie voor de NS app. Ik vind het nu al fijn dat ik het materieel en de treindelen weet (Ookal is dat in het noorden altijd hetzelfde)

 

Maar wat ook fijn zou zijn is als je ook de richting van het exacte treindeel weet. Dus bijvoorbeeld welke zijde de motorbak zit bij DDZ.

Oftewel welk treindeel er aankomt aan welke bakbord van het station. Wellicht dat er misschien ook onderscheid gemaakt kan worden tussen stiltecoupe en praatcoupe.

Dit zou ik vooral fijn vinden bij DDZ, want je moet je behoorlijk wat lopen om de stiltecoupe te bereiken als je aan de verkeerde kant bent voorgesorteerd op het perron.

Dan zou ik op het perron al op de juiste plek kunnen staan voor de desbetreffende coupe.

Ik vraag me af hoe de NS of wellicht jullie ook over denken?


7 reacties

Badge +3

Voor sommige stations wordt dit al weergegeven in de app (en de website planner), maar dan gaat het om de letterborden op de perrons.

Dan wordt in ieder geval de 1e klas getoond (smalle blauwe balk onder het raam).

Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om ook de richting aan te geven, maar suggesties zijn natuurlijk altijd welkom. Het beste kun je dit soort suggesties voor de app ook indienen via de feedback functie van de app zelf. Dan kom je rechtstreeks in contact met de ontwikkelaars van de app!

Reputatie 7
Badge +1

Voor sommige stations wordt dit al weergegeven in de app (en de website planner), maar dan gaat het om de letterborden op de perrons.

Dan wordt in ieder geval de 1e klas getoond (smalle blauwe balk onder het raam).

Dat ziet er zo uit:

Als de trein rijdt zoals ie op het plaatje staat, zou je bij de gewone trap moeten staan voor de eerste klas. Rijdt de trein echter andersom dan klopt het niet meer helemaal meer. In dit geval is dat maar een heel klein stukje lopen.

Wat mij dan vooral handig lijkt is dat je van tevoren kunt zien waar de rolstoel- of fietsingang is.

Voorwaarde is echter wel dat de app (en planning van NS) van te voren weet welke kant van de trein vooraan zit.

Reputatie 2

Voor sommige stations wordt dit al weergegeven in de app (en de website planner), maar dan gaat het om de letterborden op de perrons.

Dan wordt in ieder geval de 1e klas getoond (smalle blauwe balk onder het raam).

Dat ziet er zo uit:

Als de trein rijdt zoals ie op het plaatje staat, zou je bij de gewone trap moeten staan voor de eerste klas. Rijdt de trein echter andersom dan klopt het niet meer helemaal meer. In dit geval is dat maar een heel klein stukje lopen.

Wat mij dan vooral handig lijkt is dat je van tevoren kunt zien waar de rolstoel- of fietsingang is. 

Voorwaarde is echter wel dat de app (en planning van NS) van te voren weet welke kant van de trein vooraan zit.

Precies dit zou fijn zijn dat is eigenlijk een simpelere uitleg van wat ik zei, welk deel van de trein vooraan zit als ik dat weet dan kan ik prima zelf naar de bakborden kijken. Maar bij DDZ is het een beetje gokken en hopen dat je op de goede plek staat voor de stiltecoupe. Vooral als je niet goed tegen geluid kan zoals ik :grin:

Badge +3

De trein wordt weergegeven met het voorste stel links, dus als je weet in welke richting die vertrekt… 

Reputatie 7
Badge +1

Precies dit zou fijn zijn dat is eigenlijk een simpelere uitleg van wat ik zei, welk deel van de trein vooraan zit als ik dat weet dan kan ik prima zelf naar de bakborden kijken. Maar bij DDZ is het een beetje gokken en hopen dat je op de goede plek staat voor de stiltecoupe. Vooral als je niet goed tegen geluid kan zoals ik :grin:

Dan zou ik de feedback, zoals Stijn schreef, doorgeven via de NS app.

Mocht je die niet kunnen vinden (ik kon het eerst ook niet vinden namelijk 😅):
Ga in de app naar Meer > App Support > Contact met app support > Wens.

Eventueel zou je naast het geschreven bericht nog de link naar dit topic kunnen meesturen.

Reputatie 7
Badge +1

De trein wordt weergegeven met het voorste stel links, dus als je weet in welke richting die vertrekt… 

Dit vroeg ik me dus laatst af, of die volgorde in de app ook klopt met de werkelijkheid. Het antwoord is dus ja 😅.

Maar weet je dan ook welke kant van het treinstel vooraan zit (of tussenin, of achteraan)? 

De functie om te zien waar de stiltecoupé ongeveer stopt zou ook uitermate geschikt zijn om als ICNG straks in dienst is te zien waar welke zone zich bevind in de trein 😉.

Reageer