beantwoord

Synchroniseren reisplanner extra op meerdere apparaten

  • 20 december 2015
  • 4 reacties
  • 262 Bekeken

Ik gebruik Reisplanner Extra op mijn iPhone en mijn iPad. Op beide ben ik ingelogd met mijn NS account. Hoe zorg ik ervoor dat gegevens tussen beide apparaten gesynchroniseerd worden. Dus als ik een reis plan op mijn iPhone , dat ik die ook terug zie op mijn iPad en viceversa?
icon

Beste antwoord door Janou NS 6 januari 2016, 10:06

Ik gebruik Reisplanner Extra op mijn iPhone en mijn iPad. Op beide ben ik ingelogd met mijn NS account. Hoe zorg ik ervoor dat gegevens tussen beide apparaten gesynchroniseerd worden. Dus als ik een reis plan op mijn iPhone , dat ik die ook terug zie op mijn iPad en viceversa?

Hallo tdoelman, hoewel de gedachte erg mooi is en zeker een wens is, is wat je omschrijft nog niet mogelijk – dat wil zeggen, de aanname klopt niet. Het inloggen in de app wordt alleen gebruikt voor het inzien van gegevens over je OV-Chipkaart en bij NS-Business Card klanten voor de extra diensten van die kaart. De app synchroniseert geen reizen en slaat deze dus ook niet in de cloud op. Mocht je een reis willen delen tussen twee apparaten kan een klant gebruik maken van de “Delen” optie onder de drie puntjes rechts bovenin een reisadvies. Dat kan dan bijvoorbeeld via iMessage of Whatsapp op een iPhone.
Bekijk origineel

4 reacties

Ik gebruik Reisplanner Extra op mijn iPhone en mijn iPad. Op beide ben ik ingelogd met mijn NS account. Hoe zorg ik ervoor dat gegevens tussen beide apparaten gesynchroniseerd worden. Dus als ik een reis plan op mijn iPhone , dat ik die ook terug zie op mijn iPad en viceversa?

Hallo tdoelman en welkom op het NS Forum! Dit is niet iets NS-technisch, maar iets Apple-technisch en je zult je Iphone en Ipad met elkaar moeten koppelen. Op het internet zul je hier wellicht meer over vinden. Succes!
Sorry hoor, maar dit lijkt mij een inhoudelijk onjuiste reactie. Ik zou verwachten dat de NS app een cloud applicatie is die de ingevoerde gegevens ergens in de cloud opslaat, waardoor je deze vanaf willekeurig welk apparaat kunt benaderen. Vergelijk het maar met de OV chipkaart gegevens (bijvoorbeeld je beschikbare saldo en je reishistorie) die je via de app kunt raadplegen. Dat kan ik dus wel op ieder willekeurig apparaat met de app erop doen. Als dat ook zo is voor geplande reizen e.d. wil ik graag weten hoe je dit dan in moet stellen. Maar ik vermoed dat dit niet zo is, en de app de gegevens direct op het apparaat opslaat. Als dat zo is wil ik dat graag weten alsmede of er plannen zijn om dat te veranderen.
Sorry hoor, maar dit lijkt mij een inhoudelijk onjuiste reactie. Ik zou verwachten dat de NS app een cloud applicatie is die de ingevoerde gegevens ergens in de cloud opslaat, waardoor je deze vanaf willekeurig welk apparaat kunt benaderen. Vergelijk het maar met de OV chipkaart gegevens (bijvoorbeeld je beschikbare saldo en je reishistorie) die je via de app kunt raadplegen. Dat kan ik dus wel op ieder willekeurig apparaat met de app erop doen. Als dat ook zo is voor geplande reizen e.d. wil ik graag weten hoe je dit dan in moet stellen. Maar ik vermoed dat dit niet zo is, en de app de gegevens direct op het apparaat opslaat. Als dat zo is wil ik dat graag weten alsmede of er plannen zijn om dat te veranderen.

Ik zal deze vraag doorzetten naar onze ICT afdeling, je hoort van mij zodra ik bericht terug heb!
Ik gebruik Reisplanner Extra op mijn iPhone en mijn iPad. Op beide ben ik ingelogd met mijn NS account. Hoe zorg ik ervoor dat gegevens tussen beide apparaten gesynchroniseerd worden. Dus als ik een reis plan op mijn iPhone , dat ik die ook terug zie op mijn iPad en viceversa?

Hallo tdoelman, hoewel de gedachte erg mooi is en zeker een wens is, is wat je omschrijft nog niet mogelijk – dat wil zeggen, de aanname klopt niet. Het inloggen in de app wordt alleen gebruikt voor het inzien van gegevens over je OV-Chipkaart en bij NS-Business Card klanten voor de extra diensten van die kaart. De app synchroniseert geen reizen en slaat deze dus ook niet in de cloud op. Mocht je een reis willen delen tussen twee apparaten kan een klant gebruik maken van de “Delen” optie onder de drie puntjes rechts bovenin een reisadvies. Dat kan dan bijvoorbeeld via iMessage of Whatsapp op een iPhone.

Reageer