beantwoord

Traject Hilversum - Houten wijzigen (in reisplanner)?

• 5 februari 2015
  • 1 reactie
  • 174 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb een melding/vraag. Zeker in de spits, maar ook daarbuiten is de overstap op Utrecht Centraal niet tot nauwelijks te halen. De trein uit Hilversum moet rond xx:05, xx:20, xx:35, xx:50 arriveren op Utrecht Centraal. De trein naar Houten (eindbestemming: Tiel of Breda) vertrekt om xx:11, xx:25, xx:41, xx:55.

Er is dus in de reisplanner een overstaptijd van 5/6 minuten. Maar op de volgende punten gaat het verkeerd:
- De trein uit Hilversum arriveert vrij structureel 2 a 3 minuten te laat in Utrecht.
- De trein uit Hilversum arriveert op spoor 3 en de trein naar Houten vertrekt vanaf 19b. Dit is een flink stuk lopen.
- De trein op 19b staat niet naast of in de buurt van een trap, dus op perron is het ook een stuk lopen.

Voor mensen die niet bekend zijn met dit traject, is het sowieso vrijwel onhaalbaar om deze overstap te halen. Ik weet ondertuseen precies de snelste route voor deze overstap, maar ik mis deze overstap vaker wel dan niet.

Mijn vraag is: kan bij wijzigingen in het spoorboekje er de volgende keer rekening mee worden gehouden dat de overstaptijd momenteel onvoldoende is? Als hier niks aan te wijzigen is, kan deze overstap uit de reisplanner verwijderd worden (dus mensen doorverwijzen naar een trein later, zodat de reisplanner voor dit traject meer betrouwbaar wordt)?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 5 februari 2015, 16:22

Beste Rebel. Welkom op het NS Serviceforum en bedankt voor het aankaarten van jouw probleem. Ik heb het doorgestuurd naar de achterliggende afdeling. Zij zullen later dit jaar samen met ProRail opnieuw kritisch naar de dienstregeling kijken. Of er iets aangepast wordt is voor mij niet toe te zeggen, maar het is altijd fijn om deze feedback te krijgen. Wat betreft de te late aankomst te Utrecht vanuit de richting Hilversum heb ik ook een melding gemaakt. Hopelijk merk je hierin in de toekomst verbetering.
Bekijk origineel

1 reactie

Beste Rebel. Welkom op het NS Serviceforum en bedankt voor het aankaarten van jouw probleem. Ik heb het doorgestuurd naar de achterliggende afdeling. Zij zullen later dit jaar samen met ProRail opnieuw kritisch naar de dienstregeling kijken. Of er iets aangepast wordt is voor mij niet toe te zeggen, maar het is altijd fijn om deze feedback te krijgen. Wat betreft de te late aankomst te Utrecht vanuit de richting Hilversum heb ik ook een melding gemaakt. Hopelijk merk je hierin in de toekomst verbetering.

Reageer