beantwoord

Terugreis in NS app

• 26 maart 2019
  • 7 reacties
  • 202 Bekeken

Reputatie 1
Hi,

Wat doet de knop met het pijltje? In beide gevallen lijkt ie de reis van Almere -> Duivendrecht terug te geven.
Hoe laat ik hem de terugreis weergeven?

icon

Beste antwoord door Emma NS 26 maart 2019, 19:10

Op het moment dat je deze knop indrukt, komt deze melding tevoorschijn; 'Autmatisch wisselen van en naar station, op basis van jouw huidige locatie, is nu aangezet'. Waarom je dus geen terugweg te zien krijgt, is omdat je je op dat moment in de buurt van station Almere Centrum bevindt. Mocht je nou in de buurt van station Duivendrechtzijn, wordt dat als vertrekstation weergegeven. Begrijp je het nu? 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Op het moment dat je deze knop indrukt, komt deze melding tevoorschijn; 'Autmatisch wisselen van en naar station, op basis van jouw huidige locatie, is nu aangezet'. Waarom je dus geen terugweg te zien krijgt, is omdat je je op dat moment in de buurt van station Almere Centrum bevindt. Mocht je nou in de buurt van station Duivendrechtzijn, wordt dat als vertrekstation weergegeven. Begrijp je het nu? 🙂
Badge +3
Dat automatisch wisselen geeft hij bij mij pas weer op het moment dat je twee keer op het pijltje klikt, dan worden het twee pijltjes. Ik zie (Android in mijn geval) ook geen verschil tussen pijltje omhoog of omlaag 🤔

Locatiebepaling staat uit bij mij (bij @Thor89 ook zo te zien) dus de phone weet niet waar we ons bevinden, althans niet op basis van GPS. Wellicht via 4G of Wi-Fi (op basis van IP-adres).
Reputatie 1
NS?
Wat Robert B zegt moet wel kloppen, dat is namelijk de enige manier om iemands locatie te achterhalen (naast het gebruik van GPS).
Reputatie 1
Daar gaat het niet om... het gaat erom dat handmatig de terugreis selecteren niet werkt.
Dus of je dat door kunt geven aan de ontwikkelafdeling.
Ah ik snap het. Je locatie wordt inderdaad enkel gebruikt als je de richting automatisch laat bepalen (dubbele pijl). Voor handmatig bepalen (enkel pijl) zou dat niet gebruikt hoeven te worden.

Waarom het handmatig bepalen bij jou niet werkt durf ik niet te zeggen. Bij mij werkt het probleemloos, ook voor jouw opgeslagen reis. Dit zal dus geen algemeen probleem zijn, maar meer iets wat jij specifiek ervaart. In dit geval kun je een melding het beste zelf doen in de app via 'Meer' -> 'Over de app' -> 'Contact met app support'. Op die manier wordt namelijk meteen alle eventueel benodigde informatie zoals de versie van jouw app, versie van jouw besturingssysteem, type besturingssysteem e.d. meegestuurd. Je komt dan ook direct in contact met de ontwikkelaars en krijgt ook van hun een terugkoppeling.
Reputatie 1
Dit zal dus geen algemeen probleem zijn, maar meer iets wat jij specifiek ervaart.

Dat kun je op deze basis niet concluderen.. het enige dat je kunt zeggen is dat niet iedereen hier tegenaan loopt.

In dit geval kun je een melding het beste zelf doen in de app via 'Meer' -> 'Over de app' -> 'Contact met app support'. Op die manier wordt namelijk meteen alle eventueel benodigde informatie zoals de versie van jouw app, versie van jouw besturingssysteem, type besturingssysteem e.d. meegestuurd. Je komt dan ook direct in contact met de ontwikkelaars en krijgt ook van hun een terugkoppeling.

Gedaan, bedankt.

Reageer