beantwoord

Thalys zonder waarschuwing in de reisplanner

• 8 maart 2020
  • 5 reacties
  • 255 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

in de categorie Ghost in the Machine:

Als ik vandaag een reis Amsterdam Centraal - Delft in de app vraag,  komt daar als optie de Thalys bij,  zonder de melding dat die vooraf moet worden gereserveerd. Toen ik de vriendelijke dames op AMS centraal vroeg, kregen die in hun app die melding wel,  maar ik én mijn vrouw bij herhaling niet. Heeft iemand anders hier ook last van? Ik heb een screenshot. 

icon

Beste antwoord door Edwin 9 maart 2020, 12:37

Wat vreemd is, is als je 9292 direct gebruikt, je die melding wel degelijk ziet (al staat ie niet in het rood).

Dat lijkt me dan wel een feedbackmelding richting de makers waard.

[edit]Meteen even gedaan[/edit]

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Blijkbaar is de reisplanner/app nogal van slag, maar op zich kan je met een Thalys wel binnen NL reizen. Dat kost je dan wel de hoofdprijs (ik meen €22 van Amsterdam naar Rotterdam).

Er is ook een ander topic over, die zoek ik even op. Hebbes… hier.

Welkom bij de Community, Bliv!

Wat gek! Ik zie, als ik een rit plan in de app, bij Thalys ook in het rood ‘reserveren verplicht’ staan.

Je hebt de nieuwste versie van de app ga ik vanuit? Heb je het nogmaals geprobeerd?

Hoi Denice,

Zowel ik zelf als mijn vrouw kregen die meldingen niet, ook niet na opnieuw plannen… Apps staan op automatisch updaten, daar zal het niet aan liggen.

Als de reis van of naar een locatie (adres, etc) of een tram/metro/busstation wordt gepland (en dus niet direct van een treinstation naar een treinstation), dan wordt de reis op de achtergrond gepland met de planner van 9292, in plaats van de NS Reisplanner. In dat geval zie je ook geen waarschuwing voor de Thalys:

In bovenstaand voorbeeld is de reis gepland vanaf "Amsterdam Centraal Station". Vroeger heette het treinstation inderdaad ook zo, maar dat is inmiddels alweer een tijd veranderd naar alleen "Centraal". Het metrostation heeft echter nog altijd de oude naam behouden, waardoor mensen, die nog altijd gewend zijn aan het "centraal station", het metrostation als startpunt (of eindpunt) van de reis selecteren. Echter heeft dit op de achtergrond dus tot gevolg dat er daadwerkelijk vanaf het metrostation gepland word en dus de 9292 reisplanner gebruikt wordt, die de waarschuwing dus niet weergeeft.

Reputatie 7
Badge

Wat vreemd is, is als je 9292 direct gebruikt, je die melding wel degelijk ziet (al staat ie niet in het rood).

Dat lijkt me dan wel een feedbackmelding richting de makers waard.

[edit]Meteen even gedaan[/edit]

Reageer