beantwoord

Traject

• 17 november 2017
  • 15 reacties
  • 190 Bekeken

Kan ik met een NS groupticket van maastricht tot amsterdam, naar Tilburg reizen?
icon

Beste antwoord door Thom 17 november 2017, 17:26

Nee, dat mag niet. Het ligt niet op de voorgeschreven route. Als u buiten de route reist, reist u zwart.

Is het middels Facebook? Willen alle leden waarmee u samenreist via Tilburg naar Amsterdam? Dat kan dus voor niemand.

U kunt Maastricht Amsterdam ingeven op www.ns.nl en dan ziet u welke route u kunt nemen.

With Facebook you have to face problems.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee, dat mag niet. Het ligt niet op de voorgeschreven route. Als u buiten de route reist, reist u zwart.

Is het middels Facebook? Willen alle leden waarmee u samenreist via Tilburg naar Amsterdam? Dat kan dus voor niemand.

U kunt Maastricht Amsterdam ingeven op www.ns.nl en dan ziet u welke route u kunt nemen.

With Facebook you have to face problems.
Nee, het was van maastricht naar amsterdam.
Ik zou dan in eindhoven overstappen naar tilburg, maar die kan ook naar amsterdam, toch?
Ik heb dit al een meer gedaan, toen kon het we. Maar ben bang dat het gewoon geluk was vandaar deze vraag
Reputatie 7
Badge +4
Het is inderdaad geluk dat u toen niet gepakt bent. U reed dan zwart. De boete liegt er niet om en is vijftig euro plus de normale reisprijs. U kunt wel een kaartje Eindhoven-Tilburg kopen, eventueel als e-ticket. Dat is toegestaan. Tilburg ligt ver buiten de route, die loopt via Eindhoven en Den Bosch. U moet zich aan de route houden.
Badge +3
Dan zou ik een dagkaart bij de AH kopen voor € 15,- daarmee mag je de hele dag overal naartoe (tot 4:00 de volgende dag).

Doordeweeks mag je er niet mee INchecken tussen 6:30-9:00 en 16:00-18:30. In het weekend geldt deze beperking niet.
Zijn deze nog verkrijgbaar?
Reputatie 7
Badge +4
Nee. Dat was tot 12 november. U kunt wel een dagje uitkaartje kopen of een andere in de spoordeelwinkel.

http://www.spoordeelwinkel.nl

Een overzicht staat in de posting van Robert hieronder.
Badge +3
Oh ja. Dan kijk even hier welke kaartjes er allemaal zijn, of inderdaad een groepsticket Maastricht - Amsterdam en dan een enkeltje of retourtje voor het stukje Eindhoven - Tilburg.
Badge
Treinreiziger post elke maand een overzicht van (praktisch) alle kortingskaartjes. Misschien handig om in de gaten te houden?
Het overzicht van november is bijvoorbeeld hier te vinden.

Edit: Robert B was me nét voor 🙂
Welke traject zou ik eventueel nog kunnen nemen als ik van roermond naar tilburg moet reizen via de grouptickets?
Reputatie 7
Badge +4
Dan zult u op Facebook moeten kijken. Ik hou me daar verre van en wil met die constructie niets te maken hebben. Groepsretours mogen niet door bemiddeling van derden worden verkocht. Er moet ook sprake zijn van een gezamenlijk doel en goedkoop willen reizen is dat niet.
Badge +3
Het enige traject vanuit Limburg naar Tilburg is via Eindhoven. Andere geldige mogelijkheden zijn er niet.

Kijk maar op www.spoorkaart.mwnn.nl hoe het spoor loopt. Facebook dingen juich ik niet toe.
dagkaart november te bestellen via onderstaande link

https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/dagkaart-november-100203?TRNSC=20025043&TRNSP=0469033460965107181594672&C_CODE=C01071&Type=com

je moet wel over ideal en een printer beschikken
Oke nou toch bedankt. Dan ga ik denk ik maar voor de ticket via spoordeelwinkel.
Reputatie 7
Badge +3
dagkaart november te bestellen via onderstaande link

https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/dagkaart-november-100203?TRNSC=20025043&TRNSP=0469033460965107181594672&C_CODE=C01071&Type=com

je moet wel over ideal en een printer beschikken

Printer niet noodzakelijk, mobiel ticket kan ook of op OV-chipkaart laden.
Badge +3
Die link is overigens 'exclusief voor abonnementshouders'.

Ik zou het dus niet op een anonieme kaart laden, alhoewel er bij het in/uitchecken en bij controle waarschijnlijk gewoon 'dag dal vrij 2e klas' weergegeven wordt.

Edit: Oh, wacht.. "U kunt de dagkaart zelf gebruiken, maar u kunt het ook aan iemand anders geven". Dus dan is het geen enkel probleem.

Je kunt (als je geen printer hebt) het ook bij een Tickets & Servicepunt laten printen voor € 1,-

Reageer