beantwoord

Tarief Amsterdam-Utrecht Zuilen

• 7 april 2018
  • 8 reacties
  • 138 Bekeken

Ik wil van Amsterdam Amstel naar Utrecht Zuilen. De reisplanner geeft twee mogelijkheden: met overstap in Breukelen en met overstap in Utrecht Centraal. In het tweede geval reis ik dus een stukje terug over hetzelfde traject, en moet ik in Utrecht Centraal uit- en inchecken. Toch toont de reisplanner voor beide reizen hetzelfde tarief (€ 6,30). Hoe komt dit? Mogelijkheden die ik zie:
1) Utrecht Zuilen is een uitzondering op de terugreisregel (en ik hoef dus ook niet uit- en in te checken op Ut)
2) Utrecht Centraal en Utrecht Zuilen behoren tot hetzelfde tariefpunt
3) het is een fout in de reisplanner
Het zou wel sympathiek zijn als de reisplanner een tekstje met uitleg zou tonen als zo'n situatie optreedt, zodat het ook duidelijk is of je wel of niet ergens uit- en in moet checken.
icon

Beste antwoord door Treinspotter123 7 april 2018, 08:33

U mag gewoon via Utrecht Centraal naar Zuilen reizen zonder op Utrecht Centraal uit en in te checken. De IOS-versie van welversie van de Reisplanner haalt de data uit een andere bron dan de Android-versie. Alle reisadviezen die de Reisplanner geeft, mogen zonder extra kosten worden genomen. De IOS-versie neemt het terugreisverbod niet in acht en het mooie is dat NS heeft bepaald dat de Reisplanner leidend is.

Goede reis!
Bekijk origineel

8 reacties

U mag gewoon via Utrecht Centraal naar Zuilen reizen zonder op Utrecht Centraal uit en in te checken. De IOS-versie van welversie van de Reisplanner haalt de data uit een andere bron dan de Android-versie. Alle reisadviezen die de Reisplanner geeft, mogen zonder extra kosten worden genomen. De IOS-versie neemt het terugreisverbod niet in acht en het mooie is dat NS heeft bepaald dat de Reisplanner leidend is.

Goede reis!
Dit was de website (desktopversie). Bedankt! Staat het ook ergens officieel gepubliceerd dat dit zo is?
Reputatie 7
Badge +3
Als U via Utrecht Centraal wilt reizen moet U daar uit-en inchecken. Zonder dat is het namelijk niet toegestaan terug te reizen in de richting van uw vertrekstation.

De reisplanner geeft altijd alleen het tarief van de goedkoopste optie en dat is rechtstreeks. Het is bedoeld als indicatie, niet als uitputtend overzicht van alle reismogelijkheden en daarbij behorende tarieven.
Reputatie 3
Tamzin,

Begin nu a.u.b. niet weer deze discussie.
De reisplanner is leidend. Punt.
Tamzin: >>De reisplanner geeft altijd alleen het tarief van de goedkoopste optie en dat is rechtstreeks.
Tamzin: "De reisplanner geeft altijd alleen het tarief van de goedkoopste optie en dat is rechtstreeks."

Als dat zo is, dan is dat een bug en een zeer slechte zaak! Er staat namelijk niet bij dat de prijs maar een schatting is, dus je mag verwachten dat dat de echte prijs is die bij dat specifieke reisadvies hoort. En als je bijv. Arnhem-Roermond opvraagt, krijg je ook verschillende tarieven te zien voor als je wel of niet met Arriva rijdt. De regel die Treinspotter123 noemt is tenminste consequent.
Reputatie 7
Badge
Tamzin mjokt, en geeft niet het juiste antwoord. Zie reactie NS teamleider op mijn advies https://forum.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/legaal-terugsteken-dat-kan-met-de-ns-reisplanner-43025/index1.html#post290904 De software van de NS reisplanner is nl. gewijzigd.
Reputatie 3
@gpvos,

Er lopen op dit forum al tijden discussies over het zgn. terugsteken.
NS heeft op dit forum nooit een duidelijk antwoord gegeven op diverse vragen.
In de productvoorwaarden van NS staat dat je moet reizen via de route zoals aangegeven in de NS reisplanner.

Reizen via Utrecht Centraal,zonder daar uit en in te checken, is dus toegestaan als de NS reisplanner dit aangeeft.

Reageer