beantwoord

Terminologie NS Reisplanner

• 21 August 2018
  • 7 reacties
  • 111 Bekeken

Beste NS,

als ik op de reisplanner afga, moet ik gebruikmaken van de 'NS snelbus' als ik van Ede-Wageningen naar Driebergen Zeist wil met vervangend vervoer. Ter plaatse wordt echter op de bebording een andere terminologie gehanteerd: de snelbus rijdt rechtstreeks door naar Utrecht Centraal. Het is hier de 'stopbus' die naar Veenendaal De Klomp en DZ rijdt.
Zou dat voor de rest van de week nog aan te passen zijn in de planner ter voorkoming van verdere misverstanden?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 22 August 2018, 12:49

Ik heb inmiddels een reactie gekregen van de afdeling. Om verwarring te voorkomen is gekozen voor de gesplitste terminologie op het station. De situatie is als volgt:

1. snelbus direct Ede Wageningen -Utrecht Centraal

2. snelbus Ede Wageningen- Veenendaal de Klomp- Driebergen Zeist (het is een snelbus hij stopt tenslotte niet op Maarn)

Om ter plaatse helderheid / nuance voor de reiziger te scheppen is er gekozen:

1. snelbus te noemen

2. stopbus te noemen

Er zijn collega's op het station aanwezig om de reiziger te voorzien van de juiste informatie.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Welkom bij onze community busmans,

Heel erg scherp, ik zal het direct doorsturen naar de reisplanner afdeling. Dank je wel voor het melden hiervan!
Ik heb inmiddels een reactie gekregen van de afdeling. Om verwarring te voorkomen is gekozen voor de gesplitste terminologie op het station. De situatie is als volgt:

1. snelbus direct Ede Wageningen -Utrecht Centraal
2. snelbus Ede Wageningen- Veenendaal de Klomp- Driebergen Zeist (het is een snelbus hij stopt tenslotte niet op Maarn)

Om ter plaatse helderheid / nuance voor de reiziger te scheppen is er gekozen:
1. snelbus te noemen
2. stopbus te noemen

Er zijn collega's op het station aanwezig om de reiziger te voorzien van de juiste informatie.
Badge +3
Ook raar dat de stopbussen Driebergen-Zeist - Rhenen wel elk half uur naar Maarn rijden, maar als je naar Rhenen moet kan dat alleen tot 9:16 en daarna pas weer om 16:46. Waarom is dat dan? De tussenliggende ritten staan wel in de planner maar allemaal als "niet mogelijk".
De reden hiervoor kan ik niet achterhalen. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het aantal reizigers wat op de andere stations in of uitstapt. Ik ga het in elk geval doorgeven als verbeterpunt.
Reputatie 7
Badge +3
Het eenvoudigste zou natuurlijk zijn om de bus die een IC vervangt IC te noemen en een bus die een Sprinter vervangt Sprinter.
Badge +3
Het eenvoudigste zou natuurlijk zijn om de bus die een IC vervangt IC te noemen en een bus die een Sprinter vervangt Sprinter.
Probleem is dat er vanaf Ede-Wageningen en De Klomp nooit sprinters rijden, dus voor Maarn moet je sowieso via Driebergen-Zeist (met de trein soms zelfs via Utrecht, als je vanaf De Klomp komt). De bussen volgen hetzelfde principe.

Denk dat die 'stopbus' beter ook even langs Maarn zou kunnen gaan (scheelt niet enorm veel tijd) en dan pendelbusjes Maarn - Rhenen kan laten rijden. Nu ben je van Ede-Wageningen naar Rhenen meer dan 2 uur onderweg, en rijdt er buiten de spits helemaal niets.
Reputatie 7
Badge +3
Daar heb je wel een punt. De aanduiding IC tussen Utrecht en Ede-Wageningen kan van alles en nog wat inhouden voor het stoppatroon.

Reageer