beantwoord

ticket kopen met kortingstatief in de app

• 27 juni 2019
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

Ik gebruik de NS xtra app. Daarmee kun je zien wat de prijs van een reis is, ook de kortingstatieven worden getoond. In mijn geval 40% na 09:00
maar als ik dan in de app een kaartje wil kopen kan ik die 40% niet meer aanvinken. Ik kan alleen kiezen voor “samenreiskorting” (is hetzelfde bedrag, maar dan moet er dus iemand meereizen)

zie ik wellicht iets over het hoofd? Of is dit een optie die nog moet (gaat) worden toegevoegd?
icon

Beste antwoord door Momo 27 juni 2019, 14:25

Kaartjes met korting op basis van een abonnement kunnen niet via de App gekocht worden. Uitgezonderd Samenreiskorting wordt er alleen korting gegeven wanneer gebruik wordt gemaakt het abonnement op de OV-chipkaart en hiermee dus ingecheckt wordt.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dank voor het rappe antwoord. Wel merkwaardig dat dit niet kan. Ik wil nl eigenlijk af van dei OV chip kaart. Ik vind TransLink systems een stel dieven, verplichten me om voortdurend "vooruit te betalen" doordat ik genoeg saldo op mn OV chip moet hebben staan.
Helaas is dit nodig om misbruik te voorkomen door reizigers die een kaartje met korting willen kopen om daarmee toch deels in de spitsuren te gaan reizen.
Badge +3
Een e-ticket enkeltje in de app of via https://www.ns.nl/producten/s/enkele-reis of https://www.ns.nl/producten/s/retour is geldig voor die reis op een willekeurig moment van de door jou gekozen datum, ook al lijkt het in de reisplanner alsof je een ticket koopt voor specifiek die trein/rit.

Omdat je er niet mee kunt inchecken (alleen poortjes openen als je die toevallig tegenkomt onderweg) kan je er ook gewoon in de spits mee reizen. Daarom kan er geen korting verleend worden zoals met een incheck op een ov-chipkaart.
Goedemidag Doesbrand en welkom bij de NS Community!

Ik zie dat Momo je al volledig heeft geholpen, ik heb er niets meer aan toe te voegen! 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Wanneer je niet meer op saldo wilt reizen kun je overstappen naar NS Flex, dan reis je op rekening. Eens per maand krijg je een factuur voor je abonnement en je gemaakte reizen. Je hoeft dan geen saldo op je kaart te hebben.
Dank voor het rappe antwoord. Wel merkwaardig dat dit niet kan. Ik wil nl eigenlijk af van dei OV chip kaart. Ik vind TransLink systems een stel dieven, verplichten me om voortdurend "vooruit te betalen" doordat ik genoeg saldo op mn OV chip moet hebben staan.
Reputatie 7
Badge +3
Kaartjes met korting op basis van een abonnement kunnen niet via de App gekocht worden. Uitgezonderd Samenreiskorting wordt er alleen korting gegeven wanneer gebruik wordt gemaakt het abonnement op de OV-chipkaart en hiermee dus ingecheckt wordt.

Reageer